  • 51. Data: 2024-06-01 09:30:50
    Temat: Re: Likwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Nie. Odpuszczam sobie. W europarlamencie trudniej jest narozrabiać.

    I bardzo dobrze że nie głosujesz ;-)

  • 52. Data: 2024-06-01 09:32:37
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > No ale zobacz na partie liberalne zachodu - aż tak dna nie sięgają.

    Sięgają tylko propaganda LEPSZA ;-)

  • 53. Data: 2024-06-01 11:30:21
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 09:18, Shrek pisze:

> [...]
    > - unia upada gospodarczo na pysk w wyniku zielonego ładu - część wezmie
    > sobie rosja.
    > - zielony ład dojrzewa i staje się klasyczny czerwony.
    > - itp.
    >
    > W praktyce nic nie zależy od naszych wyborów - zresztą jakby zależało t
    > wybory byłyby nielegalne:P Zresztą ja bym chciał klasyczną partię
    > centrową a na całym świecie wszyscy się polaryzują i nie ma już miejsca
    > dla człowieczka co nie chce iść po bandzie - ten będzie zawsze lewakim
    > dla prawaków i prawakiem dla lewaków. I partie się do tego dostosowują:(

    No. Ale patrząc dalej z perspektywy historii, nigdy nie było takiego
    imperium, mocarstwa, kraju, ustroju, który by w końcu nie pierdolnął.
    Więc to chyba normalne, że na wszystko jest termin ważności. To tak jak
    wybuchła wojna na Ukrainie - były gadki że myśleliśmy że nasza część
    świata jest na tyle rozwinięta cywilizacyjnie, że problem wojen nas już
    nie dotyczy.

    A tak swoją drogą, ciekawi mnie jak to było z Rzymianami i Hunami.
    Poddani cesarza byli szczęśliwi i przyszli źli Hunowie i zaorali, czy
    może poddani cesarza byli na etapie "jebać cesarza" a Hunowie się poczuli ;)

    PD

  • 54. Data: 2024-06-01 18:29:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 11:30, PD pisze:

    > No. Ale patrząc dalej z perspektywy historii, nigdy nie było takiego
    > imperium, mocarstwa, kraju, ustroju, który by w końcu nie pierdolnął.

    Bo zawsze w końcu ludzie zaczynaja się skupiać na problemach pierwszego
    świata i rozpierdalają ich jakieś rodzaje barbarzyńców. Co zresztą
    obserwujemy obecnie i chyba już nie mamy na to wpływu.

> [...]
    > Poddani cesarza byli szczęśliwi i przyszli źli Hunowie i zaorali, czy
    > może poddani cesarza byli na etapie "jebać cesarza" a Hunowie się

    Z tego co pamiętam z historii to hunowie tylko dobili cesarstwo
    zachodnie - jakby nie oni to kto inni albo samo by jebło.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 55. Data: 2024-06-02 03:17:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-01, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A co możesz zrobić? Jak namawia master zagłosować na komfę?

    A na kogo byś głosował w prl'u ze swoją obecną dojrzałością
    plityczno-społączną, jeśli miałbyś wtedy prawo wyborcze? Nawet w prl,
    przy zinstytucjonizowanej propagandzie byli ludzie, którzy się na to nie
    godzili. Na szczeście nie mamy prlu i prędzej czy poźniej pojawi się
    alternatywa, bo to nie tylko ja nie będę akceptował zeszmacania się PO.
    Cała nadzieja, że jednak w PO jest nieco mniej oportunistów niż pis i że
    średnia dojrzałości politczynej i spoecznej jest jednak w PO dużo
    większa. Nie sposób pogodzić takiej dojrzałości z propagandą na poziomie
    kurskiego. Po prostu nie robi się pewnych rzeczy. Nie ma takiego
    akceptowalnego celu, który by uświęcał tego typu środki.

    --
    Marcin

  • 56. Data: 2024-06-02 03:21:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-01, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > eurpoejska wspólnota węgla i stali a skończyła jako "nowoczesny"
    > antyprzemysłowy komunizm. Sami lewicowcy, którzy zaczynali od walki o
    > prawa pracowników a skończyli na walkę o dyskryminację białych
    > heteroseksualnych mężczyzn:P Jeśli chodzi o partię to u nas centrowa
    > kiedyś platforma (a w zasadzie jej "przodkowie") jest obecnie na
    > poziomie dość radykalnej lewicy z przełomu wieków. "prawicwy" pis jest
    > również gospodarczo na poziomie radykalne lewicy. Jedynie nacjonaliści
    > nie ewoluują i jak tak dalej pójdzie to objawi się jakoiś nowy talent

    Piszesz o programie, a ja o normach i zasadach społecznych czy
    etycznych. Jak się zrobi jakieś łajdactwo i złapią Cię za rękę, to się
    podajesz do dymisji, a nie upierasz, że to nie Twoja ręką wbrew
    oczywistej logice, dowodom, faktom. Możesz być komunistą, liberałem,
    konserwatystą. Nie ma znaczenia.

    --
    Marcin

  • 57. Data: 2024-06-02 04:35:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-01, PD <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    > zmieniłem zdanie ;) To tak o bezczelnych kłamstwach rzucanych prosto w
    > twarz. Co do nepotyzmu i partyjniactwa, to rozumiem, że nie twierdzisz,
    > że ich nie było tylko twierdzisz, że nie były chamskie. Tylko to
    > argument z serii "kradną ale się dzielą" ;) Ale pomijając to - twierdzę,
    > że były równie chamskie, z tą różnicą, że żeby się o tym dowiedzieć
    > musiałeś sam poszukać - w mediach o tym nie miałeś szansy usłyszeć.
    > Teraz weźmy dziadków z wermachtu Kurskiego. Nie było? Było. Czego Donald
    > (Putin) nie mógł powiedzieć, to powiedział Palikot (Miedwiediew).

    Pewnie masz sporo racji, ale będzie trochę trudno rozstrzygnąć gdzie w
    sprawach uczciwości podejścia są istotne różnice. Oczywiście nie
    twierdzę, że PO jest nieskazitelne jako ta lilija biała, ale MZ to nie
    jest wyłącznie różnica jakościowa a też w stopniu istotnym ilościowa.

    Wydaje mi się, że nie jest też właściwym popadanie w przesadną paranoję
    i twierdzenie, że ruchają nasz wszyscy, zawsze i w całści, a różnica jest
    wyłacznie kosmetyczna. Raczej skłaniam się ku twierdzeniu, że owszem
    ruchają, ale nie każdy jeden i nie zawsze. Nie w sensie, że pis tak, a
    po wcale, a że gdzieś jest to normą, a gdzieindziej bardziej wypadkiem
    lub ewentualnie, okazjonalnie tolerowalnym incydentem.

    Nawet przyjmując, że pisowska propaganda nie była w stanie zapanować nad
    większością mediów, a peowska była, to mamy możliwość oceny jakiej klasy
    afery wyciekły i jacy ludzie reprezentują dane opcje. Naprawdę trudno
    znaleźć kogoś po stronie pisu z kim rozsądny człowiek mógłby się w
    sferze etyczno-społecznej utożsamiać. Są oczywiście wyjątki, które można
    szanować, jak np. zmarłą niedawno Jadwiga Staniszkis. Jechała na PO ile
    wlezie jak było u władzy, ale w momencie jak pis zaczął odpierdalać swój
    cyrk 8 lat temu uczciwie wytykała im błędy na tych samych łamach
    (Rzepa), na których wcześniej krytykowała pis. Było jej zawsze dużo
    bliżej do pisu. Takich osób nie ma za dużo przy pis, a w okolicach PO są
    ich całe stada. Pis to nie jest partia ludzi nauki, kultury i
    wysublimowanych zasad etycznych. Nie wiemy co komu we łbie siedzi, ale
    możemy próbować oceniać i trochę trudno mi przypuszczać, że takie
    Bartoszewskie, Kuronie, Gieremki, były częścią spisku jak mnie i innych
    wyruchać, tyle, że w białych rękawiczkach.

    --
    Marcin

  • 58. Data: 2024-06-02 07:31:49
    Od: PD <p...@g...pl>

> [...]
    > po wcale, a że gdzieś jest to normą, a gdzieindziej bardziej wypadkiem
    > lub ewentualnie, okazjonalnie tolerowalnym incydentem.

    No właśnie. Twierdzenie, że ruchają nas wszyscy rzeczywiście trąci
    paranoją. Ale też fajnie wyraża pewną postawę wobec polityków.
    Mianowicie, nie masz mojego zaufania które możesz stracić. Moje zaufanie
    możesz zyskać, ale by default go nie masz. Jest paru polityków, którzy
    na moje zaufanie zasłużyli. I tu żeby było jasne, wcale nie twierdzę, że
    są nieskazitelni. Tylko takie kryterium sprawdza się tylko wobec
    jednostek. Głównie przez skalę. Takich którym możemy wierzyć jest
    relatywnie niewielu i to zaufanie nijak nie przekłada się na całą partię
    w której są.

    Ale wracając do kwesti ruchania nas przez wszystkich (co trąci paranoją
    ;) ). No niestety to tak wygląda, bo układ priorytetów jest taki a nie
    inny. Najpierw wygraj wybory i dorwij się do władzy, później tego nie
    strać. W trakcie sprawowania władzy musisz jakoś utrzymać ludzi (w
    sensie kolegów partyjnych) przy sobie, żeby nie stracić większości.
    Pewnie wiele można by tu jeszcze dopisać, ale te 3 rzeczy to takie must
    have. Jeśli tego nie masz - nie liczysz się. Utrzymane tych rzeczy to
    priorytet, któremu podporządkowane jest wszystko inne i nieważne czy
    idzie to w parze z dobrem państwa. A to wszystko w warunkach ostrej,
    bezwzględnej i nieuczciwej konkurencji. Przykład 1 - 2 mld kiedyś na
    TVP. Ktoś z PO rzucił z mównicy, że można by to przeznaczyć na walkę z
    rakiem. Od następnego dnia szedł przekaz, że PiS zabiera pieniądze
    chorym na raka i przekazuje TVP ;) Przykład 2 - "wybory kopertowe". PO
    robiła wszystko, żeby te wybory wyjebać w kosmos by móc podmienić
    kandydata. Swoim działaniem zmusiła PiS do podjęcia trudnych,
    nietrafnych i złych decyzji, za które teraz ich chcą rozliczać.

> [...]
    > Bartoszewskie, Kuronie, Gieremki, były częścią spisku jak mnie i innych
    > wyruchać, tyle, że w białych rękawiczkach.

    No właśnie. Bartoszewskie, Kuronie, Geremki. To byli ludzie za którymi
    stały jakieś dokonania. I byli częścią spisku ;) Oni nie byli na
    pierwszej linii walki międzypartyjnej. Po prostu swoją osobą nadawali
    pewien nierzeczywisty wizerunek swojej partii. Do tego byli potrzebni i
    do tego byli używani. Myślisz, że Bartoszewski był Ministrem Spraw
    Zagranicznych czy tam w różnych okresach miał inne ważne funkcje bo był
    fachowcem w tych dziedzinach? ;) Żeby było jasne, ja mu niczego nie ujmuję.

    PD

  • 59. Data: 2024-06-02 08:53:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Piszesz o programie, a ja o normach i zasadach społecznych czy
    > etycznych.

    Tak - piszę o programie.

> [...]
    > podajesz do dymisji, a nie upierasz, że to nie Twoja ręką wbrew
    > oczywistej logice, dowodom, faktom. Możesz być komunistą, liberałem,

    To chyba nigdy powszechnie tak nie działało.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 60. Data: 2024-06-02 09:01:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A na kogo byś głosował w prl'u ze swoją obecną dojrzałością
    > plityczno-społączną, jeśli miałbyś wtedy prawo wyborcze?

    NIe miałem praw wyborczych w prlu. Z tego co pamiętam byl wybór między
    PZPR a stronnictwo demokratyczne czy jakoś tak. Po tym że było
    marginalne wnoszę, że albo nie było naczenia b wyniki i tak były od tego
    niezależne, albo po prostu głosujący o tym nie wiedzieli. W sumie nie
    mam pojęcia czy ludzie wtedy chodzili na wybory.

    > Na szczeście nie mamy prlu i prędzej czy poźniej pojawi się
    > alternatywa, bo to nie tylko ja nie będę akceptował zeszmacania się PO.

    No pojawiła się - hołownia...

    > Nie sposób pogodzić takiej dojrzałości z propagandą na poziomie
    > kurskiego. Po prostu nie robi się pewnych rzeczy. Nie ma takiego
    > akceptowalnego celu, który by uświęcał tego typu środki.

    Propaganda propagandą. Jak sobie z niej zdajesz sprawę to możesz
    próbować kompensować. Program - ja chcę centrowej partii
    libertariańskiej! A mam wybór między niedojrzałymi komuchami i ajatolahami:(

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!