eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPonownie Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiejPonownie Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
  • Data: 2008-07-02 10:44:00
    Temat: Ponownie Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    Od: gollum <n...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Zakładam taką sytuację:
    Odsyłam do sprzedawcy towar, na podstawie ustawy o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej żądam wymiany na inny, sprawny egzemplarz.
    Mija 14 dni - odpowiedzi nie ma. Sklep wysyła odpowiedź (data stempla
    pocztowego) 15 dnia, czyli de facto niejako milczeniem uznał moje
    roszczenie i nie ma znaczenia, co jest w piśmie. Okazuje się, że sklep
    twierdzi, iż nie został poinformowany o niezgodności towaru z umową w
    ciągu 2 miesięcy od zauważenia usterki, wobec czego wskazuje, że nie
    mogę skorzystać z ustawy.
    Jak teraz wygląda sytuacja: czy wiążące jest to, że sklep nie
    odpowiedział w ciągu 14 dni i nie ma już znaczenia, czy został
    poinformowany o fakcie usterki 2 miesiące wcześniej, czy jednak nie mogę
    się powoływać na te magiczne 14 dni? Pominę fakt, czy faktycznie sklep
    nie został o tym poinformowany. Ja twierdzę, że został, oni - że nie.
    Moim zdaniem, ponieważ nie ustosunkowali się w ciągu 14 dni do
    roszczenia, próbują teraz odwracać kota ogonem i udowodnić mi, że nie
    miałem prawa skorzystać z ustawy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1