    From: JK <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kto odpowiada za promotora pracy dyplomowej?
    Date: Fri, 12 Aug 2011 17:32:06 +0200

    W dniu 2011-08-12 13:47, John Smith pisze:
    > Witam czytających.
    >
    > Sprawa dotyczy pracy dyplomowej pisanej w szkole wyższej niepublicznej.
    > Ocena niedostateczna została wystawiona z uwagii na nie zastosowanie przyjętego
    przez szkołę schematu obowiązującego edycji tekstu.
    > Z tego co się dowiedziałem, to szkoły inżynierskie oczekują inaczej przedstawionego
    zagadnienia niż dajmy na to magisterskie. Inne
    > konwencje stosują różne szkoły wyższe. Do błędu promotor się przyznał, tłumacząc,
    że on nie wiedział jak w tej szkole pisze się
    > prace, bo pracuje równolegle w kilku szkołach. A moja praca dyplomowa była jego
    pierwszą promowaną w tej szkole. Moją prace promotor
    > ocenił na 5-kę. Zresztą to bardzo poważna praca, nowatorska, ale źle opisana.

    Zdecyduj się. Kto jest autorem tej pracy, ty
    czy twój promotor? Jeśli jest to twoja praca,
    to tylko i wyłącznie ty jesteś za nią
    odpowiedzialny.

    > Zatem kwestia winnego ustalona bezsprzecznie.

    Zgadza się, to twoje zaniedbanie.

    > Pytanie..
    >
    > Czy dziakan lub rektor jest odpowiedzialny za pracę, obowiązki wykonywane przez
    promotora pracy dyplomowej?

    Nie.

    > Czy promotor pracy dyplomowej, który swoim zaniedbaniem, brakiem wiedzy doprowadził
    do oceny niedostatecznej promowanej pracy
    > dyplomowej jest odpowiedzialny za ten fakt i jeśli tak to czego od niego można
    wymagać?

    Rolą promotora jest zadbanie o merytoryczną
    zawartość pracy. W dalszej kolejności może on
    sugerować jak praca powinna wyglądać od strony
    edytorskiej. Powtórzę, to jest twoja praca i
    wymagać powinieneś od siebie.

    > Czy ja jako student mogę domagać się od szkoły jakiegokolwiek zadośćuczynienia. ew.
    przeprosin, ew.zmiany promotora na innego w
    > trybie natychmiastowym na moich warunkach.

    Oczywiście, że możesz. Wolny kraj. Pytanie
    tylko jaki będzie efekt/

    > Zamierzam domagać się przyjęcia wersji poprawionej oraz natychmiatowego
    dostarczenia jej do recenzenta i ew. obrony (wszystko na
    > CITO). Z uwagii na terminy, które zostały zawalone przez pracownika szkoły, czyli
    promotora.

    Zażądaj jeszcze poprawy pogody :-)

    JK