  • Data: 2006-09-03 19:22:59
    Temat: Re: Altana śmietnikowa pod oknami
    Od: Yano <y...@g...pl.tnij.reszte> szukaj wiadomości tego autora

    Swider napisał(a):
    > Rozp. Min. Infrasruktury z dn. 12 IV 2002r.DZu nr 75 poz 690 ze
    > zmianami określa minimalną odległość :
    > par. 23.
    > 1. Odległość miejsc na pojemini i konternery na odpady stałe(...)
    > winna wynosić conajmiej 10m od okien i drzwi budynków...
    O, właśnie - podstawa prawna. Dzięki. Pozostaje mi sprawdzenie, czy te
    10m jest zachowane. A co jeśli balkony wystają poza obrys budynku? Nadal
    obowiązuje miara od okien?

    > W Twoim przypadku odległość 10m zdaje się nie być zachowana.
    Poszedłem i zmierzyłem - jest mniej więcej 11-12m. Ale od budynku na
    przeciwko na pewno nie ma 10m. Dodatkowo: kontener ma 360cm długości, a
    głębokość altany wydaje się być mniejsza (teren ogrodzony, więc nie mogę
    zmierzyć). Charakter kontenerów uniemożliwia precyzyjne ich ustawienie,
    tak więc od tylnej ściany altany będzie przerwa od 0,5 do 1m. Jeśli nie
    pogłębią altany, to kontener będzie wystawać na ulicę.

    > leży to w gestii
    > powiatowego inspektora nadzoru budowlanego i to do niego powinna
    > zostać wniesiona skarga i prościej wyegzekwować, jeśli jeszcze nie
    > stoi.
    Czyli nie do spółdzielni, ale bezpośrednio do inspektora?

    > Ale "na sam pierw" radził bym zapytać budujących co tam budują -
    > może się okazać że np. transformatorownie, wtedy ma zastosowanie
    > zupelnie inny paragraf...
    Tego dnia, co zaczęli budowę dzwoniłem do developera. Potwierdził ponad
    wszelką wątpliwość, że to będzie śmietnik. Nawet sobie zażartował, że
    "wie pan, może pan wysadzić w powietrze ale i tak na drugi dzień zbudują
    od nowa".

    Pozdrawiam
    Yano