  • 21. Data: 2008-06-24 16:31:50
    Temat: Re: OT: [Re: Czy reklamówki są zabronione?]
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 24 Cze, 14:50, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > Tylko powiedz gdzie je dostać!

    O ile sie nie myle to kazda reklamowka Tesco.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 22. Data: 2008-06-24 16:41:11
    Temat: Re: Czy reklamówki są zabronione?
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Tue, 24 Jun 2008 08:23:59 +0200, Tapatik wrote:

    > Czy słyszeliście coś o nowym prawie likwidującym tak zwane reklamówki w
    > sklepach?

    ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 30 maja 1995 r. (Dz.U. Nr 64, poz.
    328) w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów
    sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów.

    Rozdział 3

    § 13.

    3. Przy sprzedaży samoobsługowej należy nieodpłatnie udostępnić
    konsumentowi materiały odpowiednie do zapakowania zakupionego towaru.

    http://e-konsument.pl/rozp1.htm

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 23. Data: 2008-06-24 17:19:10
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Mokrzycki" <m...@p...pl> napisał

> [...]
    >
    > 3. Przy sprzedaży samoobsługowej należy nieodpłatnie udostępnić
    > konsumentowi materiały odpowiednie do zapakowania zakupionego

    I dlatego przy stoisku z pomidorami lub bułkami masz odpowiednie
    torebki. I ja w sklepie który przy kasach tego nie daje idę do
    działu warzywnego i biorę ich tyle żeby się ze wszystkim zabrać
    i jest OK :)

  • 24. Data: 2008-06-24 17:45:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 24 czerwiec 2008 11:59
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0806241151320.3092@quad>):

    > Chyba się nie za bardzo rozglądasz dookoła (tak, po Zabrzu :>)
    > Biedronka (czy siakoś tak) parę tygodni temu przestała wydawać torby
    > jednorazowe, dawali takie "więcejrazowe" z napisem że "ekocośtam"
    > i z zapowiedzią że "od przyszłego miesiąca trzeba będzie sobie je kupić"
    > (chyba już jest tak daleko, nie sprawdzałem ostatnio). 7 groszy sztuka.

    Stonka jest w Zabrzu? Nie wiem, i tak bym tam nie kupował, przecie oni nic
    normalnego nie mają, a ceny zabójcze. Kiedyś wlazłem w to przypadkiem w
    Augustowie, bo nie znałem terenu, było przy drodze... Koszar.

    > Krótko mówiąc, będziesz sobie mógł *kupić* w co tam chcesz zapakować
    > swoje zakupy, papier jak mniemam w papierniczym jest więc żadna
    > różnica (dla Ciebie) ;),

    Bosko, ale nie sądzę, żebym z własnym przyłaził.

    > acz pewnie jako mało ekologiczny (bo to panie
    > jednorazowe i drzew dużo się psuje)

    Jakich drzew? Papier pakowy nie jest z drzew przecie....
    A do tego się szybko rozkłada.

    > Mi mnie (obojętne), bo mnie trochę martwi pakowanie drobnych śmieci,
    > jako że do wyrzucania tychże jednorazówki były w sam raz... (po co mi
    > duży worek, skoro do małego kubełka średnia lub większa jednorazówka
    > też pasowała?)

    No widzisz, a ja noszę plecaczek. Niestety w wielu sklepach nie da się bez
    worka :( A poza tym, niektóre rzeczy trzeba zapakować, jak np. szynkę. A te
    małpy w mięsnych to nawet 1 kiełbasę pchają do oddzielnego worka. Masakra.

    --
    Tristan

  • 25. Data: 2008-06-24 17:48:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 24 czerwiec 2008 14:01
    (autor Maseł
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <a...@m...cs.put.pozna
    n.pl>):

    > Widze, ze nastepny co zauwazyl ta mala, ale pomijana przez ekooszolomow
    > prawde.
    > Smieci trzeba w czyms wyrzucic - i do tego swietnie nadawaly sie
    > mniejsze i wieksze worki z marketow.

    i zalegają coraz większymi hałdami.

    > Teraz ilosc odpadkow sie nie
    > zmniejszy tylko worki trzeba bedzie kupic dedykowane do tego
    > zastosowania.

    ja pierdzielę, wiadra wielorazowe już wycofali? Zastanów się, jak wygląda
    świat i jak będzie wyglądał za parę lat. Byle gówienko w 10 woreczkach :(

    > Dodatkowo trzeba bedzie przyniesc zakupy ze sklepu, ale na
    > to jest rozwiazanie - wielorazowe szmaciane siatki, ktore mozna
    > wielokrotnie prac. I tu jest ta mala niedogodnosc nowego systemu - bo
    > ranie jednak tez zanieczyszcza.

    Tak często pierzesz, że worek rozkładający się 10 tysięcy lat lepszy?

    --
    Tristan

  • 26. Data: 2008-06-24 17:50:48
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 24 czerwiec 2008 14:50
    (autor Maddy
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g3qql4$jkq$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Maddy, za niedługą chwilę szczęśliwa posiadaczka zlewu z młynkiem

    Sprowadzasz z usiech czy pojawiły się w Kaczorowie?

    Inna sprawa, ze to chyba nie jest do przetwarzania wszystkiego, tylko żeby
    ew. resztki z jedzenia nie zapychały zlewu...

    A odpadki z jedzenia to ja w toalecie spławiam...
    --
    Tristan

  • 27. Data: 2008-06-24 18:40:46
    Od: "Orka" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Mokrzycki" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Rozdział 3
    >
    > § 13.
    >
    > 3. Przy sprzedaży samoobsługowej należy nieodpłatnie udostępnić
    > konsumentowi materiały odpowiednie do zapakowania zakupionego towaru.

    Bardzo ciekawy paragraf. Czy na jego podstawie można gdzieś zgłosić
    wspomnianego tu carrefoura, że łamie prawo? Nie udostępnia bezpłatnych
    materiałów, a jedynie płatne biodegradowalne badziewie, które łatwo przecina
    nawet karton z mlekiem. Takie "siateczki" de facto są jednorazowe, a
    kosztują niemało, bo aż 60 groszy...

    --
    Orka

  • 28. Data: 2008-06-24 20:39:26
    Temat: OT: Czy reklamówki są zabronione?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jun 2008, Tristan wrote:

    > Stonka jest w Zabrzu?

    O ile wiem, wiele sztuk.

    > Nie wiem, i tak bym tam nie kupował, przecie oni nic
    > normalnego nie mają, a ceny zabójcze.

    Kupuję rzadko, i na pewno nie zgadniesz co za towar.
    Otóż... chleb. Opinia dotyczy tylko jednego konkretnego sklepu, nie wiem
    czy "wszędzie jest ten sam", mają całkiem dobry.
    I - baczność - zapakowany w papierową - spocznij - torebkę!
    Niezależnie od "problemu jednorazówek" (torebka jest nieco mniejsza od
    chleba, więc zwyczajowo konfiskowałem "jednorazówkę proszę" przy kasie)
    był tak pakowany w tym sklepie "zawsze" (Biedronka jest tam od niedawna,
    wcześniej był jakiś plusk czy coś tak ;))

    > Bosko, ale nie sądzę, żebym z własnym przyłaził.

    Ktoś wyjaśnił już proporcję cen.
    Na pewno opłaci się iść do papierniczego obok ;)

    > Jakich drzew? Papier pakowy nie jest z drzew przecie....

    No nie. Z papieru pakowego. I tak dalej. Tyle że perpetum
    mobile rzadko działa długo ;)

    > A do tego się szybko rozkłada.

    Tu Ci przyznam rację, m.in. ze względu który opisała Maddy.
    Problemem są "zaśmiecacze", którzy wywożą całe worki śmieci (włącznie
    z tymi nieszczęsnymi torebkami) w las... :(

    > No widzisz, a ja noszę plecaczek.

    Moment, moment, plecaczek ZE ŚMIECIAMI???
    Piszę o tym iż owe jednorazówki wykorzystuję do wywalania śmieci do
    kubła!

    > A poza tym, niektóre rzeczy trzeba zapakować, jak np. szynkę. A te
    > małpy w mięsnych to nawet 1 kiełbasę pchają do oddzielnego worka.

    Nie no, w sprawie pakowania wędlin do plastiku wyjątkowo się
    zgadzam. Ale wędliny są wyjątkiem, np. zółty ser już tak wraźliwy
    na "traktowanie" woreczkiem nie jest.

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2008-06-24 21:15:04
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > I tak naprawdę nie ma logicznych argumentów przeciw torebkom
    > plastikowym. Absurdalne jest to, że w imię walki z nimi, wprowadza się
    > takie same, tylko że płatne.

    Ile ludzie kupią tych płatnych, a ile pobierali bezpłatnych?

    Odpowiedz sobie na to pytanie (chodzi mi oczywiście o stosunek
    obydwu tych wartości, a nie o liczby bezwzględne).

    Piotr

  • 30. Data: 2008-06-24 21:47:54
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Tristan wrote:

    > i zalegają coraz większymi hałdami.

    Ok, tu masz racje - teraz zamiast w worek z marketu smieci opakuje w
    dedykowany do tego worek. Co prawda halda bedzie taka sama, ale jakby
    bardziej ekologiczna... ;-)
    Przy okazji - bo na workach smieciowych sie nie znam - czy sa worki
    smieciowe biodegradowane? (przy czym biodegradowalnosc oznacza czas
    rozpadu krotszy niz 400 lat, bo inaczej to najbardziej badziewiasta
    reklamowka jest "biodegradowalna")

    > ja pierdzielę, wiadra wielorazowe już wycofali? Zastanów się, jak wygląda

    Czesto w regulaminie osiedla jest wymog wyrzucania smieci szczelnie
    zawinietych w worek (znam nawet takie osiedla, gdzie w ramach czynszu
    "dozorca" donosi odpowiednia ilosc workow o odpowiedniej wytrzymalosci
    do domu). Wymog workow wiaze sie z walka ze smrodem/kotami/inym_badziewiem.

    > świat i jak będzie wyglądał za parę lat. Byle gówienko w 10 woreczkach

    Kto tu mowi o byle gowienku w 10 woreczkach - tez nosze plecak i czesto
    w sklepach/aptekach ogladam paniusie z oczami wielkosci spodka od mleka
    dla srednio wypasionego kocura - bo klient nie chce naszego
    "wypasionego" woreczka.

    > Tak często pierzesz, że worek rozkładający się 10 tysięcy lat lepszy?

    Pranie nie ma nic do rzeczy - worek i tak sie pojawi, tylko zamiast
    takiego uzytego 2 razy, bedzie to worek uzyty tylko raz :-(, ale za to
    lepszy bo "niemarketowo-darmowy", tylko taki za ktory zaplacilem.

    Problem tkwi w tym, aby te worki z marketu brac w ilosci odpowiedniej a
    nie w tym, ze ma ich wogole nie byc.

    Pozdro

    Maseł