  • Data: 2003-12-08 08:24:04
    Temat: Potrącenie - co robić
    Od: "magic" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Moją dziewczynę i jej koleżankę potrącił samochód - wracały w nocy z
    dyskoteki. Przechodziły powoli na pasach, na 2 pasmowej, prostej, dobrze
    oświetlonej drodze (ul. Żwirki i Wigury w Warszawie). Zostały potrącone
    przez samochód jadący po lewym pasie (potrącił je lewą stroną) - dziewczyny
    wylądowały na chodniku oddzielającym 2 kierunki. Gościu tak pędził, że
    zatrzymał się jakieś 15 m za pasami. Na szczęście dziewczyny maja tylko
    ogólne potłuczenia.
    Zadzwoniliśmy natychmiast po policję i karetkę - dziewczyny pojechały do
    szpitala, mają komplet badań. Zdziwiło mnie to, że po jakimś czasie
    przyjechała policja i dawali im do podpisania papiery, że nie będą brały
    zwolnienia i jakies tam (nic nie podpisały) - zbadali je również alkomatem
    (dziewczyny trochę wypiły w trakcie wieczoru)
    Pytania:
    Jakich formalności należy dopełnić, aby dochodzić sprawiedliwości -
    skurczybyk powinien odpowiedzieć za taką jazdę ? Co mu grozi ?
    Jaki wpływ na sprawę ma to że dziewczyny były pod wpływem alkoholu ?

    Z góry dziękuję za pomoc,
    pozdrawiam,
    magic