    From: Yano <y...@g...pl.tnij.reszte>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Altana śmietnikowa pod oknami
    Date: Sat, 02 Sep 2006 17:03:28 +0200

    Witam,

    Mieszkam na osiedlu, które cały czas się rozbudowuje. Przed naszymi
    oknami właśnie postawili kolejny budynek i trwają prace wykończeniowe
    (chodniki, miejsca parkingowe itp.). Wczoraj zauważyłem, że kostka
    prefabrykowana na wydzielonych już miejscach zniknęła a pojawiły się
    fundamenty czegoś, co uznałem za altanę śmietnikową. Moje obawy
    potwierdziła rozmowa telefoniczna z developerem.
    Problem w tym, że wspomniana altana powstaje dokładnie naprzeciwko
    balkonów. "Techniczny" od developera powiedział, że wszystko jest
    zgodnie z przepisami, czyli minimum 10 metrów od ścian budynku, oraz
    zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego, a jakiekolwiek zmiany
    wymagają ponownego rozpatrzenia tego planu (i jego zatwierdzenia).

    Jak więc wyglądają przepisy w tym zakresie? Czy taka altana może być
    postawiona pod samym nosem? Co należy zrobić, aby została przeniesiona w
    bardziej neutralne miejsce?

    Dodam tylko, że w momencie podpisywania umowy na zakup mieszkania
    zupełnie inaczej wyglądały plany zagospodarowania terenu. Owszem, miał
    być przed nami budynek, ale najwyżej 4-piętrowy (jak reszta na osiedlu).
    Tymczasem postawili nam dwa 6-piętrowe (drugi jeszcze w budowie) od
    strony południowej (czyli tam, gdzie balkon) zasłaniającego całkowicie
    widok.
    Obecnie kontenery na odpadki znajdują się kilkanaście metrów dalej,
    naprzeciw drogi dojazdowej do dalszej części osiedla, czyli niejako
    pomiędzy blokami. Druga altana (niedawno wybudowana) także umieszczona
    jest w podobny sposób.

    Pozdrawiam,
    Yano

    PS: Dla zainteresowanych - http://yano.ws/-/fot/smietnik01.jpg -
    wczorajszy widok z balkonu na 2. piętrze. Zdjęcie wykonane z progu drzwi
    balkonowych.