  • Data: 2003-09-11 07:35:37
    Temat: Darowizna mieszkania.
    Od: Iza<i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tata zamierza darować mieszkanie mnie i mojej siostrze - do spółki.
    Ponieważ żadna z nas nie dysponuje jeszcze mieszkaniem zatem nie
    obowiązuje nas podatek od takiej darowizny (chyba się nie mylę?)

    Obie zamierzamy sprzedać to mieszkanie i uzyskane w ten sposób
    pieniądze przeznaczyć na dwa odrębne mieszkania np w spółdzielniach
    mieszkaniowych.
    Nasuwają mi się dwa możliwe rozwiązania i nie wiem, które z nich jest
    bardziej sensowne.

    1. Tata daruje nam na współwłasność po czym sprzedamy i podzielimy
    zyski.

    2. Tata sprzeda a uzyskane w ten sposób pieniądze daruje nam na
    cele mieszkaniowe. (jaka kwota pieniężna jest zwolniona od podatku w
    przypadku darowizny na cele mieszkaniowe?)

    Moja prośba:
    powiedzcie co gdzie i za ile należy załatwić w każdym z tych
    przypadków.

    Uwaga: nie przekraczamy limitu w m2 zwolnionego od podatku to jest
    ok. 109m2 - chyba, że coś mi się poplątało...;))

    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    -> http://usenet.pomocprawna.info