  • Data: 2008-05-13 10:01:56
    Temat: Darowizna mieszkania
    Od: jijomo <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam. Matka chce mi darowac mieszkanie warte ok. 150000 PLN. Mam w
    zwiazku z tym nastepujace pytania:

    1. Jakie sa tego koszty? Podatku rozumiem nie place (czy to jest prawda
    zawsze, nawet jesli chcialbym np. sprzedac mieszkanie)?
    Czytalem o kosztach notarialnych, ktore powinny wyniesc w tym przypadku
    ok. 1500 PLN i o kosztach wpisu w KW - ile one wynosza?
    Czy sa jakies jeszcze oplaty?

    2. Co powinienem w zwiazku z tym zrobic z Urzedem Skarbowym i do kiedy?

    3. Czy po tym jak stalbym sie wlascicielem mieszkania odpowiadalbym za
    placenie czynszu i rachunkow za prad (w mieszkaniu tym mieszka moja
    matka i brat)?
    Czy ja musialbym zostac czlonkiem spoldzielni i podpisywac umowe z
    dostawca pradu, czy tez moglaby nadal figurowac tam moja matka?

    4. Jakie ogolnie obowiazki ciazylyby na mnie jako na wlascicielu mieszkania?

    Z gory dzieki za odpowiedzi.

    pzdr. jijomo