  • Data: 2009-09-15 13:55:38
    Temat: Fikcyjne dane przy prywatnych badaniach
    Od: "Cugzak" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Od kilku lat intensywnie korzystam z prywatnej służby zdrowia. Nigdy zaś nie
    leczyłem się publicznie. Od początku podawałem fikcyjne dane (imię, nazwisko,
    nieistniejący adres i numer pesel), bo uznałem, że skoro od początku do końca
    płacę za swoje leczenie, to mogę to robić anonimowo. Ostatnio miałem poważną
    operację (też w prywatnym szpitalu), na szczęście dla mnie zakończoną
    pomyślnie. Przy wypisie w sekretariacie szpitala powiedzieli mi, że coś im
    się nie zgadza w moich danych, konkretnie w peselu i muszę to uzupełnić. Na
    pewno im się nie zgadza, bo numer (łącznie z datą urodzenia, poza rokiem - to
    jest prawdziwe) wymyśliłem sobie i na pewno nie jest zgodny z algorytmem. I
    teraz mam pytanie. Czy powinienem przyznać się do prawdziwych danych czy po
    prostu olać sprawę i zarejestrować się już na "poprawny" pesel w innej
    placówce? Jak ta sytuacja ma się pod względem prawnym.? (PS. Pod nikogo się
    nie podszywam, po prostu wszystkie dane są wymyślone.)

    Cugzak