  • 1. Data: 2009-11-26 18:03:14
    Temat: Jak rozumieć "kwotęwolną od zajęcia"?
    Od: "Maria" <m...@o...pl>

    Jak rozumieć "kwotę wolną od zajęcia" na rachunku bankowym?
    - kwota powinna być zablokowana, nie powinna być przekazywana w ramach egzekucji
    ale dysponent nie może z niej korzystać
    czy też
    - kwota ta nie powinna w ogóle być zablokowana?

    dziękuję
    Maria

  • 2. Data: 2009-11-26 18:11:25
    Temat: Re: Jak rozumieć "kwotęwolną od zajęcia"?
    Od: "Maria" <m...@o...pl>

    Pytanie uzupełniające: Jak wystosować pismo do banku, by z rachunku możliwa była
    spłata karty kredytowej.

    Bank nie daje rachunku technicznego, więc nie jest możliwa spłata z zewnątrz.
    Czy z kwoty wolnej od zajęcia ulokowanej na rachunku bankowym można domagać się
    spłaty karty kredytowej?

    mi

  • 3. Data: 2009-11-26 18:16:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maria pisze:
> [...]
    > ale dysponent nie może z niej korzystać
    > czy też
    > - kwota ta nie powinna w ogóle być zablokowana?

    Komornik, z którym rozmawiałam, powiedział, że banki podchodzą do tego
    na różne sposoby:

    - kwotę blokują aż na rachunku znajdzie się kwota wolna od zajęcia i ją
    przekazują
    - kwotę pozostawiają do dyspozycji, sumują wpłaty, i to co przychodzi
    ponad kwotę wolną przekazują do komornika
    - przekazują do komornika to co jest, bez względu na kwotę wolną

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-11-26 18:17:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maria pisze:
> [...]
    > Czy z kwoty wolnej od zajęcia ulokowanej na rachunku bankowym można domagać się

    Spytaj się na forum mbanku, bo to pewnie tego rachunku dotyczy
    problem, ale nie sądzę, abyś dostała odpowiedź lepszą niż "zmień bank".

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-11-26 18:20:24
    Od: "mi" <m...@o...pl>

> [...]
    > ale dysponent nie może z niej korzystać
    > czy też
    > - kwota ta nie powinna w ogóle być zablokowana?

    Jeszcze jedno, bo nie wiem czy dobrze rozumiem. Gdzieś przeczytałam, że na
    przywilej egzekucyjny można powołać się tylko raz. Rozumiem, że dotyczy to
    dysponenta rachunku, więc jak to ma wyglądać? Raz dokonam spłaty kk z rachunku
    bankowego i już więcej nie mogę?

    Maria
    pzdr

  • 6. Data: 2009-11-26 18:22:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mi pisze:

> [...]
    > dysponenta rachunku, więc jak to ma wyglądać? Raz dokonam spłaty kk z rachunku

    Przepisy są niejednoznaczne i jednoznacznej odpowiedzi tutaj nie
    uzyskasz.

    --
    Liwiusz