    From: "Idiom" <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Gdy dorosły bije dziecko
    Date: Mon, 23 Oct 2006 17:59:44 +0200

    Wyobraźmy sobie taką sytuację - na ulicy jestem świadkiem tego, jak matka
    bije dziecko. Nie - daje klapsa, tylko np. sześciolatka okłada po głowie,
    szarpie itd. Podchodzę do niej i wykorzystując, że z kolei ja mam nad nią
    przewagę fizyczną ;) uderzam ją. Kobieta wzywa policje i oskarża mnie o
    pobicie.

    Czy moja linia obrony (stanęłam w obronie katowanego dzieciaka, kobieta była
    wzburzona, argumenty słowne do niej nie docierały) miałaby sens? Pewno
    żadnych świadków wtedy by nie było (jak to zwykle w takich sytuacjach ;) ) -
    czy broniąc się mogłabym domagać się uprawdopodobnienia znęcania się nad
    dzieckiem przez obdukcję dziecka albo badanie go przez psychologa?

    pozdrawiam

    Monika