  • Data: 2009-05-20 10:07:31
    Temat: Re: Gwarancja - dlugie
    Od: Maverick <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    m...@g...pl wrote:

    > -W wrześniu 2008 stwierdziłem, że telefon sam się wyłącza mimo iż jest
    > naładowany. Samoczynne wyłączanie powtarzało się kilka razy dziennie co
    > uniemożliwia dalsze korzystanie z ww. telefonu. Próbowałem skontaktować się
    > telefonicznie z sprzedawcą ale bezskutecznie.

    a moze lepiej bylo korzystac z niezgodnosci towaru z umowa?

    > -W pażdzierniku 2008 wysłałem maila do sprzedawcy w którym poinformowałem go
    > o usterce ww. telefonu i zamiarze skorzystania z prawa gwarancji. Sprzedawca
    > poprosił o telefonu wraz z opisem usterki na swój adres. Wysłałem telefon
    > wraz z opisem usterki i pismem reklamacyjnym na adres podany przez sprzedawcę
    > paczką z potwierdzeniem odbioru. Otrzymałem potwierdzenie odebrania paczki z
    > ww. telefonem przez sprzedawcę.

    Jestes pewien? Bo moze sie okaze ze odebral ktos inny - dostarczyles
    osobiscie? Wiec nie mozesz byc tego pewien.

    > -W listopadzie poprosiłem sprzedawcę o informację na temat ww. telefonu.
    > Otrzymałem mailem odpowiedź od sprzedawcy, cytuje: &#8222;jaki telefon?&#8221;.

    j.w.

    > Wysłałem
    > mailem informację o które prosił sprzedawca oraz powołałem się na ustawę z
    > dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz
    > zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2002 r., Nr 141, poz. 1176):
    > "Jeśli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie doprowadzenia towaru
    > wadliwego do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę lub wymianę na
    > nowy, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
    > uznał je za uzasadnione."

    Mail nie jest pismem w rozumieniu prawa. Nawet jak jest podpis cyfrowy
    to niekoniecznie jest traktowany jako forma pisemna.

    > - W grudniu poprosiłem sprzedawcę o informację dotyczącą ww. telefonu i
    > zagroziłem podjęciem kroków prawnych w celu wyegzekwowania prawa gwarancji.

    Jakich krokow? (i nie pisz "zagrozilem" bo mozesz oberwac rykoszetem,
    pisz "poinformowalem")

    > Zwrocilem sie do Powiatowego Rzecznika Praw konsumentów w Olkuszu o pomoc ale
    > interwencja Rzecznika była bezskuteczna (Sprzedający nie odbiera listów).

    nothing new

    > - W lutym 2009 próbowałem zgłościć całą sprawę na policję ale panowie
    > stwierdzili: "ja tu przestępstwa nie widzę" i nie przyjeli zgłoszenia.

    A co chciales zglosic? Wyludzenie? Oszustwo? cos innego?

    > Do puenty: Czy można jeszcze cos zrobic nie narażając się na koszty/strate
    > czasu? Czy policja powinna przyjąc zgłoszenie?

    powinna, tak samo jak po miesiacu dostaniesz info o umozeniu sprawy.

    > Te 200PLN jakos przeżyje ale
    > nie chce tez zupełnie odpuszczać bo sukinsyn dalej sprzedaje na allegro i
    > oszukuje kolejne osoby (ja tez nie bylem pierwszy).

    sad?

    --
    Regards,
    Maverick