  • 131. Data: 2024-06-03 22:30:42
    Temat: Re: Likwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji
    Od: n...@o...pl

    PD <p...@g...pl> napisał(-a):

    > Nie wiem czy zauważyłeś, ale ja Cię do zajebistości PiS nie przekonuję,
    > więc na co to argument?

    Próbujesz przekonać do symetryzmu. No, nie zadziałało.

  • 132. Data: 2024-06-03 22:48:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jun 2024 20:59:31 +0200, Shrek wrote:

    > Problemem jest to, że poniekąd w naturalny sposób scena polityczna w
    > każdym kraju dąży do systemu dwupartyjnego

    Niekoniecznie.
    Szczególnie temu pomagają jednak jednomandatowe okręgi.
    Ale znów - w UK sie nie sprawdziło.

    Natomiast w wielomandatowych/proporcjonalnych - wiele partii mamy.

    > albo przynajmnej dwóch koalicji.

    Ae zawiązywanych po wyborach :-)

> [...]
    > "lewicę" - na dodatek prawica ideologiczna jest lewicą gospodarczą (z
    > wyjątkiem komfy. I jak masz centrowe poglądy libertarianskie to nie masz
    > żadnej partii na którą możesz głosować, a dla lewicy będziesz prawakiem
    > a dla prawicy lewakiem. Po prostu sprawdza się dewiza dziel i rządź i
    > wszyscy robią wszystko żeby podzielić społeczeństwa na tych z widłami i
    > tych z pochodniami i przekonać ich że ci z pochodniami chcą drugim
    > zabrać widły. I działa to tak dobrze że w efekcie masz wybór między PO a
    > PIS, oraz iluzorycznie ajatolahami z komfy... I nie jest to problem

    Nie tylko.

    J.

  • 133. Data: 2024-06-03 23:21:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.06.2024 o 22:48, J.F pisze:

    > Niekoniecznie.
    > Szczególnie temu pomagają jednak jednomandatowe okręgi.
    > Ale znów - w UK sie nie sprawdziło.
    >
    > Natomiast w wielomandatowych/proporcjonalnych - wiele partii mamy.

    Ale na końcu i tak ewoluują one w jedną albo drugą stronę sceny, bo
    walka toczy się między skrajnościami bo tam najłatwiej stworzyć
    przestrzeń do pozyskania wyborców. Choćby tylko na sztandarach w prawo
    jak pis, albo rzeczywiście jak peło migrowało ze środka na lewo. Zresztą
    walka toczy się głównie w obszarze światopoglądowym a nie gospodarczym -
    gospodarczo masz samą lewicę, z wyjątkiem komfy, która jest
    nieakceptowalna dla centrowca, a i jak przyjdzie co do czego, to jej
    program gospodarczy nie ma żadnego znaczenia, bo go poświęcą w imię
    koalicji z innymi zjebami światopoglądowymi - jedynym gospodarczym
    "sukcesem" "wolnościowych" członków komfy jest zakaz handlu w niedziele
    - po owocach ich poznacie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 134. Data: 2024-06-03 23:41:11
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-03 o 23:21, Shrek pisze:

    > - po owocach ich poznacie;)

    Zachodkowy dziel i rządź

    vs

    chiński łącz i zwyciężaj

    +

    mediana bogactwa u tych co to "za miskę ryżu":
    ?? Poland - $20,263 ?
    ?? China - $27,273
    ?? Hungary - $26,416

    A oczko niżej na poziomie PL?
    Warto odpędzać od żłoba tych trzecich jak komfa, wtedy dla nas zostanie
    więcej:)

    Wyjątkowe podziały u ludków PL wzgędem reszty europki? One są genetyczne
    co zauważono już 1000 lat temu. Gdzie dwóch polaków tam 3 zdania, nie
    wzięło się z próżni.

  • 135. Data: 2024-06-03 23:45:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.06.2024 o 23:41, alojzy nieborak pisze:

    > Zachodkowy dziel i rządź
    >
    > vs
    >
    > chiński łącz i zwyciężaj

    Coś w tym stylu:(

    > A oczko niżej na poziomie PL?
    > Warto odpędzać od żłoba tych trzecich jak komfa, wtedy dla nas zostanie
    > więcej:)

    Ajatollahom dziękujemy:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 136. Data: 2024-06-04 01:40:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-03, PD <p...@g...pl> wrote:

    > [...]
    >
    > Nie. Wtedy nie było nic takiego w tle jako bieżącego tematu. Został
    > wykreowany.

    No to nie podejmuje się polemiki, bo nie pamietam szczegółów, a grzebac
    mi się za bardzo nie chce.
    Teraz możemy jeszcze przemęczyć aspekt, czy takie porównanie godzi w
    wysokie standardy, których stosowania spodziewałbym sie po KO :)
    Rozumiem, ze uważasz, że tak?

    > Tak. Zmusiła. Chciał nie chciał, obowiązywały konkretne terminy.
    > Obstrukcja opozycji spowodowała, że aby ich dotrzymać trzeba było
    > złamać/nagiąć prawo. Albo wprowadzić stan klęski żywiołowej, tu też
    > opozycja zacierała rączki, gdyż to rodzi pewne obowiązki państwa, trudne
    > do dotrzymania, zatem świetna okazja żeby PiS się wyjebał w oczach
    > wyborców. Tu nie było dobrego wyjścia. Tylko pamiętaj o kontekście w
    > jakim to piszę, czyli tych trzech rzeczy których partia musi pilnować
    > jak oka w głowie. W tym kontekście nie było dobrego wyjścia :)

    Nie mogli nie łamać/naginać prawa i zrobic to wszystko w innym terminie?

    > A tak przy okazji pospekuluję sobie, dlaczego wtedy w końcu PiS i PO się
    > dogadali by przesunąć wybory na jesień, umożliwiając PO podmiankę
    > kandydata. Przed podmianką Hołownia był mocno napompowany i dalej rósł.
    > W zasadzie druga tura gwarantowana i perspektywy na wygraną w finale.
    > Zatem panowie postanowili wpierw pozbyć się trzeciego gracza, a tylko
    > podmianka Kidawa->Trzaskowski to umożliwiała. A dalej to już standard,
    > wygra wasz czy nasz, nieważne, umiemy się w takiej sytuacji poruszać.
    > Ważne że nikt trzeci w zupie nie będzie mieszał.

    Może i tak było, tylko że akurat tego typu działania to jeszcze bym
    widział jako część w mairę normalnej walki politycznej (coś w granicach
    akceptowalnych standardów). W kontekscie społecznym co więcej
    przyniosłoby strat/zysków, wybory w terminie po mysli pis czy ko?

    > No to mówię, że mu niczego nie ujmuję. Mówię, że nie dlatego go wzięli
    > bo był fachowcem, a dlatego że im dawał +10 do wizerunku.

    Ale zdolności dyplomatyczne to też część tej fachowości. Również, z
    jakiegos powodu Bartoszewski (i inni) zgodzili się to wszystko firmować.

    --
    Marcin

  • 137. Data: 2024-06-04 02:02:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-03, PD <p...@g...pl> wrote:

    > A mamy jakieś przesłanki świadczące, że te różne tam co powychodziły na
    > światło dzienne, to tylko wypadki przy pracy? ;) Nie szedł bym w
    > skrajność, że wszyscy kradną i doją i nie ma w tym nic dla dobra kraju.
    > Jak wcześniej pisałem, po prostu dobro kraju i obywateli ma najniższy
    > priorytet. Interes partii i interes własny to 2 pierwsze miejsca, i
    > jeśli coś z powyższych stoi w sprzeczności z dobrem państwa, to dobro
    > państwa przegrywa. I niekoniecznie tu musi chodzić o złodziejstwo. Żeby

    No nie mamy jak zweryfikować bezpośrednio, jakie są rzeczywiste motywy.
    To, że się nic nigdzie nie wysypało, nie musi oznaczać że to wzór
    szlachetności i dbania o dobro obywateli. Oznacza wyłacznie tyle, że nic
    się jak dotąd nie wysypało. Dlatego też MZ bardzo istotne jest
    obserwowanie jakimi standardami posługuję się tzw. elity tych partii.
    Ktoś kto bez żadnych zahamowań koparką nabiera z państwowego koryta,
    ktoś kto stosuje tanią propagandę i najbardziej podłe zagrania szczujące
    jednych na drugich, ktos kto manipuluje jadąc na lękach społecznych,
    ktoś kto w prymitywny sposób obnosi się ze swoim noworyszowstwem, nigdy
    nie będzie dla mnie gwarantem cnot społecznych czy nawet zwykłej
    przyzwoitości. I dlatego ponownie, od czego się ta dyskusja zaczęła,
    niedoposzczalne jest aby KO stało sie taką partią.

    > odejść na chwilę od kradziejstwa, bo to powoli nudne sie staje.

    To tylko taki kontere czy parasol, który zawiera formalne nadużycia w
    celu wydojenia i czerpania ile wzlezie z państwowej kasy.

    > Polaryzacja społeczeństwa jest zdecydowanie wbrew dobru państwa i dobru
    > ludzi, ale leży w interesie partyjnym. Rozumiem, że tu nie musimy się
    > zastanawiać, czy podsycanie nastrojów społecznych przez wszystkie
    > możliwe strony jest wypadkiem przy pracy czy modus operandi ;) Swoją

    Musimy się zastanawiac nad sposobem w jaki to się robi i na czym się tu
    żeruje.

> [...]
    > mogą zrobić swojemu państwu, to u mnie polaryzacja społeczeństwa bije na
    > głowę złodziejstwo. Z klasą i bezczelne. Bo wszelkie podziały wewnętrzne
    > osłabiają państwo, ze względu na to że cała para idzie w konflikty
    > zamiast w rozwój. Już to przerabialiśmy. Kilkadziesiąt (czy tam ileś)
    > lat analogicznej sytuacji, gdzie konflikty wewnętrzne były podsycane
    > również przez zewnętrzne zainteresowane państwa (nie, teraz to
    > niemożliwe, inne czasy i sami przyjaciele dookoła :-P ) doprowadziły
    > państwo do niemocy, słabości i w konsekwencji do rozbiorów.

    Zgadza się. Polaryzacja to jest MZ najwiekszy grzech Kaczyńskiego. Zaraz
    potem w moim rankingu jest psucie prawa.

    --
    Marcin

  • 138. Data: 2024-06-04 02:08:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-03, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Sun, 02 Jun 2024 01:21:52 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > Ale czy to znaczy, ze oni tacy kryształowo uczciwi?

    Oczywiście, ze nie, ale jest róznica między gotowością poniesienia
    konsekwencji za jakiś czyn, a prymitywnym lawirowaniem wbrew faktom i
    logice aby tej odpowiedzialności uniknąć.

    --
    Marcin

  • 139. Data: 2024-06-04 06:32:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.06.2024 o 07:50, PD pisze:

    > Tak. Zmusiła. Chciał nie chciał, obowiązywały konkretne terminy.

    Zacznijmy od tego że pis wymyśliła sobie nielegalne wybory.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 140. Data: 2024-06-04 06:37:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zgadza się. Polaryzacja to jest MZ najwiekszy grzech Kaczyńskiego. Zaraz
    > potem w moim rankingu jest psucie prawa.

    Polaryzacja jest typowa dla całości polityki. I nie tylko polityki i nie
    tylko naszej. Nie ma prostszego sposobu na mobilizację i zdobywanie
    elektoraty jak "my i oni".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!