  • Data: 2009-04-07 14:34:17
    Temat: zmiana warunków umowy? wizzair
    Od: "dana" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Prowadzę "dyskusję" z linią lotniczą. Linia nie chce zwrócić pełnych
    kosztów poniesionych przy zakupie biletów.
    Oto sytuacja:
    Dostałam mailem informacje od Wizzair, że zmieniła się godzina wylotu.
    Wydaje mi się, że nastąpiła zmiana warunków umowy i w związku z tym mogę
    zrezygnować z lotu bez ponoszenia konsekwencji finansowych.

    Oto punkt regulaminu
    15.1.1 Przed przyjęciem rezerwacji Wizz Air poinformuje Klienta o planowym
    terminie lotu obowiązującym w tym czasie. Ponadto termin ten będzie podany
    również w Planie Podróży. Wizz Air może uznać za konieczne dokonanie zmiany
    planowego terminu lotu lub jego trasy już po wydaniu Planu Podróży (włącznie
    ze zmianami Miejsca Odlotu i Miejsca Przeznaczenia ). Wizz Air zawiadomi
    Klienta o wszelkich takich zmianach przynajmniej siedem dni od planowanej
    daty odlotu podanej w Planie Podróży, listownie za pomocą wiadomości e-mail
    przesłanej na podany w trakcie rezerwacji adres e-mail lub telefonicznie na
    podany przy rezerwacji numer telefonu. Jeżeli w przypadku zmiany czasu lub
    trasy lotu Pasażer w jakikolwiek sposób zaakceptuje zmiany, Umowa zawarta
    pomiędzy Pasażerem a Wizz Air uznana zostanie za uaktualnioną zgodnie z tymi
    zmianami. Jeśli zmiany czasu lub trasy lotu Pasażer uzna za nie do
    przyjęcia, przysługują mu prawa wymienione w paragrafie 15.1.2

    Pani na infolini poinformowała mnie, że różnica w godzinach jest mniejsz niż
    5
    godzin i mogę otrzymać zwrot tylko po potrąceniu opłaty za rezygnnację.
    Poza tym orzekła, że regulamin na stronie www jest TYLKO tłumaczeniam z
    węgierskiego, a ten ostatni jest obowiązujący.
    Poza tym regulamin ma znaczenie podrzędne w stosunku do przepisów
    ogólnounijnych, które mam sobie odnaleźć i poczytać

    Czy ma ktoś doświadczenie w takich sytuacjach? Zmiana czasu nie jest duża,
    ale w mojej sytuacji stwarza ryzyko nie powiązania dalszych etapów.

    Bardzo proszę o opinie, kto ma rację i jakie są szanse na dochodzenie praw
    przed sądem.

    Dana