    From: " " <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Gwarancja - dlugie
    Date: Wed, 20 May 2009 09:31:00 +0000 (UTC)

    Witam,

    Przydługawy ale konieczny wstęp:
    - W styczniu 2008 na aukcji internetowej w serwisie ALLEGRO kupiłem za cenę
    okolo 200PLN nowy telefon komórkowy z gwarancją ważną 24 miesiące.

    -W wrześniu 2008 stwierdziłem, że telefon sam się wyłącza mimo iż jest
    naładowany. Samoczynne wyłączanie powtarzało się kilka razy dziennie co
    uniemożliwia dalsze korzystanie z ww. telefonu. Próbowałem skontaktować się
    telefonicznie z sprzedawcą ale bezskutecznie.

    -W pażdzierniku 2008 wysłałem maila do sprzedawcy w którym poinformowałem go
    o usterce ww. telefonu i zamiarze skorzystania z prawa gwarancji. Sprzedawca
    poprosił o telefonu wraz z opisem usterki na swój adres. Wysłałem telefon
    wraz z opisem usterki i pismem reklamacyjnym na adres podany przez sprzedawcę
    paczką z potwierdzeniem odbioru. Otrzymałem potwierdzenie odebrania paczki z
    ww. telefonem przez sprzedawcę.

    -W listopadzie poprosiłem sprzedawcę o informację na temat ww. telefonu.
    Otrzymałem mailem odpowiedź od sprzedawcy, cytuje: &#8222;jaki telefon?&#8221;.
    Wysłałem
    mailem informację o które prosił sprzedawca oraz powołałem się na ustawę z
    dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz
    zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2002 r., Nr 141, poz. 1176):
    "Jeśli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie doprowadzenia towaru
    wadliwego do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę lub wymianę na
    nowy, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
    uznał je za uzasadnione."

    - W grudniu poprosiłem sprzedawcę o informację dotyczącą ww. telefonu i
    zagroziłem podjęciem kroków prawnych w celu wyegzekwowania prawa gwarancji.
    Zwrocilem sie do Powiatowego Rzecznika Praw konsumentów w Olkuszu o pomoc ale
    interwencja Rzecznika była bezskuteczna (Sprzedający nie odbiera listów).

    - W lutym 2009 próbowałem zgłościć całą sprawę na policję ale panowie
    stwierdzili: "ja tu przestępstwa nie widzę" i nie przyjeli zgłoszenia.

    Do puenty: Czy można jeszcze cos zrobic nie narażając się na koszty/strate
    czasu? Czy policja powinna przyjąc zgłoszenie? Te 200PLN jakos przeżyje ale
    nie chce tez zupełnie odpuszczać bo sukinsyn dalej sprzedaje na allegro i
    oszukuje kolejne osoby (ja tez nie bylem pierwszy).

    Pozdr,
    Mariusz