  • 1. Data: 2005-07-05 16:50:48
    Temat: włamanie na konto GG
    Od: "laush" <w...@o...pl>

    witam
    mojemu znajomemu ktoś włamał się na konto gg i powysyłał do ludzi z listy
    kontaktów bluzgi
    majac nr gg i godzine nadejscia wiadomości mozna by ustalic IP z jakich
    jegomość działał
    tyle że firma smsexpress.com odpisuje:

    "Witam!
    Niestety takich wiadomości możemy udzielać jedynie na prośbę policji bądź
    prokuratury.Proszę zmienić hasło dostępu do swojego konta."

    Jest jakis sposób procz policji/prokuratury aby te dane od nich wydobyć ??
    Nadmienie że list z zapytaniem kolega wysłał z konta e-mail podanego do
    korespondencji w gadu-gadu.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-07-05 16:53:42
    Temat: Re: włamanie na konto GG
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "laush" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli by nawet mu to IP podali, to i tak nikt mu nie poda nic dalej. Z
    kolei włamanie na konto pocztowe jest przestępstwem (załamanie
    zabezpieczeń) i po prostu najlepiej zgłosić je organom ścigania.

  • 3. Data: 2005-07-05 16:56:03
    Od: "laush" <w...@o...pl>

    > Jeśli by nawet mu to IP podali, to i tak nikt mu nie poda nic dalej.
    ale to jednak zaweza krag poszukiwan, a moze to była jednak
    neostrada,dial-up...
    wtedy mozna cos zdzialac

    Z kolei włamanie na konto pocztowe jest przestępstwem (załamanie
    > zabezpieczeń) i po prostu najlepiej zgłosić je organom ścigania.
    nie było mowy o koncie pocztowym tylko o koncie gadu-gadu

  • 4. Data: 2005-07-05 17:51:31
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-07-05 18:56 laush napisał(a):

    > ale to jednak zaweza krag poszukiwan, a moze to była jednak
    > neostrada,dial-up...
    > wtedy mozna cos zdzialac
    >
    > Z kolei włamanie na konto pocztowe jest przestępstwem (załamanie

    Od szukania jest Policja, a nie Twój kolega.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 5. Data: 2005-07-05 18:43:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > nie było mowy o koncie pocztowym tylko o koncie gadu-gadu

    I co z tego? Włamanie na Allegro, które w ogóle nie ma nic wspólnego z
    pocztą, czy zgoła na serwer zawierający witrynę też jest przestępstwem.

  • 6. Data: 2005-07-05 21:34:20
    Od: "WojtekPL" <logo[usun_to]@op.pl>

> [...]
    > Nadmienie że list z zapytaniem kolega wysłał z konta e-mail podanego do

    to i tak rewelka! bo na moje kilkanaście pism drogą elektroniczną w ogóle
    nie odpowiedzieli. a znajomi pisali mniemając, że to ja siedzę po drugiej
    stronie. o liście kontaktów już nie wspomnę. ale tutaj widzę, że to nie
    tylko mój problem...

    Pozdrawiam

    WojtekPL

  • 7. Data: 2005-07-06 13:44:14
    Od: "Bartosz" <b...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "laush" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I co z tego? Włamanie na Allegro, które w ogóle nie ma nic wspólnego z
    > pocztą, czy zgoła na serwer zawierający witrynę też jest przestępstwem.

    poczta czy GG czy dostęp do urzadzenia elektornicznego nie ma znaczenia do
    czego.

    Nie jestem u siebie w domu jak chcesz podam ci dokładnie artykół KK który mówi
    na ten temat. Na razie uwierz na słowo przerabiałem to z klietnami którym rosły
    rogi ;)
    Dodam od siebie sprawa cię nic nie kosztuje bo zgłaszasz zawiadomienie o
    przestępstwie a klient jest ścigany z zawiadomienia o rpzestępstwie przez
    organy ścigania.

  • 8. Data: 2005-07-06 14:42:33
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Bartosz napisał(a):

    > Nie jestem u siebie w domu jak chcesz podam ci dokładnie artykół KK który mówi
    > na ten temat.

    Czem prendzej, ja też hciałbym coś takiego zguosić.

    > a o rpzestępstwie przez
    > organy ścigania.

    Czyli specjalistów ds gry w łapanego ?

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 *PMS Edition* PRRC: Jackson + AT1200

  • 9. Data: 2005-07-06 17:50:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:dagqrj$quv$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Czem prendzej, ja też hciałbym coś takiego zguosić.

    Art. 267 kk: Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie
    przeznaczoną, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do przewodu
    służącego do przekazywania informacji lub przełamując elektroniczne,
    magnetyczne albo inne szczególne jej zabezpieczenie, podlega grzywnie,
    karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. Ściganie
    przestępstwa określonego w § 1-3 następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    Hasło jest szczególnym sposobem zabezpeiczenia dostępu do informacji.

  • 10. Data: 2005-07-06 20:26:09
    Od: "WojtekPL" <logo[usun_to]@op.pl>

    Użytkownik "Bartosz" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przestępstwie a klient jest ścigany z zawiadomienia o rpzestępstwie przez

    to ja też poprosze podpowiedź gdzie to zgłosić bo dziś odstałem info od
    Rafała Skoczka z dz. tech. g-g, że przykto mi ale nie wierzy, moje konto
    bylo moje. to jakaś parodia...

    WojtekPL