  • 41. Data: 2024-02-06 10:20:07
    Temat: Re: Biegły z łodzi
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 05 Feb 2024 23:45:21 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Nie wiem czy już nie pytałem w tamtej dyskusji, taki biegły, on jest
    > związany jakoś standardowymi metodami do analizy takich przypadków?
    > Technik, spodziewałbym się, że tak, ale biegły chyba nie? A w takim
    > konkretnie przypadku rany postrzałowej to biegły ocenia na podstawie
    > materiału dowodowego, czy sam bada te rany, ubranie etc.?
    >
    > https://twitter.com/SzczytyAR/status/172090476094386
    1763 Gruba kurtka,
    > pewnie jakaś poliestrowa, może nawet niezapięta z przodu. Jako chemik z
    > ca 20letnim doświadczeniem w analizie przyczyn wad
    > materiałowych/produktów zachodze w głowę, jakim cudem tu się nie dawało
    > ustalić czy dostał w plecy czy od przodu. Tamten się rozebrał przed
    > strzałem?

    Biegły patolog kurtką sie nie zajmuje, tylko ciałem? :-)
    A ciało dostał chyba gołe, bez kurtki.

    Rana wlotowa i wylotowa wyglądają jakos inaczej, ale moze tu akurat
    były bardzo podobne.
    Tak czy inaczej - pierwszy napisał, ze nie jest pewny, wiec konieczne
    badanie odzieży na ślady prochu, drugi patolog napisał, że rana
    wlotowa jest z przodu, a potem przyszły wyniki badania odzieży i sie
    okazało, ze slady prochu są na plecach.

    Prokuratura nie wiem czy cosc chciała ukryc, bo jednak badania odzieży
    zleciła, wynik też nie zaginął, pierwszy patolog nie wiem czy chciał
    ukryc, bo moze faktycznie podobnie wyglądały obie strony rany,
    ale kwalifikacje drugiego patologa IMHO powinny być zakwestionowane.
    A wraz z tym inne wydane przez niego opinie :-)

    Swoją drogą, jakby było jak policjant mówi, to strzał powininien być
    oddany z bliska, to chyba powinno być duzo charakterystycznych śladów
    po procu na kurtce, od przedniej strony.

    A ja nie ma ... strzelał z daleka, więc cos przesadził z tym
    zagrożeniem swojej osoby ?

    J.

  • 42. Data: 2024-02-06 10:30:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 05 Feb 2024 23:21:07 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Nie ma jak paść bo jednostkowy eksperyment nie będzie stanowił żadnego
    > dowodu. Musiałbyś z kilkaset osób tak przebadać.

    Caly komisariat z Trzemeskiej :-)

    > Zalezy jak daleko i jak często jest od jakis opinii "środka". Nb. oni
    > nie muszą jakoś tej opinii uzasadniać?

    Uzasadniają.
    Ale uzasadnienie tez mozna naciągnąc.

    Patrz na komisję Macierewicza - kilkaset stron uzasadnienia :-(

    > MZ problem jest gdzieindziej - występowanie wielu czynników potencjalnie
    > śmiertelnych jednocześnie bez klarownej mozliwości rozstrzygnięcia,
    > który mógł przeważyć. A sąd musi tłymaczyć na korzyść obwinionego.

    Biorąc pod uwage, ze zmarl w pare minut w policyjnym kiblu w czasie
    "obróbki" przez Policjantów, to IMO sąd moze uznać, ze wina lezy po
    stronie tychze Policjantow. Chocby nawet tylko przestraszyli go na
    śmierc, to ich wina.
    A jak są wątpliwosci - to skazac za niepodjęcie działań ratunkowych,
    bo taser to raczej nie jest narzędzie do reanimacji.

    Ale eksperyment bardzo popieram. Wszystkich uczestników w kajdanki,
    i niech ich koledzy tak samo obrobią, az do wyczerpania baterii w
    taserze.

    J.

  • 43. Data: 2024-02-06 16:57:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.02.2024 o 10:30, J.F pisze:

    > Ale eksperyment bardzo popieram. Wszystkich uczestników w kajdanki,
    > i niech ich koledzy tak samo obrobią, az do wyczerpania baterii w
    > taserze.

    Zapomniałeś że najpierw trzeba podusić łamiąc grdykę... Ale to na pewno
    nie miało nic do rzeczy...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 44. Data: 2024-02-06 18:35:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 Feb 2024 16:57:56 +0100, Shrek wrote:

    > Zapomniałeś że najpierw trzeba podusić łamiąc grdykę... Ale to na pewno
    > nie miało nic do rzeczy...

    Tak samo, ale z podduszaniem.

    Tylko, ze jeden z nich cos straszył, ze do wyładowania baterii,
    wiec możemy założyc, długo by tym taserem operował, gdyby nie zgon
    pacjenta.
    No więc eksperyment do wyładowania baterii - skoro tyle zamierzał :-)

    J.

  • 45. Data: 2024-02-08 01:53:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > NA początek pięć. A na ile popularna wśród biegłych jest opinia że
    > uduszenie kogoś nie prowadzi do śmierci?

    > Coś jak hjto zabił starą babe i nie wiadomo czy po prostu ze starości
    > nie umarła? Z Przemykiem w sumie też nie dało się udowodnić że po prostu

    Jak zyła i funkcjonowała i na nic się nie skarżyła to pewnie i nie umarła
    śmiercią gwałtowaną z tej starości.

    > ze schodów nie spadł.

    Niespadanie ze schodów jest zachowaniem typowym, no chyba, że zawsze
    schodził tak, że istotnie zwiększał ryzyko upadku. Pytanie, jak
    istotnie. Trzeba by znać statystyki śmiertelności związanej z tym ED. No
    dobrze, tez nie jestem tu przekonany, o ile cała argumentacja opierała
    się o ED. Ale sąd najwyraxniej był.

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2024-02-08 02:00:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-06, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Uzasadniają.
    > Ale uzasadnienie tez mozna naciągnąc.

    Można, ale jesli się trzyma kupy to się jej trzyma, więc takie totalnie
    z dupy być nie może, co z kolei implikuje, że tak oczywiste to wszystko
    nie było.

    > Patrz na komisję Macierewicza - kilkaset stron uzasadnienia :-(

    I tony kontrowersji i kpin z tych ich uzasadnień. Mam nadzieje, że sady
    powszechne tak nie działają.

> [...]
    > "obróbki" przez Policjantów, to IMO sąd moze uznać, ze wina lezy po
    > stronie tychze Policjantow. Chocby nawet tylko przestraszyli go na

    MZ niekoniecznie. Tzn. w ogólnym przypadku. Jeśli zakradniesz się za
    kogoś i zrobisz mu BUUU, a ten zejdzie bo okaże się, że miał problemy z
    sercem to nie jest Twoja wina, o ile tylko nie wiedziałeś o tych
    problemach.

    > A jak są wątpliwosci - to skazac za niepodjęcie działań ratunkowych,
    > bo taser to raczej nie jest narzędzie do reanimacji.

    Juz nie pamiętam szczegółów, ale czy wynikało, że takie działania były
    konieczne?

    > Ale eksperyment bardzo popieram. Wszystkich uczestników w kajdanki,
    > i niech ich koledzy tak samo obrobią, az do wyczerpania baterii w
    > taserze.

    Ja zasadniczo tez popieram, tylko, ze nadal nie stanowi to żadnego
    dowodu przeważającego w tę czy wewtę. Już bardziej sama argumentacja, że
    to mogło być ED, gdzie samo ED (użycie do uzasadnienia takich spraw)
    budzi dużo kontrowersji.

    --
    Marcin

  • 47. Data: 2024-02-08 02:20:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-06, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    1763 Gruba kurtka,

    > Biegły patolog kurtką sie nie zajmuje, tylko ciałem? :-)
    > A ciało dostał chyba gołe, bez kurtki.

    No właśnie tak mi przyszło do głowy, ale to byłoby już kompletne
    kuriozum.

    > Rana wlotowa i wylotowa wyglądają jakos inaczej, ale moze tu akurat
    > były bardzo podobne.

    Jkaby miał cienką koszulkę, np. bawełnianią, to krew by pewnie
    "zrelaksowała" i zdeformowała wszystkie włókna, więc jedynym MZ sposobem
    było szukanie tych włókien w ranie, plus badanie uszkodzeń tkanek (jak
    się zmieniają) w zalezności od głębokości (odległości od otworów). Ale,
    że patologiem nie jestem, to pojęcia nie mam na ile jest to wykonalne.

> [...]
    > badanie odzieży na ślady prochu, drugi patolog napisał, że rana
    > wlotowa jest z przodu, a potem przyszły wyniki badania odzieży i sie

    A z przodu kompletnie nic? Teraz jeszcze taka sprawa, tu trzeba by było
    już wiedzy z tych śladów prochowych i broni palnej, bo wyobrażam sobie,
    przy bliskim strzale, są co najmniej dwa rodzaje: te które docierają do
    powierzchni, bo mają pewną energię kinetyczną, i te co się rozpraszają w
    różnych kierunkach. Te drugie pewnie mogą się i znaleźć po drugiej
    stronie, jeśli się ofiara po strzale obróci.

    No ale Robert opisywał w poprzedniej dyskusji, ze oni to badają jakimś
    prostym zestawem kolorymetrycznym, czyli bez nawet głębdzej analizy
    czego gdzie i ile. To wtedy nie dziwota, że nikt nic nie wie. Ale też
    spodziewałbym się biegły, uczelniany w dodatku, nawet patolog, powinien
    wiedzieć, że mozna to zbadać inaczej.

> [...]
    > ale kwalifikacje drugiego patologa IMHO powinny być zakwestionowane.
    > A wraz z tym inne wydane przez niego opinie :-)

    Jeśli się kupy nie trzymało, to niewątpliwie powinno zostać
    zakwestionowane. Równiez metodologia, jesli opierała się wyłacznie na
    prostym, jakościowym teście.

    > Swoją drogą, jakby było jak policjant mówi, to strzał powininien być
    > oddany z bliska, to chyba powinno być duzo charakterystycznych śladów
    > po procu na kurtce, od przedniej strony.

    Owszem. MZ powinno być duzo. On zdaje się argumentować, że ta broń
    wustrzeliła w zwarciu? Tamten mu próbował ją wyrwać? To na rekach tez
    powinny być chyba slady?

    > A ja nie ma ... strzelał z daleka, więc cos przesadził z tym
    > zagrożeniem swojej osoby ?

    Tak to wygląda.

    --
    Marcin

  • 48. Data: 2024-02-08 06:32:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak zyła i funkcjonowała i na nic się nie skarżyła to pewnie i nie umarła
    > śmiercią gwałtowaną z tej starości.

    Stachowiak też żył sobie ze śladowymi ilościami amfy i nie umarł na to
    dopóki go kulsony nie zabiły.

    > Niespadanie ze schodów jest zachowaniem typowym, no chyba, że zawsze
    > schodził tak, że istotnie zwiększał ryzyko upadku.

    Nieumieranie w kulsonim kiblu też jest w sumie zjawiskiem typowym/

    > Pytanie, jak
    > istotnie. Trzeba by znać statystyki śmiertelności związanej z tym ED.

    Nikt ich chyba nie zna. Za to dość powszechnie znane są statystyki uduszeń.

    > dobrze, tez nie jestem tu przekonany, o ile cała argumentacja opierała
    > się o ED. Ale sąd najwyraxniej był.

    Komende też skazali więc sąd najwyraźniej był przekonany. W pierwszej
    instancji też przegrałem, że jak nazwiesz zwlnienie wygaszeniem stosunku
    pracy jest ok. O niczym to już nie świadczy, niestety. I tak jak pisałem
    - skoro strony lecą w chuja, to kontunuując wątek że kulsony nie zabiły
    Stachowiaka, to jakby biegły został sprytnie zniknięty to w zasadzie tak
    samo wszystko odbywa się zgodnie z prawem i na chuj drążyć temat...
    Lecenie w chuja ma swoje konsekwencje...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 49. Data: 2024-02-08 06:38:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Można, ale jesli się trzyma kupy to się jej trzyma, więc takie totalnie
    > z dupy być nie może,

    Jak widać może...

    > I tony kontrowersji i kpin z tych ich uzasadnień.

    W uzasadnienie śmierci stachowiaka też raczej nikt nie wierzy.

    > Mam nadzieje, że sady
    > powszechne tak nie działają.

    Z grubasza tak właśnie działają.

> [...]
    > kogoś i zrobisz mu BUUU, a ten zejdzie bo okaże się, że miał problemy z
    > sercem to nie jest Twoja wina, o ile tylko nie wiedziałeś o tych

    A jak go nastraszysz paralizatorem i udusisz?

    > Juz nie pamiętam szczegółów, ale czy wynikało, że takie działania były
    > konieczne?

    Torturowanie w kiblu?

    > Ja zasadniczo tez popieram, tylko, ze nadal nie stanowi to żadnego
    > dowodu przeważającego w tę czy wewtę.

    Ale wtedy sprawa zostanie w zasadzie rozstrzygnięta - umorzenie z powodu
    śmierci sprawców:P

    > Już bardziej sama argumentacja, że
    > to mogło być ED, gdzie samo ED (użycie do uzasadnienia takich spraw)
    > budzi dużo kontrowersji.

    Oczywście - to jest blankietowa karta wyjścia z więzienia dla kulsonów.
    W przypadku każdego zgonu można stwierdzić że miał ED.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 50. Data: 2024-02-08 06:54:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jeśli się kupy nie trzymało, to niewątpliwie powinno zostać
    > zakwestionowane. Równiez metodologia, jesli opierała się wyłacznie na
    > prostym, jakościowym teście.

    Dlaczego? Przecież wyszło to co klient chciał?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!