  • 21. Data: 2008-10-27 07:01:15
    Temat: Re: zajmowanie swoim autem miejsc służbowych pod UM
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Oct 2008, Jotte wrote:

    > W wiadomości news:ge2kr6$ccb$1@news.onet.pl Robert Tomasik
    > A na znakach drogowych to jakaś autoryzacja jest?

    Ale Robert nie o autoryzacji - a o tym, że jak coś nawet nie przypomina
    znaku to można to coś ignorować NIEZALEŻNIE kto toto postawił.

    A znaków jak sądzę przestrzegać trzeba - albo tu albo na .samochody
    były dyskusje o używaniu "nielegalnych" sygnałów uprzywilejowania
    (znaczy podejrzenia użytkowania w sposób bezprawny), mi wygląda
    to na taki sam przypadek.
    Zabezpieczenie jest chyba tylko z drugiej strony - grzywna (dawno
    temu była dość wysoka, 5000 zł bodaj, jak dziś nie wiem) która jest
    ZARÓWNO za niszczenie znaków, jak i stawianie w sposób nieuprawniony.
    Stoi np. znak ograniczenia "30" w kwartał po skończeniu robót, to
    stoi tam równie bezprawnie jak postawiony przez kogoś "wot tak
    sobie"
    I można zrobić donos/złożyć wniosek o ukaranie stawiacza bezprawnego
    znaku - ale jak sądzę uchylić się od zapłacenia mandatu za jazdę "40"
    chyba się nie da :P

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2008-10-27 07:04:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > No widzisz. Myślałeś, żeś wszystkie rozumy pozjadał?
    > Surprise! ;)

    To ja podstawę prawną poproszę!
    Zakładałem, że na .prawo ew. działania niezgodne z prawem się
    zaznacza (acz to, że w różnych służbach osoby łamiące prawo
    się spotyka - wiemy, tyle że nie wypada tego uznać za "normę").
    Owszem, wbrew prawu to można i straż pożarną wzywać "do złego
    parkowania".

    > Pisanie na grupie prawa nie czyni.

    Nie czyni.

    > Hint: nie napisałem nigdzie o interwencji. Pisałem o możliwości wezwania.
    > Czy zainterweniują na terenie nie będącym drogą publiczną - nie wiem.

    A czy bezpodstawne wzywanie strazy nie jest zagrożone, podobnie
    jak bezpodstawne wezwanie policji, jakąś sankcją karną?

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2008-10-27 19:33:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0810262241370.3360@quad Gotfryd Smolik
    news <s...@s...com.pl> pisze:

    > A czy bezpodstawne wzywanie strazy nie jest zagrożone, podobnie
    > jak bezpodstawne wezwanie policji, jakąś sankcją karną?
    Nie mam pojęcia, nie będę się spierał w temacie o którym nie mam wiedzy.
    Ale jak ktoś uniemożliwia korzystanie czegoś przynależnego komu innemu to
    jakieś środki się podejmuje.
    W tym przypadku najbardziej najbardziej pasowało mi wezwanie SM.
    Przecież trudno czekać aż odjedzie.
    Coś słyszałem, że za bezprawne zajęcie na parkingu pod supermarketem miejsca
    dla inwalidy ma być mandacik - bagatelka - pińcet złociszy. A to nie jest
    droga publiczna, więc kogo się będzie wzywać? Kominiarzy?

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2008-10-27 19:44:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0810262248520.3360@quad Gotfryd Smolik
    news <s...@s...com.pl> pisze:

    > Ale Robert nie o autoryzacji - a o tym, że jak coś nawet nie przypomina
    > znaku to można to coś ignorować NIEZALEŻNIE kto toto postawił.
    Tak? Może.
    No to ja na to historyjkę w druga stronę - a znam ją z pierwszej ręki,
    prosto z zycia wzięte.
    Krótka uliczka na osiedlu domków jednorodzinnych. Jednokierunkowa, więc z
    jednej strony zakaz wjazdu na słupku z rury.
    Ale ktoś był uprzejmy, zapewne prowadząc nawalony jak nosorożec trafić w
    słupek, wygiął tak, że kółko ze znakiem wylądowało z krzakach, ponadto
    zgięło się pionowo w połowie (do wewnątrz) i obróciło na obejmie mocującej.
    Zero możliwości dostrzeżenia tego znaku z drogi poprzecznej nawet w dzień,
    nie mówiąc o nocy.
    No i ktoś nie zobaczył, pojechał pod prąd. Za to zobaczyli go dzielni
    polucjanci jak wyjeżdżał z drugiej strony.
    Facet był jeden, ich 2 więc odważyli się wystąpić z propozycją mandatu, na
    nic zdały się tłumaczenia.
    Mandatu nie przyjęto, sprawa do kolegium (wtedy jeszcze były). Efekt -
    orzeczenie winy, grzywna.
    A teraz najlepsze - uzasadnienie: znak uszkodzony pozostaje ważny.

    --
    Jotte

  • 25. Data: 2008-10-28 12:27:27
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 27 Paź, 20:44, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > A teraz najlepsze - uzasadnienie: znak uszkodzony pozostaje ważny.
    >
    > --
    > Jotte

    Typowe prawnicze "powinien byl wiedziec".