  • 1. Data: 2005-07-05 13:32:42
    Temat: błąd notariusza
    Od: "MalcolmX" <m...@t...pl>

    Witam,

    mam następujący pilny i poważny problem:
    parę lat temu kupowałem działkę, która została wraz kilkoma innymi decyzją
    podziałową wydzielona z jednej dużej działki. Obecnie stoi na niej moj dom.
    W celu dojazdu do niego z głównej drogi w decyzji podziałowej zostały z
    innych działek wydzielone pasy służebności gruntowej celem przejazdu. W ub
    roku sasiąd obok (mający dużą działkę obok tych naszych podzielonych)
    postawił ogrodzenie i tym samym zwęził dojazd do mojej działki do 2,5 m !!!
    Oczywiście ruszłem do odpowiednich urzędów i osatecznie po paru miesiącach
    otrzymałem odpowiedź, że sąsiąd który postawił ogrodzenie ma absolutnie do
    tego prawo. Natomiast bład popełnił notariusz, który spisując akt notrialnym
    pominął jeden zapis z decyzji podziałowej wydzielajcy pas szerokości 2m z
    działki naprzeciwko, dzieki któremu dojazd wynosłby 4,5 m.
    Proszę o pomoc jakie kroki prawne mogę podjąć aby ten bład został
    naprawiony. Obecnie, o ile dobrze się orientuję, dojazd do mojego domu nie
    spełnia wymogów prawa budowlanego i przepisów p. poż. Nie można z niej
    wywieźć nieczystosci płynnych (szambo niedługo przeleje sie do lasu i bedzie
    afera), smieci itp nie wspomne co by było gdyby np. wybuchł pożar ... na
    obecnej drodze długosci 50 m miesci się z trudem samochód osobowy.

    Będę wdzięczny za wszelkie rady i pomoc. Może jakiś dobry prawnik? A może
    uderzyć do notariusza, który popełnił błąd? Tylko czy to coś da?

    Pozdrawiam
    MalcolmX, Warszawa

  • 2. Data: 2005-07-05 16:07:29
    Temat: Re: błąd notariusza
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MalcolmX napisał(a):

    > Będę wdzięczny za wszelkie rady i pomoc. Może jakiś dobry prawnik? A może
    > uderzyć do notariusza, który popełnił błąd? Tylko czy to coś da?

    Z notariusza możesz wydobyć co najwyżej odszkodowanie, a nie szerszą drogę.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-07-05 16:55:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MalcolmX" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem pozostaje Ci pozywać sąsiada o drogę konieczną, a kosztów
    zamieszania dochodzić na ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej
    notariusza.