eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozmiana warunków umowy? wizzairzmiana warunków umowy? wizzair
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "dana" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zmiana warunków umowy? wizzair
    Date: Tue, 7 Apr 2009 16:34:17 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 40
    Message-ID: <grfo3i$7dv$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: pooh.unisoft.com.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1239114674 7615 85.128.90.210 (7 Apr 2009 14:31:14 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 7 Apr 2009 14:31:14 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1914
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1914
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:583824
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,
    Prowadzę "dyskusję" z linią lotniczą. Linia nie chce zwrócić pełnych
    kosztów poniesionych przy zakupie biletów.
    Oto sytuacja:
    Dostałam mailem informacje od Wizzair, że zmieniła się godzina wylotu.
    Wydaje mi się, że nastąpiła zmiana warunków umowy i w związku z tym mogę
    zrezygnować z lotu bez ponoszenia konsekwencji finansowych.

    Oto punkt regulaminu
    15.1.1 Przed przyjęciem rezerwacji Wizz Air poinformuje Klienta o planowym
    terminie lotu obowiązującym w tym czasie. Ponadto termin ten będzie podany
    również w Planie Podróży. Wizz Air może uznać za konieczne dokonanie zmiany
    planowego terminu lotu lub jego trasy już po wydaniu Planu Podróży (włącznie
    ze zmianami Miejsca Odlotu i Miejsca Przeznaczenia ). Wizz Air zawiadomi
    Klienta o wszelkich takich zmianach przynajmniej siedem dni od planowanej
    daty odlotu podanej w Planie Podróży, listownie za pomocą wiadomości e-mail
    przesłanej na podany w trakcie rezerwacji adres e-mail lub telefonicznie na
    podany przy rezerwacji numer telefonu. Jeżeli w przypadku zmiany czasu lub
    trasy lotu Pasażer w jakikolwiek sposób zaakceptuje zmiany, Umowa zawarta
    pomiędzy Pasażerem a Wizz Air uznana zostanie za uaktualnioną zgodnie z tymi
    zmianami. Jeśli zmiany czasu lub trasy lotu Pasażer uzna za nie do
    przyjęcia, przysługują mu prawa wymienione w paragrafie 15.1.2

    Pani na infolini poinformowała mnie, że różnica w godzinach jest mniejsz niż
    5
    godzin i mogę otrzymać zwrot tylko po potrąceniu opłaty za rezygnnację.
    Poza tym orzekła, że regulamin na stronie www jest TYLKO tłumaczeniam z
    węgierskiego, a ten ostatni jest obowiązujący.
    Poza tym regulamin ma znaczenie podrzędne w stosunku do przepisów
    ogólnounijnych, które mam sobie odnaleźć i poczytać

    Czy ma ktoś doświadczenie w takich sytuacjach? Zmiana czasu nie jest duża,
    ale w mojej sytuacji stwarza ryzyko nie powiązania dalszych etapów.

    Bardzo proszę o opinie, kto ma rację i jakie są szanse na dochodzenie praw
    przed sądem.

    Dana


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1