  • Data: 2002-10-09 15:58:12
    Temat: Alimenty dla bylej zony.
    Od: x...@m...pl (Tomasz J) szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Problem jest następujący:
    Jestem w trakcie rozwodu-po pierwszej sprawie. Złożyłem
    pozew o rozwód bez
    orzekania. Mamy 10 letnią córkę. Żona z nią mieszka w moim
    mieszkaniu. Ja
    mieszkam gdzie indziej. Płacę tylko za czynsz za to
    mieszkanie (350zł).
    Dodatkowo płacę 300 zł alimentów na dziecko, które to
    zostały zasądzone na
    posiedzeniu niejawnym (chyba tak to się nazywa) w
    poprzedniej sprawie, którą
    założyła żona - sprawie o alimenty na dziecko i na nią.
    Chciała na obie po
    1500 zł, ale sąd uznał, że na czas trwania 300 zł tylko na
    dziecko będzie
    ok. I dobrze.
    W sprawie rozwodowej na posiedzeniu pojednawczym zgodziła
    się, że chce
    rozwodu, ale z orzeczeniem wyłącznie mojej winy. Dodatkowo
    w odpowiedzi na
    pozew dalej podtrzymuje swoje żądania co do alimentów na
    dziecko i na siebie
    (po 1500zł).
    Pytanie jest następujące:

    Czy jeśli nawet będzie rozwód z mojej winy, to sąd może mi
    takie alimenta
    dowalić? Chodzi mi oczywiście o te na żonę.

    Zarabiam co prawda więcej, niż ta kwota, ale mimo wszystko
    uważam, że
    obowiązek utrzymania dziecka ciąży na obojgu rodzicach. A
    co do byłej żony,
    to o ile nie jest niepełnosprawna, to chyba powinna sama
    się utrzymywać.
    Jej sytuacja teraz jest taka, że jest bezrobotna i
    studiuje zaocznie w
    prywatnej szkole (płaci jakieś 2000 zł za semestr).
    Ja natomiast jestem w stanie, bez specjalnych zabiegów,
    udowodnić przed
    sądem, jaka to ona była leniwa w trakcie naszego
    małżeństwa. Chodzi mi o
    podjęcie przez nią pracy. Na 10 lat małżeństwa pracowała
    jakieś 1,5 roku.
    Reszta, to niepokończone studia zaoczne, jakieś
    niepokończone szkoły
    pomaturalne. Generalnie kompletna porażka.
    Troszkę się rozpisałem, sorry, ale chciałem zapodać jak
    najwięcej
    szczegółów, aby odpowiedzi ewentualne szybciej się
    pojawiły :)
    Z góry dzięki :)
    Pozdrawiam.
    X o r e h t