  • Data: 2008-08-05 10:38:19
    Temat: Re: Praca w agencji pracy tymczasowej
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    k...@g...com pisze:
    > Witam
    > Jestem studentem i w zeszłe wakacje pracowałem na linii produkcyjnej w
    > firmie pakującej przez podpisanie umowy-zlecenie z agencja pracy
    > tymczasowej. Pod koniec umowy uległem wypadkowi w pracy i jako ze to
    > była umowa-zlecenie nie przysługiwało mi świadczenie chorobowe z ZUSu
    > mimo, że nie moglem pracować przez kolejne 2miesiące wakacji.
    > Znalazłem w internecie ustawę z dnia 9 lipca 2003r. o zatrudnieniu
    > pracowników tymczasowych jednak nie jest ona dla mnie całkowicie jasna
    > gdyż na prawie znam się słabo. W rozdziale drugim napisane jest, że
> [...]

    Art. 7. Agencja pracy tymczasowej zatrudnia pracowników tymczasowych na
    podstawie umowy o pracę na czas określony lub umowy o pracę na czas
    wykonania określonej pracy.

    To takie masło maślane. Pracowników tymczasowych zatrudnia się na
    podstawie umowy o pracę tymczasową, z drugiej strony pracownikiem
    tymczasowym jest pracownik zatrudniony na podstawie umowy o pracę
    tymczasową.

    Ty nie byłeś pracownikiem tymczasowym, ponieważ nie miałeś umowy o
    pracę, nawet tymczasową.

    Co do zasady w praktyce agencja mogła zatrudnić Cię na podstawie umowy
    cywilno-prawnej. Jeśli jednak z charakteru wykonywanej pracy wynikało,
    że prawidłowa byłaby umowa o pracę (podległość pracodawcy, wykonywanie
    obowiązków w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę), to
    teoretycznie możesz żądać uznania umowy zlecenia za umowę o pracę, ale
    wymaga to wytoczenia powództwa.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz