  • Data: 2008-06-18 08:22:55
    Temat: Min 14 kolejnych dni urlopu (Art. 162 KP)
    Od: Julek <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czesc,
    Art 162 KP:
    "Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. W takim
    jednak przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie
    mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych."

    Pracuje na pelny etat i wzialem juz kilka razy urlop w tym roku i
    zostalo mi tylko 7 dni do konca roku. U nas nie ma problemow z
    ustalaniem jedno- albo dwudniowych urlopow i kilka razy z tego
    skorzystalem. Z tych 7 dni urlopu nie da sie juz zrobic 14 kolejnych
    dni wypoczynku. Co w takiej sytuacji - czy ktos moze sie przyczepic do
    mnie, albo mojego pracodawcy? Czy to ja jestem zobowiazany o ustalenia
    sobie takiego urlopu 14-dniowego?
    Czy pracodawca ma obowiazek "nie zgadzac sie" na wziecie krotkich
    urlopow, jesli by uniemozliwily wziecie do konca aktualnego roku
    urlopu dajacego mi 14 kolejnych dni wolnych?
    Szukalem informacji na grupach, i kilka razy widzialem opinie, ze
    pracodawca moze miec problemy w takiej sytuacji... Czy sa jakies
    oficjalne orzeczenia w tej sprawie?