  • Data: 2005-06-09 23:16:28
    Temat: Problem z zamawiającym dzieło
    Od: "Konrad" <w...@z...anonimowosc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie,

    Mam pewien kłopot z zawartą przez siebie umową o dzieło. Otóż, wykonałem dla
    pewnej firmy (a raczej pewnego faceta) serwis internetowy na zasadzie umowy
    o dzieło (jestem studentem). Podpisaliśmy umowę, jest w niej termin
    wykonania. Ze swojej strony miałem opóźnienie w stosunku do tego terminu
    wynoszące gdzieś 2 tygodnie. Problem jest jednak innej maści. Otóż, termin
    wykonania tego działa minął w grudniu, czyli, licząć nawet moje opóźnienie,
    prawie pół roku temu. Przez ten czas gotowy serwis leży u faceta na serwerze
    i nijak nie mogę się doprosić o zatwierdzenie wykonania dzieła. Facet albo
    twierdzi, że "nie jest w stanie" sprawdzić poprawności dzieła, bo nie ma
    gotowej grafiki (którą robi ktoś inny) albo po prostu nie odpowiada. No i
    jest pat.

    Generalnie nie przepadam za takimi niedomówionymi sytuacjami, zawsze ejst
    ryzyko, że koleś nagle się obudzi i zwali wszystko na mnie albo wymyśli coś
    jeszcze gorszego. Chciałbym to więc zakończyć, nawet jeżeli mamy zerwać
    umowę, co spowoduje, że stracę zapłatę (zaliczkę mam nadzieję, że nie) za
    wykonaną już de facto pracę. Niestety, nie znam się na prawie i nie
    chciałbym zrobić czegoś głupiego. Aktualnie mam taki pomysł, by wysłać do
    tejże firmy oficjalne pismo z rządaniem przesłania listy poprawek lub
    zatwierdzenia wykonania dzieła w ciągu iluśtam dni pod groźbą zerwania umowy
    z ich winy. Co o tym myślicie? Jestem otwarty na wszelkie sugestie
    mądrzejszych w tej materii ode mnie.

    Z wyrazami uszanowania,
    Konrad