    From: "Witek" <wsa[@wp.pl]>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Deweloper - niedotrzymanie umowy - hipoteka - co dalej ?
    Date: Wed, 10 Nov 2004 14:25:16 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@80.51.243.238

    Witam.

    Sytuacja jest taka, że zawarłem w maju 2004 z deweloperem umowę przedwstępna
    notarialną na sprzedaż i wydanie lokalu do końca października 2004. Na tej
    podstawie sprzedałem swoje mieszkanie (tez umową przedwstępna notarialną) z
    ustaleniem terminu opuszczenia mieszkania do końca listopada 2004. Niestety
    deweloper się spóźnia z wydaniem bo energetyka nie podłączyła mu prądu i nie
    może odebrać budynku i przede wszystkim dokończyć wykończeniówki (brak
    ogrzewania). Niestety w umowie przedwstępnej nie zawarliśmy żadnych wpisów o
    karach za niedotrzymanie terminów. Prawdę mówiąc nie zwróciłem na to uwagi,
    a notariusz nawet słowem o tym nie wspomniał. Jedyne co mam, to wpis
    hipoteki zwykłej na nieruchomości która jest własnością dewelopera (zgodził
    się po wpłaceniu mu pieniędzy) na kwotę 70.000,-PLN oraz pełnomocnictwo do
    sprzedania sobie samemu lokalu po wydaniu przez UM orzeczenia o jego
    samodzielności (czego niestety jeszcze nie ma, bo nie ma prądu). Mam jeszcze
    zaległą ostatnią ratę płatności (transza kredytu z PKO BP) oraz zaległe
    płatności związane z pracami dodatkowymi, które miały być rozliczone przy
    odbiorze lokalu.

    Co waszym zdaniem w takim razie zrobić ? Czy lepiej nie wyprowadzać się z
    mieszkania i ewentualnymi kosztami niedotrzymania umowy obciążać
    dewelopera, czy zamieszkać w hotelu lub wynająć mieszkanie i obciążyć go
    kosztami wynajmu i przeprowadzki ? Jak z nim walczyć ?

    pozdrawiam Witek

    gg: 3350265