  • 1. Data: 2011-08-12 15:33:03
    Temat: Jak interpretowac taki znak drogowy ? Odszkodowanie z zarzadu drog - rozwalone podwozie w aucie.
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...pl>

    Witam;
    Dnia 9-08-'11r jadac z rodzina na wakacje wpadlem w dziure znajdujaca sie
    na jezdni.
    Byla to droga poza terenem zabudowanym jedno jezdniowa gdzie max predkosc
    to 90km/h, ja jechalem okolo 60-70km/h
    Od strony przeciwnej wg. policji ktora wezwalem na miejsce droga byla
    oznaczona poprawnie (nakaz ograniczenia predkosci, ostrzezenie o
    uszkodzonej nawierzchni itd...) Natomiast od strony "mojej" znajdowal sie
    tylko znak A-30 "Inne niebezpieczenstwa" (zolty trojkat z wykrzyknikiem)

    Wg. rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i
    Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów
    drogowych. (Dz.U. z 2002 r. Nr 170, poz. 1393, z późn. zm.)
    powinien być oznaczony dodatkowo tabliczka informującą o rodzaju
    niebezpieczeństwa: (wycinek z rozporządzenia nt. umieszczania znaku
    drogowego A-30 ):

    ,,Ostrzega o niebezpieczeństwie innego rodzaju niż określone pozostałymi
    znakami ostrzegawczymi. Umieszczona pod znakiem A-30 tabliczka wskazuje
    rodzaj niebezpieczeństwa za pomocą symbolu lub napisu"

    Problem w tym, ze znak ten nie posiada zadnego opisu pod soba, obrazka
    itd... Czy znak taki jest uwazany za "wazny/dzialajacy" ? O czym on
    ostrzega w takim wypadku? Jak powinien byc skonstruowany wniosek do
    powiatowego zarzadcy drogi by otrzymac odszkodowanie?

    2x felga aluminiowa
    2x nowa opona Michelin
    Mam nadzieje ze uklad zawieszenia zostal nienaruszony.

    Roger(OS)

  • 2. Data: 2011-08-12 17:16:29
    Od: leon <l...@h...pl>

    Dnia 12-08-2011 o 17:33:03 Roger(OS) <s...@z...pl> napisał(a):

    > Witam;
    > Dnia 9-08-'11r jadac z rodzina na wakacje wpadlem w dziure znajdujaca sie
    > na jezdni.
    [...]
> [...]
    > ostrzega w takim wypadku? Jak powinien byc skonstruowany wniosek do
    > powiatowego zarzadcy drogi by otrzymac odszkodowanie?

    Z doświadczenia sędzia stwierdzi iż nieważne iż znak jest niepełny, ważne

    stoi i ostrzega więc powiinno się zachować wzmożoną czujność oraz zwolnić

    leon
    --
    Anihilacja pary smoków o przeciwnych amokach w polu ogólnego bezhołowia -
    Lem

  • 3. Data: 2011-08-12 17:39:22
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...pl>

    Dnia Fri, 12 Aug 2011 19:16:29 +0200, leon napisał(a):

> [...]
    > iż
    > stoi i ostrzega więc powiinno się zachować wzmożoną czujność oraz zwolnić

    Zachowalem wzmozona czujnosc i zwolnilem! Gdybym tego nie zrobil
    prawdopodobnie urwalo by mi kolo :-/
    Z tego co zauwazylem czekajac na policje 2h, nawet miejscowi mieli problem
    z ta dziura :/ Zwalnialo do predkosci 5-20km/h a pomimo tego - jeden bus
    jadacy tamtedy zgubil czesc ladunku znajdujaca sie na otwartej pace, a z
    kolei w innym samochodzie (na moj gust mial max 3-4lata) otworzyl sie
    bagaznik ! Dziura ta przy minimalnych predkosciach narusza konstrukcje
    samochodu !!! Bagaznik nie powinien sie otworzyc nawet przy zderzeniu, co
    dopiero przy wybojach.
    Widzialem rowniez kilka innych samochodow jadacych tamtedy co mialy powazne
    problemy z przejechaniem przez nia :/ Ludzie siedzacy w srodku poprostu
    odbijali sie jak pileczki po kabinie :-(

    Roger(OS)

  • 4. Data: 2011-08-12 17:41:19
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Z doświadczenia sędzia stwierdzi iż nieważne iż znak jest niepełny,
    > ważne iżstoi i ostrzega więc powiinno się zachować wzmożoną czujność
    > oraz zwolnić

    W myśl tych zasad nieważne, że mam niesprawny samochód, bez hamulców.
    Przykleję sobie karteczkę "brak hamulców" - i mogę jeździć. Czy oni
    naprawdę nie widzą, że z obywateli wała robią?!

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-08-13 05:24:33
    Od: leon <l...@d...pl>

    On Fri, 12 Aug 2011 19:39:22 +0200, Roger(OS) <s...@z...pl>
    wrote:

> [...]
    > problemy z przejechaniem przez nia :/ Ludzie siedzacy w srodku poprostu
    > odbijali sie jak pileczki po kabinie :-(

    Skoru dziura była taka duża to nalezalo wezwac Policje aby ci potwierdzeniu
    niezpieczenstwa kazali drogowcom ja zabezpieczyc

    leon

  • 6. Data: 2011-08-13 05:27:14
    Od: leon <l...@d...pl>

    On Fri, 12 Aug 2011 19:41:19 +0200, M1SLQ
    <m...@m...o2.pl> wrote:

    > W myśl tych zasad nieważne, że mam niesprawny samochód, bez hamulców.
    > Przykleję sobie karteczkę "brak hamulców" - i mogę jeździć. Czy oni
    > naprawdę nie widzą, że z obywateli wała robią?!

    Jak masz niesprawny pojazd to nei mozesz wyjechac poza wlasna posesje.
    Brak tej tabliczki jest jak brak tylniego zderzaka. Niby samochod
    uszkodzony ale jezdzic moze.

    leon