  • Data: 2006-10-12 15:51:25
    Temat: Czy moge ja pozwac i o co ?!? (konkurencja)
    Od: "Piotr" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Panstwa,

    Prowadze nieduza firme handlowa sprzedajaca materialy scierne. Jakis czas
    temu (okolo 3 miesecy) odeszla odemnie pracownica. Byla zatrudniona na
    stanowisku Przedstawiciela Handlowego i pracowala okolo roku. Teraz owa Pani
    pracuje dla konkurencyjnej dla mnie firmy. Od momentu, kiedy odeszla
    zauwazylem odchodzenie klientow, ktorych zdobyla podczas swego roku pracy a
    nawet stalych, dobrych klientow, ktorych w prawdzie nie obslugiwala, ale ich
    znala pracujac. Niestety nie wpadlem na to, aby naklonic Pania do podpisania
    umowy o zakazie konkurencji (lojalki)- posiadalismy standardowa umowe o
    prace.
    Czy moge przy powstalej sytuacji w jakikolwiek sposob oskarzyc, pozwac byla
    pracownice o powstale straty lub o to, ze wykorzystuje informacje poufne z
    poprzedniego miejsca pracy? Jakie sa na to paragrafy? Nie chodzi o to, ze
    mogla sprzedac jakies tajne dane, ale ze sama z nich korzysta z nowym
    pracodawca. Teoretycznie miala dostep do wszelkich informacji i wszytko
    mogla skopiowac. Czy bedzie bezkarna?

    pozdrawiam,
    Piotr