    From: Greg <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
    Date: Thu, 11 Nov 2010 14:27:03 +0100

    Witam!

    Nigdy tam nie miałem konta, więc nie bardzo wiem co i jak, poza tym, że
    niektórzy lubią dodawać tam zdjęcia. Właśnie koleżanka napisała mi, że
    pokasowała tam wszystkie zdjęcia, bo podobno zmienił się regulamin na
    taki, który pozwala NK wykorzystywać dowolnie zamieszczane tam zdjęcia.

    Hmmm... wiecie coś o tym? Przecież to byłby jakiś straszny bebol
    strzelony przez ichnich prawników. Zgodę na wykorzystanie fotografii
    mojego autorstwa dostaje konkretna osoba i nie ma ona możliwości, aby
    scedować te prawo dalej. Jeśli mieliby na to ochotę musieliby się o
    zgodę zwrócić do mnie, czyż nie? :-)

    Podejrzewam bardziej, że walnęli zapis, który umożliwia im normalne
    funkcjonowanie serwisu, czyli m.in. wyświetlanie danej strony na
    dowolnym komputerze.

    Ale mogę się też mylić, dlatego jestem ciekaw jakie macie zdanie :-)

    Dodam jeszcze, że w dyskusji na ten temat ktoś powiedział, że w
    regulaminie jest zapis o tym, iż użytkownik posiada (osoba dodająca
    zdjęcie) prawa do tego zdjęcia, i przenosi je też na portal. Tak więc w
    sytuacji gdybym ich pozwał oni mogą się wykręcić tym, że roszczeń
    powinienem dochodzić u użytkownika, co wydaje mi się dziwne. Jak już to
    oni muszą się rozliczyć ze mną, a później oni mogą szukać rekompensaty u
    użytkownika, czy tak?

    pozdrawiam