eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLikwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji › Re: Likwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Likwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji
    <zfP5O.2$CXNe.1@fx08.ams1> <v38qpu$hga$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <z9T5O.5$rKIa.1@fx14.ams1> <v39q96$6m4$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <n%76O.458$Wgff.353@fx05.ams1> <v3edis$tf4$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <v3h5q5$mq$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v3hcsf$5ni$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <v3hlu6$b41$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <v3hp58$dnc$1$pozboju@news.chmurka.net> <fea7O.679$Wgff.239@fx05.ams1>
    <v3jn9c$tq$1$pozboju@news.chmurka.net> <nCd7O.1666$fu44.331@fx09.ams1>
    <v3k3q0$a8s$1$pozboju@news.chmurka.net>
    Date: Tue, 04 Jun 2024 00:02:41 GMT

    On 2024-06-03, PD <p...@g...pl> wrote:

    > A mamy jakieś przesłanki świadczące, że te różne tam co powychodziły na
    > światło dzienne, to tylko wypadki przy pracy? ;) Nie szedł bym w
    > skrajność, że wszyscy kradną i doją i nie ma w tym nic dla dobra kraju.
    > Jak wcześniej pisałem, po prostu dobro kraju i obywateli ma najniższy
    > priorytet. Interes partii i interes własny to 2 pierwsze miejsca, i
    > jeśli coś z powyższych stoi w sprzeczności z dobrem państwa, to dobro
    > państwa przegrywa. I niekoniecznie tu musi chodzić o złodziejstwo. Żeby

    No nie mamy jak zweryfikować bezpośrednio, jakie są rzeczywiste motywy.
    To, że się nic nigdzie nie wysypało, nie musi oznaczać że to wzór
    szlachetności i dbania o dobro obywateli. Oznacza wyłacznie tyle, że nic
    się jak dotąd nie wysypało. Dlatego też MZ bardzo istotne jest
    obserwowanie jakimi standardami posługuję się tzw. elity tych partii.
    Ktoś kto bez żadnych zahamowań koparką nabiera z państwowego koryta,
    ktoś kto stosuje tanią propagandę i najbardziej podłe zagrania szczujące
    jednych na drugich, ktos kto manipuluje jadąc na lękach społecznych,
    ktoś kto w prymitywny sposób obnosi się ze swoim noworyszowstwem, nigdy
    nie będzie dla mnie gwarantem cnot społecznych czy nawet zwykłej
    przyzwoitości. I dlatego ponownie, od czego się ta dyskusja zaczęła,
    niedoposzczalne jest aby KO stało sie taką partią.

    > odejść na chwilę od kradziejstwa, bo to powoli nudne sie staje.

    To tylko taki kontere czy parasol, który zawiera formalne nadużycia w
    celu wydojenia i czerpania ile wzlezie z państwowej kasy.

    > Polaryzacja społeczeństwa jest zdecydowanie wbrew dobru państwa i dobru
    > ludzi, ale leży w interesie partyjnym. Rozumiem, że tu nie musimy się
    > zastanawiać, czy podsycanie nastrojów społecznych przez wszystkie
    > możliwe strony jest wypadkiem przy pracy czy modus operandi ;) Swoją

    Musimy się zastanawiac nad sposobem w jaki to się robi i na czym się tu
    żeruje.

> [...]
    > mogą zrobić swojemu państwu, to u mnie polaryzacja społeczeństwa bije na
    > głowę złodziejstwo. Z klasą i bezczelne. Bo wszelkie podziały wewnętrzne
    > osłabiają państwo, ze względu na to że cała para idzie w konflikty
    > zamiast w rozwój. Już to przerabialiśmy. Kilkadziesiąt (czy tam ileś)
    > lat analogicznej sytuacji, gdzie konflikty wewnętrzne były podsycane
    > również przez zewnętrzne zainteresowane państwa (nie, teraz to
    > niemożliwe, inne czasy i sami przyjaciele dookoła :-P ) doprowadziły
    > państwo do niemocy, słabości i w konsekwencji do rozbiorów.

    Zgadza się. Polaryzacja to jest MZ najwiekszy grzech Kaczyńskiego. Zaraz
    potem w moim rankingu jest psucie prawa.

    --
    Marcin