  • 1. Data: 2011-08-11 12:43:06
    Temat: wyodrębnienie właśności
    Od: Haha <e...@t...pl>

    Witam. Może ktoś napisać czy wyodrębnienie mieszkania
    spółdzielczego własnościowego na odrębną własnośc jest
    jeszcze możliwe ?

    Z czym to się wiąże ?

    Troche o tym poczytałem ale odpowiedzi na najważniejsze pytania
    nie mogę znaleźć.

    Gdyby ktoś podrzucił jakieś porządne źródło wiedzy (nie mam na myśli
    http://google.pl) to byłbym wdzięczny.

    A.R.

  • 2. Data: 2011-08-12 22:07:21
    Temat: Re: wyodrębnienie właśności
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Aug 2011, Haha wrote:

    > Witam. Może ktoś napisać czy wyodrębnienie mieszkania
    > spółdzielczego własnościowego na odrębną własnośc jest
    > jeszcze możliwe ?

    Obawiam się, że chciałeś zadać zupełnie inne pytanie.
    To co "znikło", to "wykup za złotówkę".
    Rozwiązanie niesprawiedliwe, w którym państwo postanowiło rozporządzić
    własnością spółdzielni, ustanawiając przywileje dla jednych i nie
    rekompensując tego samego innym (tym, którzy wcześniej wykupili
    mieszkanie), z tego powodu uchylone, ale ze względu na konstrukcję
    prawa w .pl (w którym bezprawne akty prawne powodują skuteczne
    skutki, przynajmniej niekiedy) działające przez pewien czas
    również po uchyleniu "podstawy" przez TK (bodaj).

    Wyodrębnienie było i jest możliwe.

    > Z czym to się wiąże ?

    Z zapłaceniem :), i w tym problem.
    "Wykup za złotówkę" spowodował wysyp informacji o tej tematyce, może
    dlatego masz problem ze znalezieniem czegoś o "normalnym" wykupie.
    A nie możesz po prostu w sp-ni spytać?

    pzdr, Gotfryd