    From: "Krzysztof" <b...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ciekawe zagadnienie.....
    Date: Wed, 31 Oct 2007 03:35:25 +0000 (UTC)

    > No to jest dodatkowy hak, o którym nikt nie wspomniał.
    > Mianowicie pracodawca wystawił się na strzał pt. "rozwiązanie umowy
    > bez wypowiedzenia z winy pracodawcy".
    > Fakt, że to jest w okresie wypowiedzenia, w niczym nie uchyla prawa
    > do rozwiązania umowy - dobrze piszę?

    Wydaje mi się to oczywiste, a wina pracodawcy jest bezsprzeczna /wg. mnie/

    > I mam pytanie: czy w takim przypadku należy się odszkodowanie jak
    > za *cały* okres wypowiedzenia?
    > Po polsku: pracownik ma 3-mies. okres wypowiedzenia.
    > W 3. miesiącu pracodawca zapodaje "ciężkie naruszenie", pracownik
    > rozwiązuje bez wypowiedzenia.
    > I chce wynagrodzenia za 3 miesiące, wg. art.55.1' KP:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-pracy--1_2_
    122.html
    > Oczywiście od dnia rozwiązania umowy (bez wypowiedzenia).
    > Czyli pracuje na wypowiedzeniu 3 miesiące, dostaje wynagrodzenie za 5.

    No to ja to jeszcze troche bardziej skomplikuje. I nie będą to jakieś
    teoretyczne rozważania tylko decyja którą w praktyce musze podjąć właściwie
    do dzisiaj rana. Sprawa już się toczy o nieuzasadnione danie mi 3
    miesięcznego wypowiedzenia. Lada moment będzie rozprawa finałowa w której
    mam bardzo duże szanse otrzymać odszkodowanie. Mój pracodawca od roku w
    terminie nie wypłaca pensji /spóżniał sie przeważnie kilka dni/ jednak od
    dwoch miesiący spóżnienia trwają już po trzy tygodnie, a ostatnio to wogole
    nie wiadomo kiedy bedzie wypłata /czyli czas sie wydłuża/.

    I tu najważniejsze pytanie: rozwiązuje z nim w trybie natychmiastowym umowe
    o prace /art55 par1 prim1/ i podeje go z tego tytułu o kolejne
    odszkodowanie /w miom przypadku 3 mies/. Czy jedno odszkodowanie z drugim
    nie jest sprzeczne? Czy moge /jest szansa/ w takim przypadku otrzymać obydwa?
    Wina pracodawcy wg mnie jest ewidentna /nie płacenie na czas/.
    Zacytuje Gotfryda "Gdzie się myle" bo wrecz nie chce mi się wierzyć w taką
    możliwość.

    Ostatnim dniem mojego wypowiedzenia jest 31 pażdziernik /właściwie dziś/.
    Czy rzucając dziś z rana podanie /natychmiastowe rozwiązanie/ mieszcze się
    jeszcze w terminie, czyli dzis już nie pracuje umowa zerwana? Czy może
    ostatni moment na zrobienie tego był wczoraj?
    A co jeśli zrobiłbym to w połowie dnia roboczego, kiedy nastąpiło
    rozwiązanie umowy. Równie dobrze może to działać w drugą strone. Pracownik
    po 3 godzinach pracy zostaje złapany na kradzieży, dostaje dyscyplinare,
    jaki dzien jest ostatnim dniem jego pracy? Powinien przepracowac on ten
    dzien do końca, jak te pół dnia byłoby liczone?

    > Gdzieś się mylę?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Szkoda że kolega teraz a nie przedwczoraj poruszył ten aspekt gdyż miałbym
    dzień czasu na jego przeanalizowanie, gdyż jakoś przestałem go brać pod
    uwage. No cóż moja strata. Ten sam dylemat poruszyłem tu na grupie 22
    kwietna 2007. Zrobił się jednak taki wtedy chaos i awanturnictwo że wolałem
    odpuścić dalszego szukania odpowiedzi na moje wątpliwości :)

    Serdecznie pozdrawiam!!!
    Krzysztof

    PS Może jeszcze ktoś zdązy podpowiedzieć :)