    From: "Rafał" <o...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Niezgodnosc w Ksiedze Wieczystej
    Date: Sat, 5 Jan 2008 16:04:39 +0100

    Witam wszystkich. Chciałbym prosić o sugestie, jak rozwiązać następujący
    problem. W 1998 roku nabyłem od spółdzielni mieszkaniowej mieszkanie. W 2000
    roku ożeniłem się. W 2002 postanowiłem założyć księgę wieczystą -
    spóldzielcze własnościowe prawo do lokalu. Jako, że we wniosku było miejsce
    na wpisanie małżonka, to wpisałem niestety... Wniosek zawierał zaświadczenie
    ze spółdzielni, wypis, wyrys i przydzał. We wszystkich dokumentach figuruję
    tylko ja. Pomimo tego sąd bez żadnych problemów wpisał w KW mnie oraz mojąż
    żonę. Pod koniec 2007 roku postanowiliśmy wziąć z żoną pożyczkę hipoteczną
    pod zastaw tego mieszkania. Podpisaliśmy umowę z bankiem i wszystko było ok
    ale:
    Bank stwierdził, że jest niezgodność KW ze stanem prawnym i dopiero jak to
    zostanie rozwiązane to pieniądze wypłaci. Nie ma problemu, ale pieniądze
    potrzebujemy już a nie wiem ile czasu i jak to zrobić. Wydaje mi się, że są
    następujące możliwości:
    1. Sprawa cywilna bez sporu z moją żoną o wykreślenie jej z KW (na 100%
    można to zrobić w ten sposób, ale ile czasu trwa sprawa cywilna?? I wydział
    cywilny w Poznaniu)
    2. Wizyta u notariusza i oświadczenie obu stron czyli moje i żony o pomyłce
    i wniosek do KW o wykreślenie - tylko czy to możliwe? W drugą stronę tak,
    ale czy w tą??
    3. Rozszerzenie współwłasności?? Pewnie koszty...

    Czy ktoś mógłby odpowiedzieć na pytanie, czy możliwe jest zrobienie tego za
    pomocą wniosku do sądu jak w pkt 2??
    Lub w jaki sposób doprowadzić najszybciej do sytuacji, w której stan prawny
    (nabyłem sam mieszkanie) jest zgodny ze stanem faktycznym w KW (ja i żona?)

    Pozdrawiam
    Rafał