Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2010
- określenie rocznego planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów państwa;
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 2375
- Data wpłynięcia: 2009-09-30
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: budżetowa na rok 2010
- data uchwalenia: 2010-01-22
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 19, poz. 102
2375-tom-III-uklad-zadaniowy
Realizacja Wspólnej Polityki Rolnej oraz pomocy krajowej
Celem zadania Realizacja Wspólnej Polityki Rolnej oraz pomocy krajowej jest tworzenie konkurencyjnego
nowoczesnego i dynamicznego sektora rolnego.
Stopień osiągnięcia zamierzonego celu będzie monitorowany przy zastosowaniu mierników:
• liczba próbek niezgodnych z wymogami zawartymi w przepisach prawnych lub w deklaracji
producenta do ogółu przebadanych próbek,
• liczba uczniów korzystających z dopłaty krajowej do spożycia mleka i produktów mlecznych
w szkołach podstawowych,
• liczba wydanych decyzji oraz umów (dokumenty skutkujące płatnością).
Zaplanowane wartości mierników, które zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 1) 12,5%, 2) 1 700 tys.,
3) 80 728.
Tab. 1.: Wydatki części 35 – Rynki rolne przeznaczone na realizację zadań priorytetowych
Planowane wydatki w 2010 r.
Nazwa zadania
(w mln zł)
Realizacja Wspólnej Polityki Rolnej oraz pomocy krajowej
641,0
Część 36 – Skarb Państwa
W zakresie 36 części budżetowej, której dysponentem jest Ministerstwo Skarbu Państwa wyszczególniono
6 zadań, wśród których wskazano 3 zadania priorytetowe:
− Gospodarowanie mieniem Skarbu Państwa,
− Zaspokojenie roszczeń majątkowych wobec Skarbu Państwa,
− Koordynacja merytoryczna działalności, planowania strategicznego i operacyjnego.
Na realizację wszystkich zadań w 2010 roku zaplanowano kwotę w wysokości 87,3 mln zł z czego
56,4 mln zł na wykonanie zadań priorytetowych.
56
Struktura wydatków według zadań realizowanych w ramach
części 36 Skrab Państwa
5.1. Gospodarowanie mieniem Skarbu Państwa -
45,72%
zadanie priorytetowe
5.2. Zaspokojenie roszczeń majątkowych wobec
2,47%
Skarbu Państwa - zadanie priorytetowe
15.4. Koordynacja polityki europejskiej
0,1%
22.1. Koordynacja merytoryczna działalności,
8,44%
planowania strategicznego i operacyjnego
22.2. Obsługa administracyjna
26,9%
22.3. Obsługa techniczna
16,37%
0
10
20
30
40
50
100% = 87,3 mln zł
Gospodarowanie mieniem Skarbu Państwa
Celem zadania Gospodarowanie mieniem Skarbu Państwa jest zwiększenie konkurencyjności polskiej
gospodarki poprzez zmianę struktury własnościowej.
Stopień osiągnięcia zamierzonego celu będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika:
• liczba prywatyzowanych podmiotów.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 217 sprywatyzowanych
podmiotów.
Zaspokojenie roszczeń majątkowych wobec Skarbu Państwa
Celem zadania Zaspokojenie roszczeń majątkowych wobec Skarbu Państwa jest zadośćuczynienie stratom
doznanym przez obywateli w wyniku działania organów publicznych.
Stopień osiągnięcia zamierzonego celu będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika:
• liczba zaspokojonych roszczeń w stosunku do wniosków.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 100%.
Koordynacja merytoryczna działalności, planowania strategicznego i operacyjnego
Celem zadania Koordynacja merytoryczna działalności, planowania strategicznego i operacyjnego jest
zapewnienie merytorycznej obsługi organu administracji rządowej/kierownika jednostki na rzecz utrzymania
zgodności prowadzonej działalności z celami polityki rządu.
Stopień osiągnięcia zamierzonego celu będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika:
• ocena opisowa Kierownictwa.
57
Zaplanowana wartość miernika w roku 2010 to 0, ponieważ nie przewiduje się sporządzenia oceny opisowej
Kierownictwa.
Tab. 1.: Wydatki części 36 – Skarb Państwa przeznaczone na realizację zadań priorytetowych.
Planowane wydatki w 2010 r.
Nazwa zadania
(w mln zł)
Gospodarowanie mieniem Skarbu Państwa
39,9
Zaspokojenie roszczeń majątkowych wobec Skarbu Państwa
2,2
Koordynacja merytoryczna działalności, planowania
14,3
strategicznego i operacyjnego
Część 37 – Sprawiedliwość
W zakresie 37 części budżetowej, której dysponentem jest Ministerstwo Sprawiedliwości wyszczególniono
12 zadań, wśród których wskazano 3 zadania priorytetowe:
− Wykonywanie kary pozbawienia wolności i tymczasowego aresztowania,
− Przeciwdziałanie demoralizacji i przestępczości wśród nieletnich i stworzenie warunków do powrotu
nieletnich do normalnego życia,
− Strzeżenie praworządności i czuwanie nad ściganiem przestępstw.
Na realizację wszystkich zadań w 2010 roku zaplanowano kwotę w wysokości 5 381,3 mln zł z czego 4
013,6 mln zł na wykonanie zadań priorytetowych.
58
Struktura wydatków według zadań realizowanych w ramach
części 37 Sprawiedliwość
2.3. Strzeżenie praworządności i czuwanie nad ściganiem
28,10%
przestępstw
0,53%
3.6. Kształcenie zawodowe
10.1. Prowadzenie badań naukowych
0,36%
11.1. Zagwaranowanie bezpieczeństwa zewnętrznego
0,01%
państwa i przeciwstawianie się agresji
13.3. Ubezpieczenia społeczne
21,18%
15.4. Koordynacja polityki europejskiej
0,01%
18.2 Wykonywanie kary pozbawienia wolności i
43,08%
tymczasowego aresztowania - zadanie priorytetowe
18.3 Przeciwdziałanie demoralizacji i przestępczości wśród
nieletnich i stworzenie warunków do powrotu nieletnich do
4,01%
normalnego życia - zadanie priorytetowe
18.4. Informatyzacja działalności i budowa społeczeństwa
0,50%
informacyjnego
22.1. Koordynacja merytoryczna działalności, planowania
0,31%
strategicznego i operacyjnego
22.2. Obsługa administracyjna
1,21%
22.3. Obsługa techniczna
0,69%
0
10
20
30
40
50
100% = 5 381,3 mln zł
Strzeżenie praworządności i czuwanie nad ściganiem przestępstw
Celami zadania Strzeżenie praworządności i czuwanie nad ściganiem przestępstw jest zagwarantowanie
bezpieczeństwa państwa i obywateli.
Stopień osiągnięcia zamierzonego celu będzie monitorowany przy zastosowaniu następujących mierników:
• odsetek obywateli pozytywnie oceniających pracę prokuratury,
• wskaźnik czasu trwania postępowań,
• wskaźnik skuteczności ściągania,
• liczba prokuratur, w których wprowadzono do systemu SIP nowe funkcjonalności wspomagające.
59
Zaplanowane wartości mierników, które zamierza się osiągnąć w roku 2010 to odpowiednio: 37%; 0,89;
82,70 oraz 419.
Wykonywanie kary pozbawienia wolności i tymczasowego aresztowania
Celami zadania Wykonywanie kary pozbawienia wolności i tymczasowego aresztowania są: zapewnienie
bezpieczeństwa społecznego poprzez izolację osób tymczasowo aresztowanych i skazanych na karę
pozbawienia wolności oraz sprawna działalność resocjalizacyjna wobec osób skazanych na kary pozbawienia
wolności.
Stopień osiągnięcia zamierzonego celu będzie monitorowany przy zastosowaniu następujących mierników:
• procent zaludnienia w zakładach karnych i aresztach śledczych,
• liczba skazanych objętych systemem programowego oddziaływania,
• liczba skazanych objętych oddziaływaniami terapeutycznymi,
• odsetek osadzonych korzystających z możliwości odpłatnego zatrudnienia.
Zaplanowane wartości mierników, które zamierza się osiągnąć w roku 2010 to odpowiednio: 1) 103%;
2) 36 500 osób; 3) 8 700 osób oraz 4) 31,6%.
Przeciwdziałanie demoralizacji i przestępczości wśród nieletnich i stworzenie warunków do powrotu
nieletnich do normalnego życia
Celem zadania Przeciwdziałanie demoralizacji i przestępczości wśród nieletnich i stworzenie warunków do
powrotu nieletnich do normalnego życia jest skuteczna resocjalizacja wychowanków zakładów poprawczych
i schronisk dla nieletnich.
Stopień osiągnięcia zamierzonego celu będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika:
• powrotność wychowanków zakładów poprawczych na drogę przestępstwa.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 56%.
Tab. 1.: Wydatki części 37 – Sprawiedliwość przeznaczone na realizację zadań priorytetowych.
Planowane wydatki w 2010 r.
Nazwa zadania
(w mln zł)
Wykonywanie kary pozbawienia wolności i tymczasowego
2 299,6
aresztowania
Przeciwdziałanie demoralizacji i przestępczości wśród
nieletnich i stworzenie warunków do powrotu nieletnich do
214,0
normalnego życia
Strzeżenie praworządności i czuwanie nad ściganiem
1 500,0
przestępstw
Część 38 – Szkolnictwo wyższe
W zakresie 38 części budżetowej, której dysponentem jest Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
wyszczególniono 10 zadań, wśród których wskazano 1 zadanie priorytetowe:
− Zapewnienie powszechności kształcenia.
60
Celem zadania Realizacja Wspólnej Polityki Rolnej oraz pomocy krajowej jest tworzenie konkurencyjnego
nowoczesnego i dynamicznego sektora rolnego.
Stopień osiągnięcia zamierzonego celu będzie monitorowany przy zastosowaniu mierników:
• liczba próbek niezgodnych z wymogami zawartymi w przepisach prawnych lub w deklaracji
producenta do ogółu przebadanych próbek,
• liczba uczniów korzystających z dopłaty krajowej do spożycia mleka i produktów mlecznych
w szkołach podstawowych,
• liczba wydanych decyzji oraz umów (dokumenty skutkujące płatnością).
Zaplanowane wartości mierników, które zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 1) 12,5%, 2) 1 700 tys.,
3) 80 728.
Tab. 1.: Wydatki części 35 – Rynki rolne przeznaczone na realizację zadań priorytetowych
Planowane wydatki w 2010 r.
Nazwa zadania
(w mln zł)
Realizacja Wspólnej Polityki Rolnej oraz pomocy krajowej
641,0
Część 36 – Skarb Państwa
W zakresie 36 części budżetowej, której dysponentem jest Ministerstwo Skarbu Państwa wyszczególniono
6 zadań, wśród których wskazano 3 zadania priorytetowe:
− Gospodarowanie mieniem Skarbu Państwa,
− Zaspokojenie roszczeń majątkowych wobec Skarbu Państwa,
− Koordynacja merytoryczna działalności, planowania strategicznego i operacyjnego.
Na realizację wszystkich zadań w 2010 roku zaplanowano kwotę w wysokości 87,3 mln zł z czego
56,4 mln zł na wykonanie zadań priorytetowych.
56
Struktura wydatków według zadań realizowanych w ramach
części 36 Skrab Państwa
5.1. Gospodarowanie mieniem Skarbu Państwa -
45,72%
zadanie priorytetowe
5.2. Zaspokojenie roszczeń majątkowych wobec
2,47%
Skarbu Państwa - zadanie priorytetowe
15.4. Koordynacja polityki europejskiej
0,1%
22.1. Koordynacja merytoryczna działalności,
8,44%
planowania strategicznego i operacyjnego
22.2. Obsługa administracyjna
26,9%
22.3. Obsługa techniczna
16,37%
0
10
20
30
40
50
100% = 87,3 mln zł
Gospodarowanie mieniem Skarbu Państwa
Celem zadania Gospodarowanie mieniem Skarbu Państwa jest zwiększenie konkurencyjności polskiej
gospodarki poprzez zmianę struktury własnościowej.
Stopień osiągnięcia zamierzonego celu będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika:
• liczba prywatyzowanych podmiotów.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 217 sprywatyzowanych
podmiotów.
Zaspokojenie roszczeń majątkowych wobec Skarbu Państwa
Celem zadania Zaspokojenie roszczeń majątkowych wobec Skarbu Państwa jest zadośćuczynienie stratom
doznanym przez obywateli w wyniku działania organów publicznych.
Stopień osiągnięcia zamierzonego celu będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika:
• liczba zaspokojonych roszczeń w stosunku do wniosków.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 100%.
Koordynacja merytoryczna działalności, planowania strategicznego i operacyjnego
Celem zadania Koordynacja merytoryczna działalności, planowania strategicznego i operacyjnego jest
zapewnienie merytorycznej obsługi organu administracji rządowej/kierownika jednostki na rzecz utrzymania
zgodności prowadzonej działalności z celami polityki rządu.
Stopień osiągnięcia zamierzonego celu będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika:
• ocena opisowa Kierownictwa.
57
Zaplanowana wartość miernika w roku 2010 to 0, ponieważ nie przewiduje się sporządzenia oceny opisowej
Kierownictwa.
Tab. 1.: Wydatki części 36 – Skarb Państwa przeznaczone na realizację zadań priorytetowych.
Planowane wydatki w 2010 r.
Nazwa zadania
(w mln zł)
Gospodarowanie mieniem Skarbu Państwa
39,9
Zaspokojenie roszczeń majątkowych wobec Skarbu Państwa
2,2
Koordynacja merytoryczna działalności, planowania
14,3
strategicznego i operacyjnego
Część 37 – Sprawiedliwość
W zakresie 37 części budżetowej, której dysponentem jest Ministerstwo Sprawiedliwości wyszczególniono
12 zadań, wśród których wskazano 3 zadania priorytetowe:
− Wykonywanie kary pozbawienia wolności i tymczasowego aresztowania,
− Przeciwdziałanie demoralizacji i przestępczości wśród nieletnich i stworzenie warunków do powrotu
nieletnich do normalnego życia,
− Strzeżenie praworządności i czuwanie nad ściganiem przestępstw.
Na realizację wszystkich zadań w 2010 roku zaplanowano kwotę w wysokości 5 381,3 mln zł z czego 4
013,6 mln zł na wykonanie zadań priorytetowych.
58
Struktura wydatków według zadań realizowanych w ramach
części 37 Sprawiedliwość
2.3. Strzeżenie praworządności i czuwanie nad ściganiem
28,10%
przestępstw
0,53%
3.6. Kształcenie zawodowe
10.1. Prowadzenie badań naukowych
0,36%
11.1. Zagwaranowanie bezpieczeństwa zewnętrznego
0,01%
państwa i przeciwstawianie się agresji
13.3. Ubezpieczenia społeczne
21,18%
15.4. Koordynacja polityki europejskiej
0,01%
18.2 Wykonywanie kary pozbawienia wolności i
43,08%
tymczasowego aresztowania - zadanie priorytetowe
18.3 Przeciwdziałanie demoralizacji i przestępczości wśród
nieletnich i stworzenie warunków do powrotu nieletnich do
4,01%
normalnego życia - zadanie priorytetowe
18.4. Informatyzacja działalności i budowa społeczeństwa
0,50%
informacyjnego
22.1. Koordynacja merytoryczna działalności, planowania
0,31%
strategicznego i operacyjnego
22.2. Obsługa administracyjna
1,21%
22.3. Obsługa techniczna
0,69%
0
10
20
30
40
50
100% = 5 381,3 mln zł
Strzeżenie praworządności i czuwanie nad ściganiem przestępstw
Celami zadania Strzeżenie praworządności i czuwanie nad ściganiem przestępstw jest zagwarantowanie
bezpieczeństwa państwa i obywateli.
Stopień osiągnięcia zamierzonego celu będzie monitorowany przy zastosowaniu następujących mierników:
• odsetek obywateli pozytywnie oceniających pracę prokuratury,
• wskaźnik czasu trwania postępowań,
• wskaźnik skuteczności ściągania,
• liczba prokuratur, w których wprowadzono do systemu SIP nowe funkcjonalności wspomagające.
59
Zaplanowane wartości mierników, które zamierza się osiągnąć w roku 2010 to odpowiednio: 37%; 0,89;
82,70 oraz 419.
Wykonywanie kary pozbawienia wolności i tymczasowego aresztowania
Celami zadania Wykonywanie kary pozbawienia wolności i tymczasowego aresztowania są: zapewnienie
bezpieczeństwa społecznego poprzez izolację osób tymczasowo aresztowanych i skazanych na karę
pozbawienia wolności oraz sprawna działalność resocjalizacyjna wobec osób skazanych na kary pozbawienia
wolności.
Stopień osiągnięcia zamierzonego celu będzie monitorowany przy zastosowaniu następujących mierników:
• procent zaludnienia w zakładach karnych i aresztach śledczych,
• liczba skazanych objętych systemem programowego oddziaływania,
• liczba skazanych objętych oddziaływaniami terapeutycznymi,
• odsetek osadzonych korzystających z możliwości odpłatnego zatrudnienia.
Zaplanowane wartości mierników, które zamierza się osiągnąć w roku 2010 to odpowiednio: 1) 103%;
2) 36 500 osób; 3) 8 700 osób oraz 4) 31,6%.
Przeciwdziałanie demoralizacji i przestępczości wśród nieletnich i stworzenie warunków do powrotu
nieletnich do normalnego życia
Celem zadania Przeciwdziałanie demoralizacji i przestępczości wśród nieletnich i stworzenie warunków do
powrotu nieletnich do normalnego życia jest skuteczna resocjalizacja wychowanków zakładów poprawczych
i schronisk dla nieletnich.
Stopień osiągnięcia zamierzonego celu będzie monitorowany przy zastosowaniu miernika:
• powrotność wychowanków zakładów poprawczych na drogę przestępstwa.
Zaplanowana wartość miernika, którą zamierza się osiągnąć w roku 2010 to 56%.
Tab. 1.: Wydatki części 37 – Sprawiedliwość przeznaczone na realizację zadań priorytetowych.
Planowane wydatki w 2010 r.
Nazwa zadania
(w mln zł)
Wykonywanie kary pozbawienia wolności i tymczasowego
2 299,6
aresztowania
Przeciwdziałanie demoralizacji i przestępczości wśród
nieletnich i stworzenie warunków do powrotu nieletnich do
214,0
normalnego życia
Strzeżenie praworządności i czuwanie nad ściganiem
1 500,0
przestępstw
Część 38 – Szkolnictwo wyższe
W zakresie 38 części budżetowej, której dysponentem jest Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
wyszczególniono 10 zadań, wśród których wskazano 1 zadanie priorytetowe:
− Zapewnienie powszechności kształcenia.
60
Dokumenty związane z tym projektem:
- 2375-ustawa-z-zal › Pobierz plik
- 2375-uzas-tom-I › Pobierz plik
- 2375-uzas-tom-II › Pobierz plik
- 2375-tom-III-uklad-zadaniowy › Pobierz plik
- 2375-Trzyletni-plan-limitu-mianowan-urzednikow-2010-2012 › Pobierz plik
- 2375-Strategia-zarzadzania-dlugiem-2010-12 › Pobierz plik
- 2375-001 › Pobierz plik
- 2375-002 › Pobierz plik