  • 501. Data: 2015-03-22 12:13:23
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    > Władanie, to jedynie jeden z wielu aspektów problemu - akurat chwilowo
    > najmniej istotny. Inne, to:
    > 1) Wskazanie innej osoby do egzekucji, niż dłużnika.
    > 2) Wskazanie mienia innej osoby, niż dłużnika.

    ale to sa czyny prawnie zabronione i wywołują zobowiazania deliktowe, a
    nawet, choc na ogol tylko teoretycznie, odpowiedzialnosc karną.
    To nie prawo jest złe tylko jego wykonanie.

    > 3) Uzyskanie tytułu wykonawczego na osobę, która nie jest dłużnikiem.

    A to juz efekt ogolny zapasci systemu sadowniczego w Polsce. System
    skrajnego legalizmu i wiara w bezstronność i rzetelnosc funkcjonriusza
    publicznego w mniemaniu sedziów zdejmuje z nich konieczniecznosc
    wgłebiania sie w akta i niejako rozkłada odpowiedzialnosc za wymiar
    sprawiedliwosci na zbyt duzą liczbę ludzi.

    --
    @foe_pl

  • 502. Data: 2015-03-22 12:14:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-22 o 12:13, the_foe pisze:

    > A to juz efekt ogolny zapasci systemu sadowniczego w Polsce.

    To akurat wynika najczęściej z braku inicjatywy pozwanego w zakresie
    zaskarżenia tytułu egzekucyjnego (jeśli dobrze rozumiem to, co Robert
    napisał). Trudno za to winić sąd.

    --
    Liwiusz

  • 503. Data: 2015-03-22 12:44:06
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-22 o 12:04, Liwiusz pisze:

    > To ja poproszę przepis znoszący obowiązek zajęcia ruchomości będącej we
    > władaniu dłużnika.

    > Jeśli uważasz, że komornik może sobie zająć, a może nie zająć, to się
    > mylisz.

    ale nie mówmy co ja sobie wymyślam, czy Ty co sobie wymyślasz, tylko co
    mówi prawo. Prosze o paragraf(y). Zaznaczam, ze korzystam z prawa
    pierwszenstwa i chetnie odpowiem na Twoją listę paragrafów jak tylko ze
    mnie się z ta Tajemnicą podzielisz.

    --
    @foe_pl

  • 504. Data: 2015-03-22 12:44:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-21 o 22:48, Liwiusz pisze:

    > I weryfikuje. Ale tylko władanie, nie własność.

    To jak zweryfikował władanie przedmiotowego ciągnika rolniczego ?
    Uznał że skoro stoi na terenie dłużnika to jest w jego władaniu ?
    To jest dla ciebie wyryfikacja ?
    W ten sposób to można wszystkie samochody z parkingu zawłaszczyć
    wedle was "zająć".

    Pozdrawiam

  • 505. Data: 2015-03-22 12:45:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-03-15 o 12:13, the_foe pisze:

    > ale to sa czyny prawnie zabronione i wywołują zobowiazania deliktowe, a
    > nawet, choc na ogol tylko teoretycznie, odpowiedzialnosc karną.
    > To nie prawo jest złe tylko jego wykonanie.

    Taż właśnie o tym piszemy :-)

> [...]
    > wgłebiania sie w akta i niejako rozkłada odpowiedzialnosc za wymiar
    > sprawiedliwosci na zbyt duzą liczbę ludzi.

    Nie, tu problemem są bankowe tytuły wykonawcze oraz bajzel spowodowany
    tym, że Poczta Polska przestała być urzędem, a zaczęła operatorem
    pocztowym.

  • 506. Data: 2015-03-22 12:46:13
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-21 o 22:49, Liwiusz pisze:

    > Nadstaw bardziej uszy, bo dowód z własnej niewiedzy niewiele znaczy :)

    Nastawiam i nie słyszę ani nie widzę przepisu który władanie
    pojazdem mechanicznym utożsamia z jego parkowaniem na terenie
    dłużnika.

    Pozdrawiam

  • 507. Data: 2015-03-22 12:47:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-03-15 o 12:14, Liwiusz pisze:

    > óle sparwy.
    > To akurat wynika najczęściej z braku inicjatywy pozwanego w zakresie
    > zaskarżenia tytułu egzekucyjnego (jeśli dobrze rozumiem to, co Robert
    > napisał). Trudno za to winić sąd.

    Albo z tego, że pozwany w ogóle nie ma zielonego pojęcia, ze jakieś
    postępowanie się toczy lub powód wykorzystuje fakt, że pozwany nie
    ogarnia w ogóle sprawy. Spotkałem się z działaniami, gdy bank szedł w
    kierunku egzekucji w odniesieniu do osoby, o której wiedział, że nie
    jest dłużnikiem, a jedynie skradziono jej tożsamość.

  • 508. Data: 2015-03-22 15:02:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-22 o 12:44, the_foe pisze:

> [...]
    > mówi prawo. Prosze o paragraf(y). Zaznaczam, ze korzystam z prawa
    > pierwszenstwa i chetnie odpowiem na Twoją listę paragrafów jak tylko ze

    Paragrafy, komentarze i orzecznictwo zostało już w tym wątku podane -
    komornik ma obowiązek na wniosek wierzyciela zająć ruchomości dłużnika
    będące w jego władaniu. Koniec.

    Ty twierdzisz, że niektórych ruchomości będących we władaniu nie musi
    zajmować. Chętnie poczytam. Napisałeś już swoją wersję komentarza do
    kodeksu cywilnego?

    --
    Liwiusz

  • 509. Data: 2015-03-22 15:03:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > kierunku egzekucji w odniesieniu do osoby, o której wiedział, że nie
    > jest dłużnikiem, a jedynie skradziono jej tożsamość.

    To chyba normalna konsekwencja, że jak ktoś chce się sam leczyć (a nie
    jest lekarzem), to raczej się nie wyleczy, podobnie przy toczeniu sporu
    sądowego - albo się zna, albo idzie do prawnika, albo popełnia błędy.

    --
    Liwiusz

  • 510. Data: 2015-03-22 18:09:01
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-22 o 15:02, Liwiusz pisze:
    > Paragrafy, komentarze i orzecznictwo zostało już w tym wątku podane -
    > komornik ma obowiązek na wniosek wierzyciela zająć ruchomości dłużnika
    > będące w jego władaniu. Koniec.

    a juz myslalem, ze Cie naprostowałem a tu powrót do starych majaków.
    Wierzyciel decyduje jaką ruchomoscia włada dłużnik?
    Już odrobiłeś tę lekcję więc wiesz, ze nie, o tym decyduje komornik.
    Wiec, wytłumacz mi, jakim cudem moze być prawo (widziane tylko przez
    Ciebie i trzymana w tajemnicy przed swiatem) nakładające obowiązek na
    komornika zajecia rzeczy która jest we władaniu dłużnika skoro to
    komornik decyduje czy on włada konkretną rzeczą?
    Mógłbyś być miły i podać mi te paragrafy bo ja ich w tym watku nie widzę?

    --
    @foe_pl