  • Data: 2007-09-11 08:18:53
    Temat: Re: Przejecie firmy i pracownikow
    Od: Marcin Majchrzak <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10 Wrz, 20:43, Olgierd <n...@o...com> wrote:
    > Dnia Mon, 10 Sep 2007 07:29:24 -0700, Marcin Majchrzak napisa (a):

    > Art. 23(1) kp. To jest cz ciowo istotne, tj. przepis ten b dzie mia
    > zastosowanie je li firmy si dogada y.

    To wlasnie wciaz nie jest wiadome do konca.

    Domyslam sie, ze przy normalnym zwolnieniu nie ma sprawy i odprawa sie
    bezwzglednie nalezy?

    > Co to znaczy "mieli przej do konkurencji"? Czy obecna i przysz a firma
    > zawar y jakie porozumienie? Czy obecny pracodawca chce rozwi za umowy i
    > zostawi ludzi samym sobie, za ci po prostu pójd pracowa do tej
    > drugiej firmy?

    Wlasnie sami jeszcze nie wiedza. To najwieksza niewiadoma. Maja sie
    dowiedziec.

    > Udzielaj c odpowiedzi na Twe pytania poni ej wychodz z za o enia, e
    > pracodawcy si dogadali, a zatem ma zastosowanie art. 23(1) kp.

    Dzieki za pomoc.

    > Art. 23(1) kp. Zapewne marzy im si obej cie prawa: nowy pracodawca
    > móg by od nowa negocjowa warunki zatrudnienia, do tego od nowa lecia yby
    > pewne terminy zwi zane np. z d ugo ci okresu wypowiedzenia b d
    > wysoko ci odprawy.

    Wydaje mi sie, ze przejmowanie pracownikow wg art 26 KP nie jest zbyt
    korzystne dla nowego pracodawcy - wlasnie ze wzgledu na stare warunki
    i ryzyko wyplacania odpraw dla niechetnych. Mam racje?

    > Je li b dzie formalne przekazanie, co zrobi ka dy z przekazanych u nowego
    > pracodawcy - jego sprawa.

    Czy takie porozumienie miedzy pracodawcami jest jakos utajnione? Jak
    sprawdzic w jakim trybie nastepuje przekazanie/wywalenie pracownikow
    ZANIM cokolwiek podpisza?

    > Sprawy o
    > odpraw zwykle s proste (tu papuga niekoniecznie pomo e), natomiast z
    > do wiadczenia powiem, e nie ka dy s d dobrze czuje art. 23(1) kp. W
    > Pipidówkach rzadko co takiego si dzieje ;-)

    Moze Czestochowa jest klasy pipidowki, ale to dosc liczna
    pipidowka :-)

    > Przejmuj cy to ISP lub spó ka zale na? ;-)

    Nie - prawdziwa rynkowa konkurencja zraca sie na kazdym kroku. Dwie
    spore firmy na S ze Slaska :-)

    --
    pzdr
    Marcin Majchrzak