eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLikwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji › Re: Likwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Likwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji
    Date: Mon, 03 Jun 2024 23:40:43 GMT

    On 2024-06-03, PD <p...@g...pl> wrote:

    > [...]
    >
    > Nie. Wtedy nie było nic takiego w tle jako bieżącego tematu. Został
    > wykreowany.

    No to nie podejmuje się polemiki, bo nie pamietam szczegółów, a grzebac
    mi się za bardzo nie chce.
    Teraz możemy jeszcze przemęczyć aspekt, czy takie porównanie godzi w
    wysokie standardy, których stosowania spodziewałbym sie po KO :)
    Rozumiem, ze uważasz, że tak?

    > Tak. Zmusiła. Chciał nie chciał, obowiązywały konkretne terminy.
    > Obstrukcja opozycji spowodowała, że aby ich dotrzymać trzeba było
    > złamać/nagiąć prawo. Albo wprowadzić stan klęski żywiołowej, tu też
    > opozycja zacierała rączki, gdyż to rodzi pewne obowiązki państwa, trudne
    > do dotrzymania, zatem świetna okazja żeby PiS się wyjebał w oczach
    > wyborców. Tu nie było dobrego wyjścia. Tylko pamiętaj o kontekście w
    > jakim to piszę, czyli tych trzech rzeczy których partia musi pilnować
    > jak oka w głowie. W tym kontekście nie było dobrego wyjścia :)

    Nie mogli nie łamać/naginać prawa i zrobic to wszystko w innym terminie?

    > A tak przy okazji pospekuluję sobie, dlaczego wtedy w końcu PiS i PO się
    > dogadali by przesunąć wybory na jesień, umożliwiając PO podmiankę
    > kandydata. Przed podmianką Hołownia był mocno napompowany i dalej rósł.
    > W zasadzie druga tura gwarantowana i perspektywy na wygraną w finale.
    > Zatem panowie postanowili wpierw pozbyć się trzeciego gracza, a tylko
    > podmianka Kidawa->Trzaskowski to umożliwiała. A dalej to już standard,
    > wygra wasz czy nasz, nieważne, umiemy się w takiej sytuacji poruszać.
    > Ważne że nikt trzeci w zupie nie będzie mieszał.

    Może i tak było, tylko że akurat tego typu działania to jeszcze bym
    widział jako część w mairę normalnej walki politycznej (coś w granicach
    akceptowalnych standardów). W kontekscie społecznym co więcej
    przyniosłoby strat/zysków, wybory w terminie po mysli pis czy ko?

    > No to mówię, że mu niczego nie ujmuję. Mówię, że nie dlatego go wzięli
    > bo był fachowcem, a dlatego że im dawał +10 do wizerunku.

    Ale zdolności dyplomatyczne to też część tej fachowości. Również, z
    jakiegos powodu Bartoszewski (i inni) zgodzili się to wszystko firmować.

    --
    Marcin