  • 81. Data: 2023-05-03 22:49:57
    Temat: Re: Oszustwo na kulsonariacie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 May 2023 21:17:17 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > To jest jakaś szkoła policyjna? Skąd nauczyciele będący policjantami?

    Nauczycieli bys spuscil na drzewo, a jak przyjdą kulsoni, to nie
    spuscisz, taka to mentalnosc :-P

    J.

  • 82. Data: 2023-05-03 22:55:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 May 2023 21:25:12 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > zaniżono. Jeśli nie zgadza się stan księgowy ze stanem konta, to trzeba
    > sprawdzić, której wypłaty nie zaksięgowano, a następnie sprawdzić, czy
    > błędem jest niezaksięgowanie, czy przelew. Jeśli zarzutem jest
    > rozbieżność stanu księgowego z pożądanym rzeczywistym, no to już
    > zawiadamiający powinien wskazać, co konkretnie i dlaczego źle zaksięgowano.
    >
    > W praktyce może się nakładać jedno i drugie na siebie, ale to po stronie
    > zawiadamiającego ciąży obowiązek wskazania konkretnie, o co chodzi, a
    > nie samo zawiadomienie, że w jego ocenie brakuje 100.000 zł i niech

    No chyba, ze Shrek ma racje, i wystarczy zgłosic zniknięcie 100 tys
    zl, a reszta to juz wasza robota.

    A ksiegowosc ... np twierdzi, ze na rachunku bankowym powinno byc
    zero, bo tak jej z konta ksiegowego wynika, w rzeczywistosci jest
    zero, a zglaszajacy mówi, ze ludzie jakies tam składki mają, w
    szczególnosci on wplacal od lat, a ksiegowa mówi, ze aktualnie żadnych
    pożyczek kasa nie udziela.

    Co prawda wtedy nie powinno byc zera na koncie bankowym i jego
    odpowiedniku księgowym,
    i ksiegowa o tym doskonale wie, wiec powinna sama zacząc szukac.

    J.

  • 83. Data: 2023-05-04 00:06:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.05.2023 o 21:38, Shrek pisze:

    > No nie wiem. Wygląda na to że jednak policjant zgłoszenie przyjął...

    A wiadomo, że Policja przyjmowała? Bo zawiadomienie można złożyć w
    Prokuraturze.

    > Tu się niezgodzę. Jak podejrzewa popełnienie przestępstwa ściganego z
    > oskarżenia publicznego to ma wręcz _obowiązek_ zgłosić, a kulson ma
    > obowiązek dopytać jak czegoś nie wie. Tylko robić wam się nie chce.

    Tylko to podejrzenie musi z czegoś wynikać. Tu jest szkopuł, a nie w tym
    czy się komuś chce, czy nie.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 84. Data: 2023-05-04 00:34:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.05.2023 o 22:55, J.F pisze:
    > Co prawda wtedy nie powinno byc zera na koncie bankowym i jego
    > odpowiedniku księgowym, i ksiegowa o tym doskonale wie, wiec powinna
    > sama zacząc szukac.
    Jest do tego powołana rada nadzorcza. Można wynająć zewnętrzny audyt.
    Mozliwości jest masa.

    Gdyby proponowaną przez Shreka koncepcję uznać za celną, to Kowalski
    mógłby złożyć zawiadomienie, że na jednym z rachunków w Banku PEKAO SA
    brakuje 100 zł i już rodziłoby to obowiązek zbadania poprawności
    księgowania na wszystkich rachunkach przez Prokuraturę. Jest pewien
    poziom absurdu, który po prostu nie powinien być przekraczany.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 85. Data: 2023-05-04 00:37:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.05.2023 o 22:45, J.F pisze:
    > IMHO - jak zejdzie za 2 dni, to chyba jednak pilnej pomocy wymagal,
    > nawet jesli jest poniedziałek, godz 8 rano.

    Równie dobrze mógł być śmiertelnie chory i nie dało mu się pomóc.
    Kluczowym, na co umarł. Bo przecież mógł wpaść pod samochód i tu związek
    z nieprzyjęciem w szpitalu jest dość luźny - choć gdyby tam leżał, to by
    nie miał zapewne wypadku.

    Ale idąc tym tokiem rozumowania należałoby skazać za zabójstwo lekarzy,
    którzy przyjęli pacjentów do szpitala, w który trafiła rosyjska rakieta.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 86. Data: 2023-05-04 01:09:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 May 2023 00:37:11 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Równie dobrze mógł być śmiertelnie chory i nie dało mu się pomóc.

    Nie ma sprawy - przebadasz, wpiszesz w wypis, nie dało sie.

    > Kluczowym, na co umarł. Bo przecież mógł wpaść pod samochód i tu związek
    > z nieprzyjęciem w szpitalu jest dość luźny - choć gdyby tam leżał, to by
    > nie miał zapewne wypadku.

    A moze wpadł, bo mu noga zawiodła ?

    > Ale idąc tym tokiem rozumowania należałoby skazać za zabójstwo lekarzy,
    > którzy przyjęli pacjentów do szpitala, w który trafiła rosyjska rakieta.

    No ale to nie ich niedbalstwo.

    J.

  • 87. Data: 2023-05-04 02:16:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 May 2023 00:34:29 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Jest do tego powołana rada nadzorcza. Można wynająć zewnętrzny audyt.
    > Mozliwości jest masa.

    I raczej dobrze zgadujesz, ze cos takiego nastąpiło, i wyszło, ze
    brakuje 100 tys. A przynajmniej tak sie wydaje.

> [...]
    > księgowania na wszystkich rachunkach przez Prokuraturę. Jest pewien
    > poziom absurdu, który po prostu nie powinien być przekraczany.

    Cos w tym jest ... choc jak to bedzie 1 mld, co zagrozi mniejszemu
    bankowi upadłoscią?

    Umorzysz, bank padnie, a potem cie beda ciagac po komisjach, bo bank
    naprawde padl, tylko ze juz brakuje 2 mld :-)

    J.

  • 88. Data: 2023-05-04 05:56:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A wiadomo, że Policja przyjmowała? Bo zawiadomienie można złożyć w
    > Prokuraturze.

    Ktoś przyjął.

    > Tylko to podejrzenie musi z czegoś wynikać. Tu jest szkopuł, a nie w tym
    > czy się komuś chce, czy nie.

    No wynika - powinna być kasa a nie ma.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 89. Data: 2023-05-04 06:42:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > brakuje 100 zł i już rodziłoby to obowiązek zbadania poprawności
    > księgowania na wszystkich rachunkach przez Prokuraturę.

    Gdyby przyjąć proponowaną przez roberta koncepcje za celną, to obywatel
    zgłasza napad na bank a kulson mówi a może film kręcili - proszę
    sprawdzić i nie zawracać głowy. Jak pan ustali kto ile i komu to proszę
    wrócić - tylko proszę przyprowadzić sprawców bo inaczej to będzie
    umorzenie z powodu niewykrycia sprawców.

    > Jest pewien
    > poziom absurdu, który po prostu nie powinien być przekraczany.

    Dokładnie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 90. Data: 2023-05-04 17:10:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 May 2023 00:06:37 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > A wiadomo, że Policja przyjmowała? Bo zawiadomienie można złożyć w
    > Prokuraturze.

    Wedle pismaków śledztwo prowadzi prokuratura,
    ale nie wiemy - zgłaszający od razu się do prokuratury udał,
    czy przyjmujacy policjant szybko przekazał, albo pouczył, ze najlepiej
    będzie złożyc w prokuraturze.

    Tu jeszcze jak rozumiem policjanci musieliby prowadzic śledztwo "we
    własnej sprawie", co od początku moze budzic zastrzeżenia, choc kto
    sie najlepiej postara ?

    No i jeszcze rzekomo BSW cos tam robi, więc ktoś im powiedział.

    > Tylko to podejrzenie musi z czegoś wynikać. Tu jest szkopuł, a nie w tym
    > czy się komuś chce, czy nie.

    A mnie tam fascynuje jakie przestępstwo wpisac w podstawę śledztwa,
    zasugerujesz cos? :-)

    J.