eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPonownie Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej › Re: Ponownie Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
  • Data: 2008-07-02 11:20:25
    Temat: Re: Ponownie Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    Od: gollum <n...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > IMHO: Prawo nie zakazuje uznania reklamacji, jeśli sprzedawca nie
    > został poinformowany o niezgodności w ciągu 2 miesięcy. Zatem tak samo
    > jak możliwe jest, aby w tym przypadku sprzedawca udzielił odpowiedzi
    > pozytywnej na piśmie, jak również aby odpowiedź ta była wyrażona poprzez
    > brak odpowiedzi przez 14 dni, choćby później sprzedawca zmienił zdanie.
    >
    > Pytanie jest bowiem tożsame z problemem: sprzedawca 14 dnia uznał moją
    > reklamację, a 15 dnia rozmyślił się. Czy miał do tego prawo?

    OK, chyba zrozumiałem Twój wywód :-)

    Ale teraz:

    Art. 8. 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie
    określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14
    dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

    ALE:

    Art. 9. 1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli
    przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru
    konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania
    terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.

    Czyli - przynajmniej ja tak to rozumuję:
    Jeśli nie powiadomiłem sprzedawcy to nie mam prawa skorzystać z
    uprawnień zawartych w art 8, czyli między innymi z owych 14 dni.