  • 11. Data: 2009-11-27 12:46:57
    Temat: Re: Dom maklerski, inwestor, opłata za prowadzenie konta
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 27, 1:40 pm, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > Bo być może stanowi coś takiego klauzulę niedozwoloną.
    > Zasięgam tu opinii.
    >
    > --
    > Jotte

    Na szczescie nie ocenia sie czy cos stanowi "klauzule zabroniona" nie
    decyduje "byc moze" tylko wyrok sadu. W rejestrze klauzul
    niedozowolonych wiec jesli kolega chce to moze zaryzykowac 360 [?] zl
    kosztow postepowania przed SOKiK zeby sie dowiedziec.

    A calkiem serio -> skad mamy wiedziec czy mozna tu mowic o podejrzeniu
    klauzuli zabronionej skoro nie wiemy jak wygladaja te zapisy umowne?

    Poziom sensownosci dyskusji wyglada tak:
    - czy w mojej umowie sa klauzule niedozwolone?
    - a co dokladnie jest w tej umowie?
    - nie wiem!

    To jakiej odpowiedzi - racjonalnej i logicznej - oczekujesz?

    Poki co na dwoje babka wrozyla - albo umowa jest oki, albo nie jest
    oki. Jak nie wiemy co w niej jest to nie ocenimy.

    Jak chcesz opini to daj znac co jest w umowie - bo tak to co mamy
    opiniowac?

  • 12. Data: 2009-11-27 13:06:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    b.googlegroups.com BK
    <b...@g...com> pisze:

    > skad mamy wiedziec czy mozna tu mowic o podejrzeniu
    > klauzuli zabronionej skoro nie wiemy jak wygladaja te zapisy umowne?
    Z tą klauzulą to była tylko moja sugestia.
    Istotą kwestii jest - czy dom maklerski może sprzedać cudzą własność aby
    zaspokoić swoją wierzytelność?
    Nawet komornik nie może bez wyroku sądu.

    > To jakiej odpowiedzi - racjonalnej i logicznej - oczekujesz?
    Nie mam postawy oczekująco-roszczeniowej. Co napiszą - to z podziękowaniem
    przeczytam.
    Przyda się albo nie.

> [...]
    > oki. Jak nie wiemy co w niej jest to nie ocenimy.
    > Jak chcesz opini to daj znac co jest w umowie - bo tak to co mamy
    Nie mam prostej możliwości zapoznać się z umową, a przecież i tak nie
    wystarczy pobieżne przeczytanie. Jakbym mógł to bym przeczytał, a może nawet
    zrozumiał.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2009-11-27 13:11:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > zaspokoić swoją wierzytelność?
    > Nawet komornik nie może bez wyroku sądu.

    Sugerujesz, że działalności komisów są bezprawne?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-11-27 15:52:22
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Fri, 27 Nov 2009 13:29:17 +0100, Jotte napisał(a):

    > Nie o to chodzi, zapłacić nie problem. Zainteresowało mnie w tej historii
    > czy przedstawiony przez dom maklerski scenariusz (sprzedamy sobie własność
    > naszego klienta na pokrycie kosztów) jest zgodny z prawem.

    Jest zgodne z prawem. Inwestor wystawia brokerowi pelnomocnictwo w tym
    zakresie.
    Wlasciwie mogliby nawet nie dzwonic.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 15. Data: 2009-11-27 18:36:29
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

    > Bo być może stanowi coś takiego klauzulę niedozwoloną.
    > Zasięgam tu opinii.

    Napewno jak grasz krótkimi pozycjami
    i okazuje sie że tracisz a nie mas na uzupełnienie wymaganego depozytu
    to biura sprzedają same twoje kontrakty bez pytania aby pokryć zobowiązania
    Podejrzewam że jest taki zapis w umowie i jest dozwolony.
    Ale 100% pewności nie mam

  • 16. Data: 2009-11-27 19:21:51
    Od: BK <b...@g...com>

    wiadomościnews:heohaj$ju1$1@news.dialog.net.pl...>W

> [...]
    > to biura sprzedają same twoje kontrakty bez pytania aby pokryć zobowiązania
    > Podejrzewam że jest taki zapis w umowie i jest dozwolony.

    Podobnie jest jak korzystasz z lini brokerskiej.

    Generalnie rachunek brokerski i wiekszosc uslug, ktore sie z nim wiaze
    to "wyzsza szkola jazdy" jak ktos ma problem zeby pamietac o
    zaplaceniu oplaty za rachunek to nie powinien sie zblizac do takich
    instrumetow. Lepiej zajac sie zbieraniem znaczkow niz pozniej szukac w
    takich sytuacjach "klauzul niedozwolonych" ;)

  • 17. Data: 2009-11-27 20:27:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hep6rv$j9h$1@nemesis.news.neostrada.pl moje_przedmioty
    <m...@i...pl> pisze:

    > Napewno jak grasz krótkimi pozycjami
    Na pewno ja nie gram niczym.

    > i okazuje sie że tracisz a nie mas na uzupełnienie wymaganego depozytu
    > to biura sprzedają same twoje kontrakty bez pytania aby pokryć
    > zobowiązania
    Czy to ja nie umiem wytłumaczyć, czy przyczyna jest inna?
    No to jeszcze raz spróbuję.
    Inwestor posiada akcje - nie sprzedaje, nie kupuje - MA i już.
    Za prowadzenie rachunku papierów wartościowych dom maklerski pobiera opłatę.
    Z rachunkiem papierów wartościowych wiąże się rachunek subgotówkowy (wiem,
    bo też tak mam). Na subrachunku gotówkowym mogą się znaleźć pieniądze ze
    sprzedaży walorów, dywidendy, przelewów.
    Ale nie ma tam nic (nie ma znaczenia dlaczego). DM chce swoją opłatę. Czy
    jeśli klient nie zasili kontta gotówkowego (np. przelewem z konta osobistego
    albo wpłacając gotówke na poczcie) DM może dokonać sprzedaży jego walorów
    (czyli jego własności) celem pokrycia należności, bez jakichkolwiek
    formalności.
    Jaśniej juz nie umiem.

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2009-11-28 11:33:02
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Fri, 27 Nov 2009 21:27:19 +0100, Jotte napisał(a):

    > Za prowadzenie rachunku papierów wartościowych dom maklerski pobiera opłatę.
    > Z rachunkiem papierów wartościowych wiąże się rachunek subgotówkowy (wiem,
    > bo też tak mam).

    A w ktorym DM masz rachunek?

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 19. Data: 2009-11-28 16:23:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:50o7oi9t5ewp$.lo1ie3l88phz$.dlg@40tude.net KRZYZAK
    <k...@k...pl> pisze:

    > A w ktorym DM masz rachunek?
    Ja mam w dość sensownym (do tej pory bez kłopotów).
    Natomiast moje pytanie dotyczy jednego z najbardziej krytykowanych za
    kiepską obsługę, informację i dbałość o klienta.
    Czy jednak w kontekście pytania konkretny DM ma znaczenie?

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2009-11-28 19:40:12
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sat, 28 Nov 2009 17:23:27 +0100, Jotte napisał(a):

> [...]
    > kiepską obsługę, informację i dbałość o klienta.
    > Czy jednak w kontekście pytania konkretny DM ma znaczenie?

    Chcialem wiedziec, czy jest wsrod tych trzech, ktorych umowy znam.
    We wszystkich daje sie brokerowi pelnomocnictwo do pokrycia zaleglosci z
    aktywow. Sprawdz lepiej swoje umowy.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)