  • 381. Data: 2022-08-26 06:20:49
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Niezupełnie, ale przyjmijmy, że tak. Co to zmienia?

    To znaczy że bez działań policjantów by żył, więc to ich działania
    spowodowały śmierć.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 382. Data: 2022-08-26 06:23:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Takie tam (w opinii biegłych) padło kategoryczne sformułowanie, czy też
    > było to przedstawione, że mogły się te 3 rzeczy lub ich połączone
    > działanie przyczynić?

    Ja to odebrałem tak, że podano te trzy rzeczy jako możliwe i
    prawdopodobne przyczyny zgonu (lub ich połączone działanie).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 383. Data: 2022-08-26 06:26:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No właśnie. Nie zapłacili, czy taka wiara w system? Jakby wierzyli to
    > nie szli by do mediów. Więc może opinia "ich" biegłego była podobna?

    Wydaje mi się, że po prostu powołanie własnego biegłego w sprawie
    zabójstwa nie jest proste. Pewnie nie wygląda to tak, że pukasz do
    kostnicy, mówisz że jesteś od rodziny i wydają ci ciało żebyś sobie pociął.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 384. Data: 2022-08-26 09:27:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-26, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To znaczy że bez działań policjantów by żył, więc to ich działania
    > spowodowały śmierć.

    A czy to przesądza o ich odpowiedzialności, jako formalnej winie za tę
    śmierć? Jakby miał rozrusznik serca, o czym policjanci by nie wiedzieli,
    i ten rozrusznik by padł w wyniku użyciu tasera, to też można by
    powiedzieć, że bez działań policjantów by żył.

    --
    Marcin

  • 385. Data: 2022-08-26 09:29:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-26, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wydaje mi się, że po prostu powołanie własnego biegłego w sprawie
    > zabójstwa nie jest proste. Pewnie nie wygląda to tak, że pukasz do
    > kostnicy, mówisz że jesteś od rodziny i wydają ci ciało żebyś sobie pociął.

    Też możliwe.

    --
    Marcin

  • 386. Data: 2022-08-26 09:31:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-26, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ja to odebrałem tak, że podano te trzy rzeczy jako możliwe i
    > prawdopodobne przyczyny zgonu (lub ich połączone działanie).

    Czyli niekategoryczne stwierdzenie. A jak np. przyczyną jest rana
    postrzałowa głowy i uszkodzenie mózgu, to pewnie jest kategoryczne.

    --
    Marcin

  • 387. Data: 2022-08-26 10:44:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Czyli niekategoryczne stwierdzenie. A jak np. przyczyną jest rana
    > postrzałowa głowy i uszkodzenie mózgu, to pewnie jest kategoryczne.

    Dowodem w sprawie jest opinia biegłego. Nie to, co nam się wydaje. I
    albo biegły napisze, że ofiara zmarła w wyniku określonego działania
    (postrzału), albo napisze, że mogła umrzeć w wyniku duszenia, rażenia,
    dopalaczy, albo wszystkich tych połączonych działań. Gdyby napisał, że w
    wyniku duszenia, rażenia albo połączonych tych obydwu i dało się
    dowieść, że duszenie i rażenie było bezprawne, to jeszcze można by
    pokombinować z zarzutem "wspólnie i w porozumieniu", a i to raczej jako
    "nieumyślnym spowodowaniu śmierci", niż "zabójstwem w zamiarze
    ewentualnym". Ale jeśli trzecim czynnikiem są tu dopalacze, no to chyba
    nigdy nie było pomysłu na przypisanie winy za zażycie dopalaczy
    policjantom.

    --
    Robert Tomasik

  • 388. Data: 2022-08-26 10:46:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > ewentualnym". Ale jeśli trzecim czynnikiem są tu dopalacze, no to chyba
    > nigdy nie było pomysłu na przypisanie winy za zażycie dopalaczy

    To, że napisze, jeszcze o niczym nie świadczy. Historia kryminalistyki
    jest historią błędnych opinii biegłych.

    --
    Liwiusz

  • 389. Data: 2022-08-26 10:59:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.08.2022 o 10:46, Liwiusz pisze:

    > To, że napisze, jeszcze o niczym nie świadczy. Historia kryminalistyki
    > jest historią błędnych opinii biegłych.

    Oczywiście masz rację. Ale to nadal wojna na argumenty w postaci opinii
    biegłych, a nie jakiś USNETowych rachunków prawdopodobieństwa i do tego
    zmierzam. Dokąd jakiś "uznany" specjalista nie stanie na stanowisku, że
    przyczyną śmierci było rażenie taserem, albo uduszenie (to drugie uważam
    za nieprawdopodobne, ale się nie znam), to nie ma prawnej możliwości
    skazana kogokolwiek za zabójstwo czy nawet "nieumyślne spowodowanie
    śmierci".

    --
    Robert Tomasik

  • 390. Data: 2022-08-26 11:57:35