  • Data: 2005-08-30 07:35:09
    Temat: Kredyt hipoteczny, księga wieczysta, a kupno mieszkania.
    Od: Shymi <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Ostatnio zastanawiałem się nad kupnem jakiegoś mieszkania. Spotkała mnie
    jednak sytuacja, której nie do końca rozumiem. Znalazłem fajne mieszkanie z
    księgą wieczystą bez żadnych wpisów o hipotece czy innych roszczeniach.
    Okazuje się jednak, że właściciel na to mieszkanie wziął kredyt hipoteczny,
    ale jeszcze nie złożył do sądu papierów o wpisanie hipoteki. Kredyt podobno
    obecnie spłaca poprzez comiesięczną wpłatę kwoty ubezpieczenia. Czy w
    takiej sytuacji kupno takiej nieruchomości będzie ok ??? Księga wieczysta
    jest czysta, ale z drugiej strony jest umowa z bankiem właściciela o kredyt
    hipoteczny na to mieszkanie. Czy należy się tutaj czegoś bać ??? Co będzie
    jeśli takie mieszkanie się zakupi (czyli to już ja będę właścicielem w
    księdze wieczystej), a obecny właściciel nie będzie spłacał kredytu ??? Co
    wówczas zrobi bank ??? Przecież właściciel się zmienił, a oni mają
    zabezpieczenie kredytu tym mieszkaniem ??? (Pomijam tu sytuację, w której w
    pierwszej kolejności podczas kupna spłacam właścicielowi kredyt w banku, a
    to co zostanie daję obecnemu właścicielowi).
    Z góry dzięki za możliwie jak najszybszą odpowiedź.

    Pozdrowienia,
    Shymi