  • 1. Data: 2005-07-05 16:53:53
    Temat: Co to za procedura?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Czy ktoś biegły w procedurze cywilnej może mnie oświecić?

    Najkrócej: zakończyło się postępowanie cywilne w I instancji, SR wydał
    postanowienie dot. meritum i kosztów. Niezadowolony z rozstrzygnięcia
    uczestnik ("przegrany") złożył apelację. Apelacja została wniesiona przez
    adwokata, opłata (stała) nie została wpłacona w terminie, apelacja została
    odrzucona. Przegrany pisze wniosek o przywrócenie terminu do wniesienia
    apelacji. W aktach nie ma postanowienia o przywróceniu terminu, ale sąd
    nakazuje mu wpłacić tę opłatę i dostarczyc odpisy apelacji. I wreszcie sąd
    doręcza pozostałym uczestnikom odpis wniosku o przywrócenie terminu i
    wzywa na rozprawę w celu przesłuchania.

    I teraz moje pytania:
    Czy termin został przywrócony?
    Jeżeli nie to po co przegrany miał wpłacić opłatę?
    Jeżeli tak to dlaczego nie doręczono pozostałym uczestnikom apelacji
    tylko wniosek o przywrócenie terminu?
    Jaki jest cel wyznaczonej rozprawy?
    Czego będzie dotyczyło przesłuchanie pozostałych uczestników?
    I co dalej może się dziać w tej sprawie?

    Alek

  • 2. Data: 2005-07-05 18:42:40
    Temat: Re: Co to za procedura?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:daeean$lst$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    sąd
    > doręcza pozostałym uczestnikom odpis wniosku o przywrócenie terminu i

    To elementarne :-) Jak sam napisałeś sąd wezwał go do wniesienia odpisów
    apelacji, które chce Wam przesłać. Nie mając tych odpisów wysłać nie
    mógł. Jak dostanie, to wyśle. Po prostu przywrócono termin i sprawa
    biegnie dalej.

  • 3. Data: 2005-07-05 18:51:04
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:daekkb$r2r$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > apelacji, które chce Wam przesłać. Nie mając tych odpisów wysłać nie
    > mógł. Jak dostanie, to wyśle. Po prostu przywrócono termin i sprawa

    Tak? To dlaczego nie rozesłał tekstu apelacji tylko wniosek o przywrócenie
    terminu. Dlaczego jest wezwanie do SR. Sprawa biegnie dalej w I instancji?
    Przecież w SR już się zakończyła.

  • 4. Data: 2005-07-05 18:56:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:dael61$h8$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Tak? To dlaczego nie rozesłał tekstu apelacji tylko wniosek o
    przywrócenie
    > terminu.

    Bo gość ową apelacje złożył w jednym egzemplażu. Sąd nie miał co wysłać
    stronom. Wniosek o przywrócenie terminu napisał w odpowiedniej ilości
    egzemplaży, więc rozesłali.

    > Dlaczego jest wezwanie do SR. Sprawa biegnie dalej w I instancji?

    Tu już Ci nie pomogę, bo nie chce mi sie kpc kopać. Podejrzewam, że Sąd
    Okręgowy zlecił ponowne przeprowadzenie rozparawy na skutek jakiś
    uchybień.

    > Przecież w SR już się zakończyła.

    Pewnie się rozpoczęła na nowo.

  • 5. Data: 2005-07-05 19:13:49
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:daeleb$1tr$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Bo gość ową apelacje złożył w jednym egzemplażu. Sąd nie miał co wysłać
    > stronom. Wniosek o przywrócenie terminu napisał w odpowiedniej ilości
    > egzemplaży, więc rozesłali.

    W aktach leżą egzemplarze apelacji ale nie zostały doręczone uczestnikom.

    > Tu już Ci nie pomogę, bo nie chce mi sie kpc kopać. Podejrzewam, że Sąd
    > Okręgowy zlecił ponowne przeprowadzenie rozparawy na skutek jakiś
    > uchybień.

    Akta nie były jescze w SO.

    > Pewnie się rozpoczęła na nowo.

    No i właśnie tego nie rozumiem. Skoro jest postanowienie rozstrzygające
    spór i na wniosek przegranego zostało sporządzone uzasadnienie to chyba w
    SR sprawa jest zakończona?
    Jest wniesiona apelacja a SR nie doręcza pozostałym uczestnikom tekstu
    apelacji tylko wzywa na przesłuchanie. W jakiej sprawie? Czy rozpatrzenie
    wniosku przegranego o przywrócenie terminu do złożenia apelacji może
    wymagać przesłuchania pozostałych uczestników?
    Nie mam pojęcia o co tu chodzi...

  • 6. Data: 2005-07-05 19:38:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:daemgm$7dh$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > W aktach leżą egzemplarze apelacji ale nie zostały doręczone
    uczestnikom.

    To po co wzywał go do doręczenia? Pewnie ktoś nie zauważył, albo do akt
    doręczono później. Innego wyjaśnienia tej zagadki nie widzę.

    > Akta nie były jescze w SO.

    Ooo! To już schody. Sąd sobie przypomniał, że zapomniał o czymś zapytać?
    :-)

  • 7. Data: 2005-07-05 19:53:52
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:daenti$fce$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > uczestnikom.
    >
    > To po co wzywał go do doręczenia? Pewnie ktoś nie zauważył, albo do akt
    > doręczono później. Innego wyjaśnienia tej zagadki nie widzę.

    Teraz już nie jestem pewien. Po wpłynięciu wniosku o przywrócenie terminu
    sąd nakazał wniesienie opłaty (wpis od apelacji?) i odpisów... czego?
    chyba jednak tego wniosku, a nie apelacji jak napisałem. Ale po co? No
    dobra, jest to pismo procesowe i stronom się należy, ale wezwanie na
    przesłuchanie?
    Czy rozpatrzenie wniosku o przywrócenie terminu do złożenia apelacji to
    nie jest zadanie dla samego sądu? Czyżby w tym uczestniczyły pozostałe
    strony?

    > Ooo! To już schody. Sąd sobie przypomniał, że zapomniał o czymś zapytać?
    > :-)

    Ha! Ale sprawa w I instancji jest zakończona, więc w jakim trybie miałby
    jeszcze "dosłuchiwać" strony?

  • 8. Data: 2005-07-05 21:27:03
    Od: juma <j...@o...pl>

    Alek napisał(a):

> [...]
    > Jaki jest cel wyznaczonej rozprawy?
    > Czego będzie dotyczyło przesłuchanie pozostałych uczestników?
    > I co dalej może się dziać w tej sprawie?

    Bosze, jakie skomplikowane.

    Po pierwsze - sąd jeszcze nie przywrócił terminu,
    po drugie - sprawa nie była rozpoznawana przez Sąd II instancji.

    Przecież wniosek o przywrócenie terminu jest rozpoznawany na rozprawie.
    SN w uchw. z 13.2.1987 r., III CZP 4/87, OSN 1988, Nr 2-3, poz. 35 "
    "Oddalenie wniosku o przywrócenie terminu może być wydane tylko po
    przeprowadzeniu rozprawy".
    Bez przeprowadzenia rozprawy może być też wydane zarządzenie o zwrocie
    wniosku, o przywrócenie terminu z powodu nieuzupełnienia jego braków
    formalnych, w tym z powodu niedokonania (mimo wezwania) czynności
    procesowej, której termin został uchybiony (np. niedołączenie pisma,
    które nie zostało wniesione w terminie i które winno być wniesione
    równocześnie z wnioskiem o przywrócenie terminu lub niedokonania
    stosowanej opłaty).

    Pzdr.

  • 9. Data: 2005-07-05 21:30:04
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Alek napisał(a):
> [...]
    > Czy rozpatrzenie wniosku o przywrócenie terminu do złożenia apelacji to
    > nie jest zadanie dla samego sądu? Czyżby w tym uczestniczyły pozostałe

    wniosek o przywrócenie terminu oddalić można tylko na rozprawie, na
    posiedzeniu niejawnym można jedynie przywrócić termin

    KG

  • 10. Data: 2005-07-05 21:47:26
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    juma <j...@o...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

> [...]
    > rozprawie. SN w uchw. z 13.2.1987 r., III CZP 4/87, OSN 1988, Nr 2-3,
    > poz. 35 " "Oddalenie wniosku o przywrócenie terminu może być wydane

    Krótko mówiąc - sąd się szykuje do oddalenia wniosku o przywrócenie terminu.
    Najprawdopodobniej jest już after birds.

    ATSW- coż to za sprawa, ze był wpis stały w apelacji?

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide