  • Data: 2008-08-05 10:32:20
    Temat: Praca w agencji pracy tymczasowej
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Jestem studentem i w zeszłe wakacje pracowałem na linii produkcyjnej w
    firmie pakującej przez podpisanie umowy-zlecenie z agencja pracy
    tymczasowej. Pod koniec umowy uległem wypadkowi w pracy i jako ze to
    była umowa-zlecenie nie przysługiwało mi świadczenie chorobowe z ZUSu
    mimo, że nie moglem pracować przez kolejne 2miesiące wakacji.
    Znalazłem w internecie ustawę z dnia 9 lipca 2003r. o zatrudnieniu
    pracowników tymczasowych jednak nie jest ona dla mnie całkowicie jasna
    gdyż na prawie znam się słabo. W rozdziale drugim napisane jest, że
    każda osoba podejmująca pracę w agencji pracy tymczasowej musi być
    zatrudniona na podstawie umowy o pracę. Jednak w rozdziale trzecim
    jest napisane o możliwości zawarcia umowy cywilnej z uczniami.
    Prosiłbym o pomoc w jednoznacznym stwierdzeniu czy jako student moglem
    pracować w agencji pracy tymczasowej na umowie-zlecenie
    Moje drugie pytanie wiąże się z ubezpieczeniem. Jako, że ZUS nie
    musiał mi nic płacić zacząłem walkę z PZU. Czy mimo, że dostałem
    groszowe odszkodowania z ubezpieczenia szkolnego jest szansa na
    otrzymanie odszkodowania na podstawie OC zawartej przez mojego
    pracodawcę w tej samej firmie ubezpieczającej gdzie zarejestrowana
    jest moja była szkoła?
    Pozdrawiam i czekam na pomoc
    Konrad