  • Data: 2008-08-28 22:21:02
    Temat: Alimenty i wspolne zamieszkanie
    Od: "Mariusz" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Jestem po rozwodze z zona, polski sad orzekl na podstawie przedlozonego
    przed rozprawa pisma o ugodzie, ze w zamian za rozwod (ja o niego
    wystapilem)
    ona otrzyma ode mnie alimenty na dziecko w dosc sporej kwocie. Rozwod byl
    bez
    orzekania o winie.

    Musialem sie zgodzic na takie warunki, bo oboje mieszkamy w Irlandii od 3
    lat,gdzie
    grozila mi wymagana tutejszym prawem separacja i alimenty nie tylko na
    dziecko,ale
    i na nia, wedle prawa nawet dozywotnio, jesli nie wstapilaby w inny formalny
    zwiazek.

    Ex-zona dalej mieszka u mnie, w mieszkaniu na ktore wzialem kredyt wspolny,
    ale to
    ja go splacalem i dalej splacam, bo zona nigdy nie pracowala i dalej nie
    zamierza
    podjac pracy, choc ma 2 fakultety. Sam place wszystkie rachunki + alimenty i
    popadam
    w dlugi a ex-zona sie ze mnie smieje, podrozuje i imprezuje. Pasywnie "szuka
    pracy",
    wyslala jedno cv do posredniaka i czeka az nadejdzie praca jej marzen,
    ktorej na rynku
    nie ma i chyba z jej brakiem jakiegokolwiek doswiadczenia - nigdy nie
    bedzie.

    Czy ktos orientuje sie w prawie UE jak wyjsc z tego impasu?

    Mariusz.