  • 1. Data: 2009-11-26 16:14:20
    Temat: Odmowa złozenia przysiegi w sądzie...
    Od: "nnewo@@oop.pl" <p...@v...pl>

    Witam

    W oparciu o jaki przepis, lub z jakich powodów pozwany moze odmowic zlozenia
    przysiegi i czym to skutkuje ? Sprawa rozwodowa.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-11-26 18:13:35
    Temat: Re: Odmowa złozenia przysiegi w sądzie...
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    nnewo@@oop.pl wrote:

    > W oparciu o jaki przepis, lub z jakich powodów pozwany moze odmowic zlozenia
    > przysiegi i czym to skutkuje ? Sprawa rozwodowa.

    Dodał bym do tego pytania jeszcze: czy złożenie przysięgi
    ma jakikolwiek wpływ na późniejszą odpowiedzialność za nieprawdziwe
    zeznania?

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 3. Data: 2009-11-26 18:27:50
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    >Dodał bym do tego pytania jeszcze: czy złożenie przysięgi
    >ma jakikolwiek wpływ na późniejszą odpowiedzialność za nieprawdziwe
    >zeznania?

    Sędzia jedynie informuje świadka, że za składanie nieprawdziwych zeznań jest
    odpowiedni paragraf i konsekwencje. Na nic nie przysięgasz.
    Sędzia informuje także, że w niektórych przypadkach ma się prawo do odmowy
    składania zeznań i
    jeśli taka sytuacja zachodzi pyta świadka czy chce skorzystać z tego prawa i
    jesli świadek odmówi
    to na ogół nie zeznaje (czasem bywa różnie to zależy od IQ sędziego).

  • 4. Data: 2009-11-26 19:33:42
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 26 Lis, 17:14, "nnewo@@oop.pl" <p...@v...pl> wrote:
> [...]
    >
    > W oparciu o jaki przepis, lub z jakich powodów pozwany moze odmowic zlozenia
    > przysiegi i czym to skutkuje ? Sprawa rozwodowa.

    Przysiegi oczywisice wiernosci malzenskiej?
    I chodzi tutaj o slub ktory przeradza sie w sprawe rozwodowa kiedy
    jedno z 'prawie" malzonkow mowi "odmawiam zlozenia przysiegi".

  • 5. Data: 2009-11-26 21:55:11
    Od: kam <...@...pl>

    Slawek Kotynski pisze:
    > Dodał bym do tego pytania jeszcze: czy złożenie przysięgi
    > ma jakikolwiek wpływ na późniejszą odpowiedzialność za nieprawdziwe
    > zeznania?

    w przypadku strony ma, bez przyrzeczenia nie ma odpowiedzialności karnej

    KG

  • 6. Data: 2009-11-27 16:06:45

    > Dodał bym do tego pytania jeszcze: czy złożenie przysięgi
    > ma jakikolwiek wpływ na późniejszą odpowiedzialność za nieprawdziwe
    > zeznania?
    Dzieki,ale chodzi mi glownie o to czy w przypadku gdy sad poprosi o zlozenie
    przysiegi,lub poprosi o to druga strona przed zeznaniami, to czy mozna odmowic
    zlozenia takowej i zeznawac ?

    pozdrawiam