  • Data: 2010-10-27 15:45:30
    Temat: Miałem dziś kolizję
    Od: Czeresniak <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Gdy stałem swoim pojazdem-1 na światłach, pojazd-2 najechał na tył
    mojego pojazdu-1. W wyniku najechania, mój pojazd-1 najechał na
    pojazd-3, który stał przedemną. Następnie na miejsce zdarzenia
    przyjechała policja i ukarała mandatem tylko kierowcę pojazdu-2.
    Kierowca pojazdu-2 przyjął mandat, zresztą wcześniej przyznał się do
    winy i nie zaprzeczał tej wersji zdarzeń.
    Niestety teraz spotkałem się z rzeczoznawcą i dowiedziałem się, że
    kierowca pojazdu-2 przedstawił inną wersję zdarzeń, tzn że najpierw ja
    pojazdem-1 najechałem na pojazd-3, a dopiero on najechał pojazdem-2 na
    mój pojazd-1.
    Obawiam się, że może to skutkować znacznym obniżeniem przez
    ubezpieczyciela pojazdu-2 odszkodowania za uszkodzenia mojego pojazdu-1.

    W związku z powyższym mam pytanie czy na podstawie "mojej" wersji
    wydarzeń mogę zostać uznany za winnego spowodowania kolizji pomiędzy
    moim pojazdem-1 a pojazdem-3 np. za zachowanie niedostatecznej
    odległości od poprzedzającego pojazdu?

    Dodatkowo chciałbym wiedzieć jak mogę się bronić przed zmianą zeznań
    przez kierowcę pojazdu-2?

    Niestety w wyniku powyższej kolizji mój wiekowy, acz dzielnie sprawujący
    się, pojazd doznał, zdaniem rzeczoznawcy, szkody całkowitej :(

    Pozdrawiam
    Darek