    From: " Kornelia" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Podział mieszkania po rozwodzie
    Date: Thu, 20 Oct 2005 14:59:44 +0000 (UTC)

    Witam,
    Mam pytanie dotyczące powyższego tematu. Sytuacja jest następująca: Przed
    zawarciem małżeństwa mąż był głównym i jedynym najemcą mieszkania
    komunalnego, do którego po ślubie wprowadziła się jego żona. Po niedługim
    czasie(z inicjatywy żony)mieszkanie to zostało wykupione za kwotę dużo niższą
    niż rynkowa wartość mieszkania. Pieniądze na ten zakup pochodziły od matki
    żony. Po 12 latach małżeństwa mąż chce się rozstać, ponieważ związał się z
    inną kobietą. Wprawdzie małżonkowie podjęli już decyzję o rozwodzie, ale nie
    złożyli jeszcze formalnego wniosku. Teraz żona twierdzi, że mieszkanie jest
    wyłącznie jej własnością i żąda od męża, aby jak najszybciej wyprowadził się,
    albo dał jej sumę odpowiadającą wartości mieszkania na wolnym rynku. Powołuje
    się przy tym na ewentualne orzeczenie sądu o jego o winie oraz na fakt, że to
    z jej pieniędzy mieszkanie to zostało wykupione.
    Moje pytanie w związku z tym: czy w takiej sytuacji żona ma wyłączne prawo do
    tego mieszkania? Jeszcze dodam, że przed ślubem nie była spisywana intercyza.
    Małżeństwo to jest bezdzietne.

    Z góry bardzo dziękuję
    Kornelia