  • 61. Data: 2024-06-02 09:08:54
    Temat: Re: Likwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 08:03, PD pisze:
    > Co do nepotyzmu i partyjniactwa, to rozumiem, że nie twierdzisz,
    > że ich nie było tylko twierdzisz, że nie były chamskie. Tylko to
    > argument z serii "kradną ale się dzielą" ;) Ale pomijając to - twierdzę,
    > że były równie chamskie, z tą różnicą, że żeby się o tym dowiedzieć
    > musiałeś sam poszukać - w mediach o tym nie miałeś szansy usłyszeć.

    Nie tylko - pis kradł na rympał, w ilościach przemysłowych i wcale się z
    tym nie krył. Podniósł to do poziomu "widzicie - można i nikt nic nie
    zrobi". Przecież o całej aferze z funduszem sprawiedliwości wiadomo było
    jeszcze za czasów pisu. I co - schowali zamieszanych chociaż? A gdzie -
    kradli (okradali ofiary przestępstw!) w świetle jupiterów. A ludzie - a
    mieli to w dupie. To jednak nowa jakość w stosunku do zegarka nowaka za
    kilkanaście tysi czy ośmiarniczek za 80PLN za które poleciał cały rząd.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 62. Data: 2024-06-02 11:09:35
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 02.06.2024 o 09:08, Shrek pisze:

> [...]
    > mieli to w dupie. To jednak nowa jakość w stosunku do zegarka nowaka za
    > kilkanaście tysi czy ośmiarniczek za 80PLN za które poleciał cały rząd.

    Jeśli zarejestrowałeś tylko ośmiorniczki i zegarek nowaka to faktycznie
    może to tak wyglądać. Ale przypomnijmy sobie np. aferę hazardową z Mirem
    i Zbychem na cmentarzu. Firmy budowlane które splajtowały przy budowie
    infrastruktury na euro2012. Albo pogdybajmy sobie. Gdyby taki Shrek
    chciał rozkręcić w tamtych czasach przekręt pt. Amber Gold, ale nie
    podzielił się z będącymi u władzy to udało by mu się rozkręcić? ;)

    Mogę się zgodzić z jednym. Jeśli chodzi o "kradli" - PiS to amatorzy a
    PO to profesjonaliści. No to rzeczywiście argument za PO ;)

    PD

  • 63. Data: 2024-06-02 12:53:52
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-02 o 07:31, PD pisze:

    > No właśnie. Bartoszewskie, Kuronie, Geremki. To byli ludzie za którymi
    > stały jakieś dokonania.

    https://pbs.twimg.com/media/FjtcVAsWYAI7vnw?format=p
    ng&name=small
    lub
    https://i.ibb.co/pRstCt5/Fjtc-VAs-WYAI7vnw.png

    > Żeby było jasne, ja mu niczego nie ujmuję.

    Tyko żeby nasze byli beneficjentami transformacji.

    OT.
    Fake news w polityce. Studia przypadków
    https://journals.umcs.pl/ms/article/download/7964/pd

    Fake newsy istnieją od początku dziennikarstwa. Już w pierwszej gazecie
    rzymskie go imperium ,,Acta Diurna", wydawanej w czasach panowania
    Juliusza Cezara i jego następców, pojawiły się sensacyjne wiadomości o
    wydarzeniach, których związek z rzeczywistością był wątpliwy. Mitchell
    Stephens w książce A History of News przywołuje opowieść o mitycznym
    ptaku - feniksie, który jakoby został wystawiony na pokaz
    w Rzymie. Pisze też o pewnym żołnierzu, który wrócił z wojny
    trzydziestoletniej w Europie w brzemiennym stanie (Stephens 2007, s. 57, 66)

    Konkluzje Trzy analizowane przypadki różnią się między sobą. Pierwszy
    jest charakterystyczny dla mediów tradycyjnych, drugi - dla mediów
    społecznościowych (szerzej:internetowych), a trzeci mówi więcej o
    działaniach tajnych służb niż o pracy samych dziennikarzy. Niemniej na
    ich podstawie można wyciągnąć wnioski dotyczące istoty politycznego fake
    newsa jako takiego. Otóż geneza politycznego fake newsa zawsze jest
    związana z potrzebami i interesami politycznymi i ma służyć szkodzeniu,
    zniszczeniu lub pokonaniu wroga politycznego bądź eskalacji konfliktu.
    Autorami takich ,,newsów" są albo organizacje polityczne (partie,
    komitety wyborcze, tajne grupy operacyjne), albo agencje wywiadu,
    kontrwywiadu, służby specjalne itd., przy czym często prawdziwy autor
    pozostaje w ukryciu i nie jest znany. Rzadko zdarza się, że ich
    właściwymi twórcami są sami dziennikarze. Głównymi wartościami
    informacyjnymi fake newsów są: konlikt, negatywizm, personalizacja,
    sensacyjność, dramatyzm, tragedia. Fake newsy silnie oddziałują na
    nastroje i opinię publiczną i często prowadzą do zmiany sytuacji
    społeczno-politycznej, a nawet - w przypadkach ekstremalnych
    - do rozpoczęcia lub eskalacji działań wojennych.

  • 64. Data: 2024-06-02 13:11:33
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-02 o 09:08, Shrek pisze:

> [...]
    > jeszcze za czasów pisu. I co - schowali zamieszanych chociaż? A gdzie -
    > kradli (okradali ofiary przestępstw!) w świetle jupiterów. A ludzie - a

    Daj z 1-2 mocne przykłady kradzieży bo żem nie śledził.

  • 65. Data: 2024-06-02 13:39:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.06.2024 o 12:53, alojzy nieborak pisze:

    > https://pbs.twimg.com/media/FjtcVAsWYAI7vnw?format=p
    ng&name=small

    A jak wyglądało w roku następnym... Bo generalnie to chyba z tej bandy
    wyszliśmy najlepiej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 66. Data: 2024-06-02 13:44:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.06.2024 o 11:09, PD pisze:

    > Jeśli zarejestrowałeś tylko ośmiorniczki i zegarek nowaka to faktycznie
    > może to tak wyglądać.

    Nie tylko - ale bądźmy szczerzy - afera hazardowa to była afera z
    lobbingiem a nie bezczelne wyprowadzanie pieniędzy do swoich i to z
    funduszu na pomoc ofiarom przestępstw. A i w końcu jak ośmiorniczki
    wypłynęły to był wstyd. W przypadku pisiorów jakoś tego oburzenia nie
    widzę - więc jest to inna jakość.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 67. Data: 2024-06-02 13:45:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.06.2024 o 13:11, alojzy nieborak pisze:

    > Daj z 1-2 mocne przykłady kradzieży bo żem nie śledził.

    Poważnie - twierdzisz, że ustawianie konkursów w funduszu
    sprawiedliwości nie wypełnia znamion "politycy kradli"?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 68. Data: 2024-06-02 14:39:03
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 02.06.2024 o 13:44, Shrek pisze:

> [...]
    > funduszu na pomoc ofiarom przestępstw. A i w końcu jak ośmiorniczki
    > wypłynęły to był wstyd. W przypadku pisiorów jakoś tego oburzenia nie

    Chciał bym sobie przypomnieć ten wstyd - pomożesz? Bo ja pamiętam tylko
    przekaz, że należy zająć się tymi co nagrywali.

    Dobra, PiS kradło na bezczela, PO na dżentelmena. Inna jakość.
    Potwierdzam. To ma usprawiedliwić głosowanie na PO? Czy o co chodzi?
    Jaki ma być wniosek z tej innej jakości?

    PD

  • 69. Data: 2024-06-02 14:56:27
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-02 o 13:39, Shrek pisze:

    ng&name=small

    > A jak wyglądało w roku następnym... Bo generalnie to chyba z tej bandy
    > wyszliśmy najlepiej.

    https://dnarynkow.pl/wp-content/uploads/2022/11/PKB-
    per-capita-PPP-Polski-i-Czech-2048x1170-1-1024x585.p
    ng

    Do tego czechy nie mają w chj dużej dziury demograficznej.

  • 70. Data: 2024-06-02 15:03:06
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-02 o 13:45, Shrek pisze:

    > Poważnie - twierdzisz, że ustawianie konkursów w funduszu
    > sprawiedliwości nie wypełnia znamion "politycy kradli"?

    Ile ty masz lat Szreku?

    Jak PL cmokała się z RU, przetargi wygrywały firmy RU.
    Jak PL cmokała się z niemcem, przetargi wygrywały firmy DE.
    Jak PL cmokała się z USA, przetargi wygrywały firmy z USA.

    Skoro tak jest na samej górze, to i podobnie jest szczebel niżej.

    Że nasze wygrywali? Co to za argument. Żaden. j.w daj przykłady kradzieży.

    Internetowe niepokoje.
    Kładka Trzaskoskiego 120 mln.
    Full użyteczny pełnowymiarowy most w PL - 70 mln.
    Wot zagadka.