  • 11. Data: 2008-06-24 12:01:10
    Temat: Re: Czy reklamówki są zabronione?
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Tue, 24 Jun 2008, Tristan wrote:
    > Mi mnie (obojętne), bo mnie trochę martwi pakowanie drobnych śmieci,
    > jako że do wyrzucania tychże jednorazówki były w sam raz... (po co mi
    > duży worek, skoro do małego kubełka średnia lub większa jednorazówka
    > też pasowała?)

    Widze, ze nastepny co zauwazyl ta mala, ale pomijana przez ekooszolomow
    prawde. Smieci trzeba w czyms wyrzucic - i do tego swietnie nadawaly sie
    mniejsze i wieksze worki z marketow. Teraz ilosc odpadkow sie nie
    zmniejszy tylko worki trzeba bedzie kupic dedykowane do tego
    zastosowania. Dodatkowo trzeba bedzie przyniesc zakupy ze sklepu, ale na
    to jest rozwiazanie - wielorazowe szmaciane siatki, ktore mozna
    wielokrotnie prac. I tu jest ta mala niedogodnosc nowego systemu - bo
    ranie jednak tez zanieczyszcza.
    Podsumowujac:
    - do tej pory przynosilo sie zakupy w foliowce i do niej pakowalo smieci
    - teraz: zakupy przynosisz w wielorazowej/pralnej siatce, a smieci
    wyrzucasz w dedykowanych workach, czyli sumarycznie szkodliwosc dla
    srodowiska wzrasta :-)

    Pozdro

    Maseł

  • 12. Data: 2008-06-24 12:34:21
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maseł napisał(a):

> [...]
    > - teraz: zakupy przynosisz w wielorazowej/pralnej siatce, a smieci
    > wyrzucasz w dedykowanych workach, czyli sumarycznie szkodliwosc dla

    Och, mamy XXI wiek i są już dostępne worki wyglądające i działające jak
    foliowe, które wykonane są z kukurydzy. Ulegają w 100% biodegradacji.
    Nawiasem mówiąc worków papierowych za ekologiczne bym nie uznał :)

    vide: http://biobag.pl/

    j.

  • 13. Data: 2008-06-24 12:46:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 24 Jun 2008 14:01:10 +0200, Maseł napisał(a):

> [...]
    > - teraz: zakupy przynosisz w wielorazowej/pralnej siatce, a smieci
    > wyrzucasz w dedykowanych workach, czyli sumarycznie szkodliwosc dla

    Dodatkowo jaka korzyść dla sklepu: do każdego klienta nie trzeba dopłacać
    kilku groszy na torbę foliową, jeszcze sam zapłaci za degradowalną.
    Chwilami p[odejrzewam, że ci w Łodzi to zostali opłaceni przez
    sieci handlowe.

  • 14. Data: 2008-06-24 12:50:21
    Temat: OT: [Re: Czy reklamówki są zabronione?]
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    januszek pisze:

    > Och, mamy XXI wiek i są już dostępne worki wyglądające i działające jak
    > foliowe, które wykonane są z kukurydzy. Ulegają w 100% biodegradacji.

    Tylko powiedz gdzie je dostać!

    Bo mnie sie udało kupić raz rok temu i więcej nie widziałam.
    Mam w internecie zamawiać?

    > Nawiasem mówiąc worków papierowych za ekologiczne bym nie uznał :)
    >
    > vide: http://biobag.pl/

    No dobra, ale gdzie ja to mam kompostować? A skrzynce na balkonie?

    To już dużo lepszy jest młynek w zlewie na odpadki.
    W moim mieście jest oczyszczalnia ścieków więc w sumie to bardziej
    eko-friendly niż worki z kompostem które i tak wylądują na wysypisku.

    Na osiedlu jest osobny kosz tylko na plastiki więc wrzucanie tam
    plastikowej torby pełnej plastikowych różności nie jest dużo większa
    zbrodnią niż wrzucanie tam tychże różności w biodegradowalnej reklamówce.

    Maddy, za niedługą chwilę szczęśliwa posiadaczka zlewu z młynkiem

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 15. Data: 2008-06-24 13:18:32
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Maseł pisze:

> [...]
    > - teraz: zakupy przynosisz w wielorazowej/pralnej siatce, a smieci
    > wyrzucasz w dedykowanych workach, czyli sumarycznie szkodliwosc dla

    W tej sprawie ewidentnie chodzi o zwalenie na konsumentów kosztów
    zakupu torebek. I tylko tyle.

    Podawane preteksty o długim czasie rozkładu tych toreb są po prostu
    śmieszne. Dziś w wyborczej napisali, że taka torba rozkłada się aż 100
    lat. Wcześniej słyszałem o 400, a nawet o 1000 latach.

    Czy kilkaset lat na rozkład śmieci to długo? IMHO nie. Na pewno wielu
    ekologów marzy o tym, aby pewne odpady rozłożyły się tylko w 500 lat. W
    skali środowiska taki okres to niedługo, zwłaszcza że śmieci te są
    składowane na specjalnie do tego przeznaczonych terenach, a nie np. w
    lasach.

    I tak naprawdę nie ma logicznych argumentów przeciw torebkom
    plastikowym. Absurdalne jest to, że w imię walki z nimi, wprowadza się
    takie same, tylko że płatne.

    Zresztą już po reklamach tej akcji widać, że skierowana jest ona do
    ludzi, dla których słowa trzysylabowe są za trudne, stąd
    "biodegradowalne" trzeba było zastąpić o wiele prostszym i na co dzień
    przez nich używanym "Bo cię walnę".

    Jak dla mnie to żenada...

    L.

  • 16. Data: 2008-06-24 13:44:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > skali środowiska taki okres to niedługo, zwłaszcza że śmieci te są
    > składowane na specjalnie do tego przeznaczonych terenach, a nie np. w

    Chyba w teorii.
    Bo w praktyce plastikowe torby są wszędzie, walają się na ulicach, w
    parkach, w lasach. Pływają w rzekach i jeziorach.
    Razem z innym śmieciem typu butelki, pudełka, piankowe tacki na żywność itp.

    Gdzie tylko ludzie mają wstęp tam rosną pagórki a czasem nawet spore
    góry śmieci.

    Może więc lepiej żeby zastąpić tradycyjne plastiki biodegradowalnymi?
    Bo w wychowanie naszego społeczeństwa w tym stuleciu nie wierzę.

    Nawet w Himalajach plastiki pozostawione przez różne górskie ekspedycje
    staja sie problemem. A przecież ludzie którzy tam jadą to nie stada
    grilowników.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 17. Data: 2008-06-24 14:38:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jun 2008, Arek wrote:

    > Oszołomy w Łodzi to zrobili, ale wojewoda natychmiast je uchylił jako
    > sprzeczne z prawem.

    Acha, thx.
    Intryguje mnie co zmotywowało Biedronkę :]

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2008-06-24 15:01:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Intryguje mnie co zmotywowało Biedronkę :]

    Zapewne pieniądze.
    Sklepy kupują "ekologiczne" torby po 30 gr, a wciskają klientom "dla ich
    dobra" po 60 gr. 100% zysku.

    Nie mówię, że tak jest w biedronce, bo tam nie byłem, ale chodzę do
    "carrefuru" i tam jest tak od niedawna. Sklep zarabia a ludzie się
    cieszą ...

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 19. Data: 2008-06-24 15:04:16
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maddy napisał(a):

    > Może więc lepiej żeby zastąpić tradycyjne plastiki biodegradowalnymi?
    > Bo w wychowanie naszego społeczeństwa w tym stuleciu nie wierzę.

    Hmm... Cała ta "zieloność" to wielka lipa... Np samochody z napędem
    hybrydowym - żeby wyprodukować jeden trzeba zniszczyć środowisko
    bardziej niż aby wyprodukować benzynowego SUV-a i zajeździć go na
    śmierć. Tak jest mniej więcej z każdą "green friendly" rzeczą. Efekt
    cieplarniany - naukowcy już od dawna mówią, że to nie tak jest jak
    przedstawiają to politycy, ale Ci poczuli, że można krocie zarobić na
    *koncesjach* na emisję CO2 i się tego uczepili.

    j.

  • 20. Data: 2008-06-24 15:06:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jun 2008, januszek wrote:

> [...]
    [...]
    > Och, mamy XXI wiek i są już dostępne worki wyglądające i działające jak
    > foliowe, które wykonane są z kukurydzy. Ulegają w 100% biodegradacji.

    Pytaniem decydującym o ekologiczności jest porównanie ilości energii
    zużytej na ich wyprodukowanie, wyprodukowanych odpadów :) oraz
    rozważenie, czy na pewno ta kukurydza nie nadaje się na paszę, coby
    nie wtopić podobnie jak z "ekopaliwem" (przyczyniającym się zdaniem
    coraz większej ilości szpeców do... głodu na świecie).
    A tego obawiam się jako szarzy konsumenci nie wiemy.
    I obawiam się że nikt nie chce tym się zainteresować tak "na
    wszelki wypadek", bo a nuż dziwne wyniki wyjdą ;]

    > Nawiasem mówiąc worków papierowych za ekologiczne bym nie uznał :)

    Nie gnęb Tristana ;)

    pzdr, Gotfryd